Het probleem is niet of obn of bn. De kijker kijkt niet omdat de obn zo eentonig neer waren gezet in aflevering 1. Dat heeft dan niks te maken met casting of de persoon, maar met de storytelling en editing. Dat is iets wat ze heel erg kunnen beïnvloeden.
Ik ben het hier heel erg mee eens
ik moet ook erg inkomen in de eerste aflevering(en). Alle kandidaten kregen een kort, vrij oppervlakkig zegje en de editing was niet interessant, maar vrij basic. Er zaten wel echt interessante spelers tussen, maar het duurde even voordat ze uit de verf kwamen. Ook was het een beetje onoverzichtelijk omdat je van 22 kandidaten de naam nog niet kent, maar ze in de biechts het steeds over elkaar hadden (ik begreep er soms niets van).
Ik moet wel zeggen, De Verraders is ook wel een spel dat draait op charisma van de kandidaten. Dat hebben BN'ers toch al iets meer door hun media-ervaring, waardoor ze wat minder moeten opwarmen, denk ik.
Ook mee eens dat celebrities een beetje op lijken te raken. Ook doordat er veel (goeie) spelprogramma's zijn. De grote drie, WIDM (10), Robinson (21), Verraders (20), vereisen per jaar al meer dan 50 deelnemers waarbij men ook van verwacht dat er grote namen tussen zitten.