Grmbl ga je op tijd slapen (heb nog net de exit van Enigma TV gezien, wel jammer, maar gelukkig wel een Geheimeling) is de leukste opdracht al weer voor de helft opgelost. De antwoorden moeten haast wel goed zijn, alhoewel ik nummers 2 en 3 niet ken, maar ik vertrouw wel op de mediakennis van de rest. Superleuke opdracht Arno
Ik hoop dat het tweede deel op een tijdstip komt dat ik er wel bij kan zijn. Liefst ergens begin van de avond of zo.
Wat mij betreft cashen we ook deze eerste 4 gewoon, zonder hints te gebruiken. Lijkt me wel goed toch?
De hoeveelheid mensen die nog Geheimeling kunnen zijn is door deze opdracht wel aardig gedaald. Ik had Spacy al op mijn positieve lijst staan, daar komen nu Mrchipie, Mitchkox en Brtdm bij. Ook B&W heeft met Lieven Scheire een goede beurt gemaakt.
Zelf heb ik op Sanmol gestemd, ik vind nog steeds de lettertype-aanpassing een opdracht die logisch klinkt en ik vind de keuze van hen om op Kim te gaan apart. Ook al vind je het zelf een goede mol (zie Arno's eigen voorkeur voor AM), dan weet je als frequent forumbezoeker ook wel dat Kim in de onderste regionen zit.
Qua punten voor Enigma, dat vind ik lastig. Die eerste opdracht snap ik niet helemaal, maar dat zou deze kunnen zijn:
Oeps, ik zag dat ik de individuele score van Arno per ongeluk als pointless had vermeld, maar deze was 14 punten waard. In het klassement stond het wél juist vermeld! Bij dezen dus ook aangepast.
De DILEMMA quotes (die ons natuurlijk ook hadden kunnen vertellen dat Enigma TV de dilemma-opdracht had gedaan):
Dat komt doordat er ook specifiek gevraagd werd wie Geheimeling wilde zijn. Daardoor leek het mij onwaarschijnlijk dat het dat was. Maar inderdaad: alle credits voor Chipie, want hij had toch gelijk!
Ik denk dat de vraag "Nederland of België" maar net afhangt van of de betreffende geheimeling Nederlands of Belgisch is. Misschien een rondje 'nationaliteiten' doen om daarbij een statistische keuze te maken? Wellicht de enige tactiek om niet volledig random te antwoorden op die vraag...
Ik trap af: ik ben Nederlands.
Mijn gok voor nu:
Dilemma 1: Geen benen
Dilemma 2: Art
Dilemma 3: Nederland
Dilemma 4: Vermoord worden
Dilemma 5: Mol
Leuk, Arno. Leuk.
Eens dat we op zoek moeten naar de geheimelingen, al betwijfel ik dat ze al echt iets 'gedaan' hebben. Staan vooralsnog veel te ruim op voorsprong, dus in hoeverre is sabotage nu nodig? Onnodige verdachtmaking dan...
Je logica bij de dilemma's is trouwens wel interessant. Ik denk dat dit goede argumenten zijn. Twijfel alleen nog over 'vermoorden of vermoord worden'. Wil je herinnerd worden als een leuk en fijn persoon of als een moordenaar?
Mja, als je het zo bekijkt... Ik denk dat er voor beide redenaties iets te zeggen valt. Vooralsnog ga ik mee in jouw beargumentatie, tenzij iemand anders met een beter alternatief komt! (Blijft toch inschatten en gokken hier)
Moeten we er rekening mee houden dat de geheimeling júist tegen de verwachting in antwoordt? Of misschien zelfs liegt in dit topic? Op het eerste oog lijkt het lijstje van hierboven een prima gok, maar dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Maar om een eindeloze 'ja maar als dit, dan dat'-discussie te voeren zie ik ook niet zitten, dus laten we er maar vanuit gaan dat de geheimeling de dilemma's naar waarheid heeft beantwoord.
Arno, kun je ons vertellen of de geheimelingen vooraf weten dat hun input een opdracht voor de groep wordt?
En verder heeft hij gisteren (op mijn échte verjaardag Spacy) van 0:00 tot 18:00 helemaal niks gepost.