Terwijl Swifty en Tim al heftig aan het warmlopen waren was Lindaniak nog nergens te bekennen. Plots kwam zhij haastig aanrennen.
"Sorry! Ik moest nog even de boodschappen in de koelkast leggen."
Na drie stellingen was de spanning om te snijden. De stand was 2 punten voor TimvDons en 1 punt voor Swifty. Als laatstgenoemde de laatste stelling goed zou hebben zou er een verlenging komen. Daarin zou Tim een nieuwe categorie mogen kiezen, waaruit de laatste 3 stellingen zouden komen. De spanning was om te snijden, en uiteindelijk kwam de beslissing. De vierde stelling werd goed beantwoord door ...
TimvDons!
Hij voegt zich naast MollenvangR-Art in de halve finale van deze tweede aflevering.
---
Aflevering 2, Opdracht 3Welkom in de halve finale!
Deze opdracht wordt echt een slag, letterlijk en figuurlijk. Voor jullie staan namelijk 26 koffertjes, de koffertjes die we ook voor de finale gaan gebruiken zo meteen. Een deel van de koffertjes wordt gevuld met mijnen. Deze hebben jullie medekandidaten – die jullie meedogenloos uit het spel hebben gewerkt – gevuld. Daarnaast zijn er 6 koffertjes met aanwijzingen. Die kunnen je helpen in de zoektocht naar mijnkoffers of geldkoffers.
Het doel van het spel is om 2 geldkoffers te vinden. Zodra dat gelukt is heb je jouw tegenstander verslagen, en ga je door naar de finale. In de geldkoffers zitten drie bedragen. Elk bedrag komt tweemaal voor. De bedragen zijn €1,50 , €150,- en €1.500,-. De bedragen die je hebt opgepakt krijg je als bonus mee in de finale.
Welke bedragen er in welke koffers zitten mogen jullie zelf bepalen. Elk van jullie mag drie koffer vullen met geld, waarin jullie de drie geldbedragen verstoppen. Per privébericht ontvang ik graag van elk van jullie welk geldbedrag jullie in welke koffer verstoppen.
De kandidaat die mij als eerste een privébericht stuurt met de keuzes mag bepalen wie het spel begint.
Spelregels:- Jullie noemen elk om en om 1 koffer die jullie willen openen.
- De drie koffers die je zelf hebt gevuld mag je niet openen. Doe je dat toch dan werkt die koffer voor jou als een mijnkoffer.
- Elk van jullie heeft 2 levens. Als je 2 mijnkoffers hebt gepakt lig je dus uit het spel. De andere speler gaat dan door om te proberen alsnog 2 geldkoffers te pakken. Dat geld mag immers mee naar de finale. Als deze speler ook een 2 mijnkoffer pakt, gaat deze speler zonder bonusgeld naar de finale.
- Als één van de kandidaten twee geldkoffers gevonden heeft, mag de andere kandidaat nog doorgaan. Als hij/zij/hen er ook in slaagt om twee geldkoffers te vinden, mag hij/zij/hen dit bonusbedrag meenemen naar een volgende aflevering.
Zodra alle koffers ingedeeld zijn geef ik het startsignaal, dan kunnen we van start gaan.