Annelotte staat nog steeds hoog op mijn verdachtenlijstje, maar niet bovenaan.
Ze heeft ook wat aardig wat goed gedaan voor de pot:
- 1.2: vertelt het antwoord op haar vraag door aan Jasmien, wat uiteindelijk 500 euro oplevert. Spot ook een thema bij de klokken
Jasmien onthoudt dan ook weer de drie namen, dat risico kan je nemen. Ze raadt het antwoord van Jasmien ook niet, dus ze hebben ook 500 euro niet verdiend samen.
- 1.3: vindt Lennarts naam in het kasteel wat 300 euro oplevert
Last-minute, echt wanneer het niet anders kon en ook als enige naam. In aflevering een is dit peanuts voor 300 euro en veel goodwill. Neem hier nog eens bij dat de bunker met 10 moest gespeeld worden, dus de afvaller waarschijnlijk gered is.
- 2.1: speelt haar pianostuk goed, wat 1.000 euro oplevert (ok, dit was wel enigszins volgens verwachting, gezien haar pianoervaring)
En leert Kevin fout spelen waar het geld verdwijnt. + laat Kevin hierdoor mogelijk vaak op de verkeerde toets drukken. Het zelf fout spelen kon ze niet maken, ze geeft pianoles...
- 3.2: probeert op het laatste moment het aantal teven nog te corrigeren naar 6 (weliswaar nadat ze zelf medeverantwoordelijk was voor het foute antwoord 7)
Vrij onmols vind ik, maar zelfs al gingen Sven en Philip hier in mee, waar ze blijkbaar totaal geen aanstalten voor hadden, was er nog eens herteld, misschien weer fout. Maar akkoord dat het een risico blijft, want de som klopte.
- 3.3: gaat voor het geld met Lennart (al mislukt het origamivouwen uiteindelijk)
Lennart viel ook moeilijk te overtuigen. Ze nestelt zich zelf in een positie waar ze ten minste nog 1000 euro niet kan verdienen, terwijl Lennart na voor het geld te kiezen ook nog eens die macht uit handen geeft.
- 4.2: spot Sven net op tijd in het beeld aan de zijkant. Zonder dit, was het erg moeilijk deze opdracht geld te verdienen (of pas veel later)
Maar als de beelden niet opgemerkt worden, is de opdracht ook maar saai... Ik vond het lang duren en ze eerst al eens kijken en snel wegkijken voordat ze op de beelden inspeelde.
- 4.3: pakt zelf de 5 pasvragen, wat Sven in een lastige positie plaatst en waardoor de kans bestond dat hij zijn keuze zou heroverwegen (en mogelijk zou aansturen op geld).
Als Sven zou aansturen op geld was er nog altijd geen geld verdiend en ze kon bovendien ook nog altijd ruilen. Natuurlijk ga je voor de vijf pasvragen en het maximale als mol, settlen voor 1 is echt heel kandidaats.
- 2.2: liet dienblad erg snel vallen (misschien iets te snel, want het viel wel erg op)
Wel ideaal om in een coronaseizoen even een briefing te krijgen. Verder kan het dat ze hoogtevrees had, dus beter dan snel twee glazen wegspelen dan opgeven zonder een glas vastgehad te hebben.
Ik ben het eens dat het er niet op lijkt dat de groep haar echt verdenkt. Alleen van Sven hebben we een indicatie uit opdracht 4.3 dat hij haar verdenkt (hij noemt dat als reden om toch met de 1 pasvraag akkoord te gaan).
Ook in aflevering 2 verdenkt Sven Annelotte al. En niet vergeten dat Sven een executie met vijf heeft overleefd in diezelfde aflevering.