Aflevering 6, Opdracht 2Welkom in de tweede ronde! Wouter, Ricardo en Molduck gaan hier strijden om een plek in de
halve finale. En dat doen we door een woordspelletje. Ik heb achter mij 52 koffers staan met letters daarin. Elke letter van het alfabet is in twee verschillende koffers te vinden. Uitzonderingen zijn de letters Q, W, X, Y en Z (die zitten elk maar in één koffer) en de letters A, E, I, O en U (die zitten juist elk in drie koffers.
Jullie doel in dit spel is om letters te verzamelen. Daarmee moeten jullie aan het eind van het spel een correct Nederlands woord of een correcte Nederlandse zin vormen. Voor elke letter die je gebruikt krijg je 1 punt. Voor elke letter die je aan het eind van het spel niet gebruikt hebt krijg je 2 punten aftrek.
Om beurten mogen jullie 4 koffers kiezen. Dit gaat door tot er nog maar 1 koffer overblijft, die verdwijnt uit het spel. De volgorde waarop jullie aan de beurt zijn is gebaseerd op jullie prestaties in de eerste opdracht. Wouter was de eerste die 2 verstopte mensen vond, en mag dus beginnen. Ricardo vond later ook 2 mensen, en mag dus als tweede. Molduck sluit de rij af.
Nu denken jullie wellicht: wat maakt het nou uit wie wanneer aan de beurt is? We weten toch niet welke letter in welke koffer zit? Dat weten jullie inderdaad nu nog niet, maar je kan daar achter komen. Daarvoor moeten jullie mij ergens mee helpen, ik ben namelijk een aantal dieren kwijtgeraakt.
Een aantal forumleden krijgen de komende dagen een dier toegewezen. Dat dier ontsnapt binnen 24 uur, dus vanaf het moment dat ik het dier overhandigd heb (dat moment laat ik weten hier in het topic) hebben jullie 24 uur de tijd om uit te zoeken welk forumlid het dier bij zich heeft. Zodra je hier in het topic post wie welk dier bij zich heeft win je een aanwijzing. Deze aanwijzing is dat je per pb aan mij de inhoud van 2 koffers mag vragen.
Het spel start nu, heel veel succes! Wouter, ik hoor graag welke 4 koffers je als eerste kiest.
P.S.
Ik ben mijn konijn kwijt.
May the Lord open.