Omdat ik zelf nu al met zoveel vragen zit, heb ik de aanwijzingen van onze spelleider even op een rijtje gezet, met vragen/commentaar van mezelf er bij.
Vandaag en morgen spelen jullie triple agent. 3 van jullie hoort bij "het virus" en 4 horen bij "de dienst". Als "het Virus" wint krijgen deze elk een persoonlijk voordeel. Als "de dienst" wint worden er 15 groepspunten verdiend. Morgenavond moeten jullie op iemand stemmen die bij "het virus" horen. Als iemand van "het virus" de meeste stemmen krijgt, dan wint "de dienst". Als iemand van "de dienst" de meeste stemmen heeft, dan wint "het virus". Jullie krijgen allemaal een persoonlijke opdracht waarmee je info kan krijgen. Hier in het topic wordt gedeeld wie welke soort persoonlijke opdracht krijgt. Maar wat de persoonlijke opdracht exact is, dat moet/mag de persoon zelf in dit topic delen.
Ik stuur jullie rol via pm, en later ook jullie persoonlijke opdracht.
Ps. De "virus" leden weten van elkaar dat ze bij "het virus" horen. Maar niemand mag over dit spel in privé overleggen. Alles moet in dit topic gebeuren. (Behalve je persoonlijke opdracht uitvoeren, dat doe je in pm naar mij).
Succes
Allereerst: De vriusmensen willen natuurlijk zelf winnen, want dat levert ze een persoonlijk voordeel op. De dienstmensen willen dat de dienst wint, want dat levert punten voor de dienst op en zorgt dat de virusmensen geen persoonlijk voordeel krijgen. Máár.... voor De Geheimeling maakt het niet uit bij welke groep hij/zij zit. Die wil sowieso dat de virusmensen winnen. Weer de vraag: heeft de Geheimeling zelf mogen kiezen bij welke groep die zit? Als dat zo is, dan zit die natuurlijk bij de dienst. Op die manier zijn er al 4 mensen die willen dat het virus wint. Is deze opdracht dan nog wel te winnen voor de dienst?
De virusmensen weten immers van elkaar dat ze van het virus zijn en stemmen niet op elkaar. De Geheimeling heeft deze info wellicht ook.
Maar goed. Hier krijgen we nu vast geen antwoord op. Dus laten we (wie 'we' ook zijn) ons best maar doen.
Verder schrijft MolfreakArno dat iedereen zijn/haar rol via Pm toegestuurd krijgt, maar dat geldt blijkbaar alleen voor degenen die een virusrol hebben.
Chipie, jouw persoonlijke opdracht is: verborgen agenda .
"Chippie krijgt nieuwe orders van bovenaf.
Chippie kan van agentschap wisselen, een nieuw doel krijgen of informatie over een andere spion ontvangen."
MrChippie is de eerste die een opdracht krijgt. Waarom hij? Random?
Eén van zijn mogelijke opdrachten is dat hij van agentschap wisselt. Betekent dit dat hij van virus overstapt op dienst? Maar als hij dat dienst was, dan wordt het wel echt onmogelijk voor de dienst.
Er staat ook dat hij een nieuw doel kan krijgen. Had hij dan al een doel? Dat doel valt toch gewoon samen met bij welk agentschap hij hoort/hoorde?
Kan het zijn dat ieder meerdere keren een pm met een opdracht krijgt? Want anders snap ik er echt niets van.
Chippie, kun jij in ieder geval zeggen welke van de drie jij hebt?
.... En om de zoveel tijd krijgt iemand een persoonlijke opdracht. Dat kan ook nog morgen zijn. Chippie en brtdm kregen al hun persoonlijke opdracht via pm.
...
Ik hoop maar dat de meesten hun opdracht vandaag nog krijgen. Zelf ben ik morgen aan het werk. Dus als ik hem pas morgenochtend krijg, kan ik hem pas eind van de middag/begin van de avond met jullie delen. Dat zal vast voor meer mensen geleden.
Als we dan vóór 20.00 uur een beslissing moeten maken, wordt het wel lastig.
Oké, ik heb net inderdaad informatie gekregen over een andere spion. Ik vind het nog een beetje een vaag bericht, maar ik denk dat het geen kwaad kan om het te delen:
...
Fijn dat je het wilde delen. Dit is blijkbaar de info die je hebt gekregen. Maar zit er nu ook nog een persoonlijke opdracht aan vast? Iets wat je per pm moet doen? Of is de info hetzelfde als de opdracht?
Beste Spelleider,
Misschien hoort de verwarring bij het spel. Maar anders zou iets meer speluitleg toch wel heel fijn zijn. Heb nu het idee dat met iets onmogelijks bezig te zijn.