Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 15580 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #80 Gepost op: 22-03-2021, 13:44:03 »
Wat betreft de lengte van het programma heb ik niet te klagen. Dit waren de snelste 90 minuten van de week. Op de reclames na is er bijna constant een stroom van informatie en gebeurt er altijd wel wat. Enkel tijdens de eerste opdracht ging het misschien iets te traag vooruit toen de aanvallers van linie 2 naar linie 3 trokken. Voor de rest geen enkel moment op de klok gekeken.

Ik ben wel blij dat ik niet zo goed tegen dat sombere kan en tegen die overdreven feestneuzerij

Is het nu somber of is het te veel gefeest? Daar lijkt me toch een contradictie te zitten.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 22-03-2021, 13:47:32 »
Ik kijk als Nederlander achteraf, geen reclame dus, en ik kan maar één ding zeggen: het vloog voorbij en was weer optimaal genieten!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #82 Gepost op: 22-03-2021, 14:23:08 »
Ik begrijp niet waarom ze bij de Belgen altijd een groep feestneuzen bij elkaar willen zetten, in het echte leven heb je serieuze en minder serieuze mensen, zo'n diverse groep lijkt mij leuker.

Kan wel merken dat je de helft van de aflevering hebt doorgespoeld  :-X
Allemaal feestneuzen? Een Katrien, vaatchirurge? Die kwam juist heel ingetogen over. Philip, uiterst bescheiden man. Sven, stille wateren diepe gronden. Denk dat ze een hele uitgebalanceerde groep hebben samengesteld. Het viel me zelf meer op dat de gemiddelde leeftijd onder de 40 lag. Enkel Philip telt als man op leeftijd.

Vond het zelf niet te erg voor Jens. De openingsscène leek er een uit de befaamde loopgravenoorlog uit de Belgische geschiedenis. Dan vallen er slachtoffers, zo simpel is het nu eenmaal. Wat het misschien nog erger maakt is dat de makers een interviewflard hebben getoond waarin Jens zegt liever aan de mol mee te doen dan de lotto te winnen. Ai.... Maar zo een dramatische ontknoping past bij zo'n hele openingsopdracht. Als iedereen braaf mee mocht aan het einde, had menigeen een anticlimax gevoel gehad waarschijnlijk.

De tweede opdracht was meer tam maar ontzettend welkom daarom en een super originele manier om de andere kandidaten beter te leren kennen.

« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 14:25:38 door Nat007 »

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 22-03-2021, 15:00:51 »
Graag niet op de man spelen Arco. Run mag ook gewoon haar mening geven.

En dit geldt ook voor dit bericht van Convans. "Dan scheelt er iets met jou" is het soort van persoonlijke aanval die de sfeer op dit forum niet ten goede komt.

Mijn excuses, maar dit leek me eerder een troll reactie van Run.

Ze kijkt de halve aflevering niet en ze vindt dan de sfeer te somber of te vrolijk. Ik wilde gewoon weten wat ze nu zo erg vond en ik maakte het iets te persoonlijk omdat ik dacht dat ze er zelf mee aan het lachen was.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #84 Gepost op: 22-03-2021, 15:37:39 »
Mijn excuses, maar dit leek me eerder een troll reactie van Run.

Ze kijkt de halve aflevering niet en ze vindt dan de sfeer te somber of te vrolijk. Ik wilde gewoon weten wat ze nu zo erg vond en ik maakte het iets te persoonlijk omdat ik dacht dat ze er zelf mee aan het lachen was.
Misschien komt het ook omdat het in Duitsland speelt; als de setting een tropisch eiland is, is de sfeer meteen anders. En misschien zag ik toevallig alleen interviews van kandidaten die vertelden hoe graag ze feestjes vierden. En dan Sven die alleen maar een beetje zit te lachen in die opdracht met koekoeksklokken. Daar maak je toch geen De Mol voor, voor dit soort kandidaten?
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 15:39:49 door Run »

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 22-03-2021, 15:49:48 »
Misschien komt het ook omdat het in Duitsland speelt; als de setting een tropisch eiland is, is de sfeer meteen anders. En misschien zag ik toevallig alleen interviews van kandidaten die vertelden hoe graag ze feestjes vierden. En dan Sven die alleen maar een beetje zit te lachen in die opdracht met koekoeksklokken. Daar maak je toch geen De Mol voor, voor dit soort kandidaten?

Ik denk dat mensen na een half jaar geen feestjes te kunnen vieren erg blij zijn dat ze hier de tijd van hun leven kunnen hebben, niet?

Ik zou je aanraden om toch even de kandidaten dieper te bekijken en niet meteen zo’n oordeel te vellen. Deze groep is zorgvuldig samengesteld met veel verschillende karakters samen.

