Nu ik er nog eens over nadenk: het "iedereen had eerder aan de finale kunnen beginnen, dus het is oneerlijk om de deadline uit te stellen"-argument geldt uiteraard (naast zaken als tijdsgebrek) alleen voor mensen die al zeker weten dat ze de finale gaan halen en niet voor nieuwelingen. Dus is het dan niet een nadeel voor nieuwelingen om puur om die reden de deadline te laten staan?
En als je door eerder aan de finale beginnen minder tijd besteed aan de halve finale vind ik dat eigenlijk ook een klein beetje je eigen risico. Verder heeft volgens mij eigenlijk niemand er een nadeel aan om extra tijd te krijgen. En als we de deadline nu verplaatsen, heb je nog mooi een paar uur om vol aan de halve finale te werken
En nee, ik zeg dit allemaal niet omdat ik anders niet win, want ook met een week extra heb ik bizar weinig tijd dit jaar en ga ik vermoedelijk niet winnen
(ik bedoel, ik moet nu nog de helft van de halve finale
) Maar het voelt gewoon wat oneerlijk dat een deadline die eigenlijk verkeerd was overgenomen nu niet verplaatst zou kunnen worden omdat twee mensen eerder zijn begonnen omdat ze daar tijd voor hadden en al zeker weten dat ze het niet voor niets doen.
Dus, ja, het is uiteindelijk aan Lucy, maar dit zijn nog even mijn laatste two cents