Bij Lennart gaat er weinig tot niks meer goed vanaf aflevering 4, lijkt me. Prima gemold dan, en eigen schuld als de kandidaten dit niet in de gaten hebben. Je kan hem hooguit verwijten geen hoofdrol gespeeld te hebben bij het bomdiner, al heeft hij zich daar dan wel uitstekend van den domme gehouden.
Z'n eerste 3 afleveringen zouden wel een stuk minder zijn voor een mol. Mee gezorgd voor de mislukking in het maïsveld, OK, en wellicht Dami gered door onsubtiel haar naam te vinden op de wereldbol en zo de dubbele eliminatie veilig te stellen. Maar voor de rest vooral de good guy uitgehangen bij de bunker en de domino's, en twee keer een sabotage vermeden zien worden door Samina en Noah (het druivenpletten en de hypnose, waar hij telkens nog enigszins individueel kon mislukken maar niet z'n groepje meesleuren).
Ik vond hem met name bij die hypnose-opdracht onnatuurlijk en verdacht overkomen terwijl de opdracht gewoon grotendeels slaagt, dat zijn dus 2 keer slechte punten voor een mol. Daardoor kwam hij nota bene voor het eerst op mijn radar. Er zat zelfs iets in de montage waarbij Gilles in voice-over zegt hoeveel geld er is verdiend en meteen daarna kwam Lennart in beeld met "ik ben er niet goed van" (in context doelend op het effect van de hypnose uiteraard).