Sven kon zijn lach niet bedwingen tijdens de koekoeksklokken, maar dat was ook wel erg grappig denk ik. Maar om op basis van die 5 seconden te zeggen dat je daarvoor geen molserie maakt?

Ik kan best geloven dat er een paar kandidaten bij zijn die je totaal niet liggen, maar dat heb je toch ook met BN’ers?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 22-03-2021, 16:10:30 »
Je zit al weken vol adrenaline omdat je allerlei spannende avonturen hoopt te gaan beleven in een exotisch land en dan sta je in Duitsland naar tientallen koekoeksklokken te kijken....eh...ja...ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 22-03-2021, 16:47:16 »
Ik snap de negativiteit rond Duitsland wel niet zo. Mij kan je gerust met 9 vrienden voor 3 weken in het Zwarte Woud laten. ;D Hoeft niet altijd exotisch te zijn. Al zal het allemaal wel persoonlijke smaak zijn. ;)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #88 Gepost op: 22-03-2021, 17:00:04 »
Ik denk dat er veel kandidaten zullen gebaald hebben toen ze Duitsland zagen op de navigatie. Maar de kastelen langs de Rijn gaven me tich wel een wat mysterieus duisters gevoel. De koekoeksklokken waren dan weer erg grappig.  Nee ik vermoed dat de makers zeker wel gespeeld hebben met wat Duitsland ze voor kansen bood.

Ik zie liever filmtechnisch een super serie , met toffe kandidaten en leuke opdrachten dan een serie in een exotische bestemming waar de andere elementen niet uit de verf komen.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 22-03-2021, 17:14:05 »
De kandidaten wisten toch dat het dichtbij was?

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #90 Gepost op: 22-03-2021, 17:24:10 »
Schakel wat later in. Net afl.1 op Goplay bekeken...

::bravo:: DAT noem ik lagen aanbrengen! Superveel zin in dit Vlaamse seizoen  ::respect::

::bravo:: WAT een aflevering joepie!

En nu even alles lezen op het forum hier....

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #91 Gepost op: 22-03-2021, 17:51:19 »
Ook ik heb weer enorm genoten! ::bravo:: Toffe groep, en de toon is al weer helemaal gezet ::ok::

Ik vond de openingstwist toch ook iets te ver gaan. Sure, het is De Mol en niets moet zeker zijn, maar je moet er naar mijn mening toch wel van op aan kunnen dat als vanuit de productie gezegd wordt dat je mee mag dat dat ook zo is. In principe gaat dat nu dus nooit meer zo zijn nu ze er 1 keer over gelogen hebben tegen deze kandidaten. Wel fijn dat ze beide Mollen van tevoren ingelicht hebben over de situatie, dat zou ik wel heel erg gevonden hebben anders. Maar ook het molschap zou een toekomstige Mol nu in twijfel kunnen gaan trekken, na deze openingstwist. Vind ik ergens wel risky, er moet toch tot op zekere hoogte ook een wederzijds vertrouwen zijn tussen Mol/kandidaten en productie. Overigens vond ik de opdracht zelf erg leuk en was het denk ik een goede keuze om maximaal 1 van de aanvallers in de groep toe te laten. Ontzettend zielig voor Jens, ik snapte zijn reactie heel goed. Voor ons kijkers had het denk ik wel slechter uit kunnen pakken en vond ik het nog een prima wissel qua groepssamenstelling e.d. Noah lijkt me ook heel leuk :D

De andere twee opdrachten vond ik ook weer heel leuk, niet te ingewikkeld maar ook niet te simpel. Prachtig dat kasteel, en heel leuk dat ze die koekoeksklokkenwinkel hebben geregeld ;D Toch opvallend dat de afvaller gered is, op de een of andere manier blijft dat gebeuren en zie je het inmiddels steeds wel aankomen. Daarmee bedoel ik niet dat het doorgestoken kaart is o.i.d. hoor, maar gewoon toevallig. Gelukkig zijn de makers altijd heel transparant en zien we over 8 weken ongetwijfeld wie er eigenlijk was afgevallen ::ok::

De ontmoeting van de twee Mollen was ook weer heel mooi en spannend in beeld gebracht, maar ik kreeg het idee dat dat een heel grote twist moest zijn die het voor mij persoonlijk niet was. Zelf had ik, omdat de mogelijkheid dat beide groepen een Mol hadden en dat daar ook een wissel kon plaatsvinden van tevoren toch wel erg aanwezig was, niet echt dat OMG-moment waar ze wel weer voor leken te gaan. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar omdat het wel zo gepresenteerd werd was mijn eigen reactie erop een beetje lauw. Eigen schuld, minder voorbeschouwen volgende keer ;D

