De sterkste schakel heeft aangeven waar zijn extra stem naar toegaat.
Het was een lastige keuze, maar ik heb toch besloten mijn stem te verdubbelen. Dat betekent dat Sanmol een extra stem krijgt. De gang van zaken vraagt denk ik ook om net iets meer motivatie.
In het stemmingsbetoog van Sanmol werd geschreven dat ik tactische keuzes zou moeten maken in mijn stemgedrag en moet kijken naar van wie ik zou kunnen winnen in de finale. Ik snap die opmerking. Toch ga ik daar niet (volledig) in mee.
Het spel heet “De Zwakste Schakel” en er wordt gevraagd om op de zwakste schakel te stemmen. Ik probeer dat over de hele linie zo letterlijk en goed mogelijk op te vatten. Statistiek laat zien dat Sanmol (helaas) de minst sterke (niet de zwakste, want overall gemiddeld presteren is niet zwak!) van de laatste 4 is. Zoals ook zelf al was aangegeven in de motivatie. Kortom: ik speel de finale het liefste tegen de sterkste spelers en dat ik verlies, that’s part of the game.
Ik heb nog serieus nagedacht over deze keuze. Een keuze die denk ik alleen maar verliezers heeft: Sanmol vanwege eliminatie, ik omdat ik zo voor het blok kom te staan om deze knoop door te hakken. Toch heb ik ook het spelplezier in mijn beslissing meegenomen.
Ondanks dat ik Sanmol een tof forumlid vind en ik hen zeer waardeer, denk ik - zoals gezegd - dat een spel als dit niet moet bestaan uit persoonlijke aanvallen. Zowel op mij (“Enigma zal wel weer op mij hebben gestemd voor de zoveelste keer”, wat pertinent onwaar is) als op Tim als spelleider (intimiderende grote letters met “enig speurwerk opent deuren” na het noemen van de redenen waarom hij ongelijk had). Ik ben van mening dat dit het spelplezier niet ten goede komt, voor niemand.
Ik had je echt heel graag langer in het spel gehad, maar hetzelfde geldt voor KingLennart en ViWiRu en alle eerder afgevallen spelers. Sorry, Sanmol!
Daarmee wordt het 3 tegen 2 in het nadeel van Sanmol.
Sanmol, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Voor jouw is het nu de tijd om te gaan. Met 3 stemmen ben jij de zwakste schakel. Tot ziens
Sanmol, hartelijk dank voor je deelname
Hopelijk heb je met plezier het spel gespeeld.
Halve finalisten, ik wacht nog op antwoord van de sterkste schakel, maar verwacht de start van de halve finale nog voor de start van WIDM 21