Liechtenstein: Veel beter dan ik had verwacht! Maar of het punten krijgt?
Duitsland: Waaaaaaaauuw!!!! Dat we al zo vroeg in het songfestival zo'n mooi, origineel en krachtig liedje mogen horen. Ongelofelijk!
Zuid-Korea: Stukken beter dan die K-Pop van vorige editie en dat terwijl 10.000x minder bekeken is.
Egypte: Mooi, donker nummer. Ik denk wel dat er net te weinig gebeurt om het punten te geven.
Algerije: Mooi verhaal, zeker een top-artiest. Logisch dat je voor een Franse artiest gaat, maar ergens ook zonde. Ik denk dat het net niet pakkend genoeg is voor punten.
Luxemburg: Voor Luxemburg zeker geen slecht liedje. Ik gun ze meer dan die 4000 views, maar van mij zullen ze niet komen.
Marokko: Weer eens iets anders dan Loreen. I think I'm gonna love this one meer dan die van de vorige keer. Altijd leuk om Chefchouan te zien figureren in een videoclip. De ondertiteling maakt dat ik dit nummer misschien wel punten ga geven.
Chili: Oeh, ik ben dol op blazers! Wel kwaliteitsmuziek dit. Wacht even heeft dit 150 miljoen views?! Hm, misschien toch een puntje aan geven dit.
Zwitserland: We hebben een winnaar
Catchy, tekstueel erg sterk nummer en totaal anders dan eerdere winnaars. Goeie clip ook. Dit krijgt 10 punten van me en ik hoop dat het wint.
België: België strikes again! Waar ze al die donkere nummers vandaan halen weet ik niet, maar ik vind het heerlijk. Douze points!
Azerbeidzjan: Het is roeien met de riemen die je hebt.
Kroatië: Fijn, voortkabbelend liedje. Schattig en leuk ontdekt.
Portugal: Vooruit, ik luister nog hem nog één keer af. Goed in zijn genre, maar niet mijn genre.
Armenië: Leuk dat ze ook weer meedoen.
Montenegro: Deze is weinig voorbij gekomen bij de shuffle. Het is een prima liedje.
Denemarken: Denemarken heeft wel eens betere nummers ingestuurd. Meestal vind ik weinig views wel een pluspunt, dit keer is het gewoon terecht.
Georgië: Leuk om Kaat uit De Mol nog eens terug te zien. Erg mooi generiek Songfestival-liedje wel.
Bulgarije: Liedje voor het Junior Realityney Songfestival? Niet slecht, maar ook niet goed.
Japan: Tsja, dit is gewoon een goed liedje. Goeie kans dat dit punten van me krijgt. Het klinkt alsof hij mee probeert te zienen maar eigenlijk niks van de lyrics kent. Jobedieda music!
Brazilië: Leuke ontdekking. Maakt kans op de reservepunten.
VS: Jaaa, goeie muziek verdient goeie punten. Net niet spectaculair genoeg voor de volle 12, maar toch een prettige ontdekking.
Italië: Wat is Italiaans toch een heerlijke taal om in te zingen, zelfs al versta je er niets in. Maakte kans op punten, tot ik haar naam opzocht op YouTube en ineens zag dat ik al eens een liedje van haar had geluisterd. Suspicious. Blijkt ze dus al eens te hebben meegedaan!
Nigeria: Fijn! Na een eerdere zoektocht weet ik dat er uit Nigeria meer goede muziek komt dan je zou verwachten. En toch is dit beter dan wat ik toen had gevonden. Kansmaker!
Frankrijk: Jullie maken het me lastig! Ik ben bang dat ik dit wel punten ga geven (maar dat heb ik nu al te vaak gezegd).
Servië: Doe mij dan maar Balkanmuziek.
Malta: Waarom is dit zo weinig voorbij gekomen tijdens mijn shuffle?! Dit is fantastisch! Dit verdient wél another play. Mooie vondst.
Australië: Typsiche powersong, niet veel speciaals aan.
Rusland: Rusland is een mooi land.
Ierland: Oei oei, deze band komt uit Noord-Ierland! Ik voel een politieke rel aankomen op dit songfestival. Leuk om iets uit de Ierse folkmuziek te horen, maar Belfast ligt nog altijd in het VK.
Colombia: Spaanstalig.
Kameroen: Lekker, Franstalig liedje.
Nederland: Had nou maar Kim-Lian van der Meij ingestuurd! Wel goed dat je origineel probeert te doen.
Litouwen: Kijk, dit vind ik nou een leuk liedje! Zonder dat ik er een woord van versta weet het me helemaal mee te nemen in een heerlijk zomers gevoel.
Argentinië: Ja, dit is de muziek van Argentinië. En toch had ik gehoopt op een goeie tango à la Adiós Nonino.
Israël: De akkoorden doen me denken aan een mooi Zweeds liedje, maar dit kan me toch niet beklijven. Waarschijnlijk vond Israël een tweede songfestival toch te duur om te organiseren.
Hongarije: Wat fijn zo'n vertaling! Hier lopen wegen die naar Rome gaan het bos in.
VK: Jij weet hoe je mijn hart kan veroveren! Dit krijgt hoe dan ook punten.