Ik heb weer onwijs veel zin in het komende seizoen van mijn favoriete tv-programma, deze eerste aflevering beloofde opnieuw veel goeds ::bravo:: ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 22-03-2021, 18:05:52 »
Ik snap de negativiteit rond Duitsland wel niet zo. Mij kan je gerust met 9 vrienden voor 3 weken in het Zwarte Woud laten. ;D Hoeft niet altijd exotisch te zijn. Al zal het allemaal wel persoonlijke smaak zijn. ;)
Duitsland is een leuke keuze, net zoals Griekenland vorig jaar ook. Het hoeft helemaal niet ver weg te zijn. De kastelen waren prachtig in aflevering 1, het had een beetje een sprookjessfeer.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #93 Gepost op: 22-03-2021, 18:32:50 »
Briljant weer trouwens hoe de introductiefilmpjes van het begin allemaal weer terugkwamen in de aflevering zoals de axolotl, de groepsknuffel en Philip die niet kan flirten (en vervolgens alle vrouwen om zijn vinger windt) ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #94 Gepost op: 22-03-2021, 18:41:18 »
Reminder vanuit onze huisregels:

Vergelijking Wie is de Mol Nederland:
Hoewel het verleidelijk is om twee programma's met dezelfde achtergrond te vergelijken is dat toch niet waar dit forum voor is gemaakt.
Het origineel is Vlaams, Nederland is ermee verder gegaan en het programma heeft zich op een eigen manier ontwikkeld. Voor sommigen veel beter, voor sommigen een slap aftreksel. Die mening gunnen we iedereen, maar laten we er voor waken om het Nederlandse Wie Is De Mol te vergelijken met het Vlaamse De Mol. Het draagt zeker niet bij tot het vinden van de Vlaamse Mol. En daar is dit forum voor.

Kun je dan aangeven in welk draadje we de vergelijking wél mogen maken? Ergens moet het toch wél kunnen? De vergelijking ligt nogal voor de hand. Als het helemaal nergens mag, is dat best wel een beetje vreemd. Alsof je op een autoforum zit en geen vergelijking tussen BMW en Mercedes mag maken (genoemde merken zijn willekeurig).

Verder ben ik het hiet volkomen mee eens:
Ik meen dit oprecht: ik denk dat dit het beste uur-plus tv was dat ik in lange tijd heb gezien. Wat zit dit programma toch onvoorstélbaar goed in elkaar. Zo goed uitgedacht, zo goed gefilmd, heb echt met open mond zitten kijken.
Dit programma is met afstand het allerallerbeste tv-programma in het Nederlands taalgebied! Chapeau!  ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 22-03-2021, 19:01:00 »
In het NL forum van WIDM is er een topic voor de vergelijking tussen DE MOL en WIDM.
En wat een fantastische openingsaflevering weer dit. Geniaal. Alles klopt tot in de details. Tot en met de spanningsopbouw bij de laatste eliminatie.
Jammer voor Jens dat hij niet mee mocht. Wel een heel grote domper. Ik heb begrepen dat hij met de modderkleren thuis is gekomen na een paar uur "DE MOL".

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #96 Gepost op: 22-03-2021, 19:03:07 »
Ik las zelfs dat hij 's avonds nog uren bezig is geweest om samen met zijn vrouw hun huis weer droog te krijgen nadat het deels was ondergelopen na het noodweer. Man, man, wat een pech kun je op één dag hebben!   ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 22-03-2021, 19:07:09 »
En grappig dat na zo'n noodweer uitgerekend een kandidaat met de naam Noah boven komt drijven. En waar de leider van de groep dan weer een zoon heeft met de naam Noah.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-03-2021, 19:43:53 »
Wauw wauw wauw, wat was dit een magnifieke aflevering!! Echt 1 uur en 19 minuten lang genieten! Aan het begin dacht ik meteen dat er inderdaad wel eens twee mollen konden zijn, maar toen de 10 kandidaten na de opdracht de test moesten maken dacht ik meteen: 'ooh, dan zal er toch wel geen tweede mol geweest zijn, omdat ze het nu zo hebben bedacht dat de mol niet af kan vallen'. Nou, wat zat ik ernaast en wat was ik daar blij mee!

Twee dingen dacht ik ook meteen:
- Zou het kunnen dat Jens wél de oorspronkelijk mol was en Noah dus de vervangende mol, maar dat Jens Noah nooit zonder het pak heeft gezien en daardoor tot het einde toe niet zeker kon weten of hij als mol eruit kon vliegen? Ja oké, het postuur herken je misschien, maar kan me voorstellen dat je het nooit zeker weet als je het gezicht nog niet zou hebben gezien. En dat Jens zijn 'ik vlieg eruit' juist een tactiek was om onverdacht over te komen, omdat hij misschien niet zeker wist of Noah de andere mol was?
- Misschien zijn er wel forummers hier die tussen de negen afgevallen aanvallers zaten  ::tandpastasmiley::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #99 Gepost op: 22-03-2021, 19:56:20 »
Ik snap de twist aan het einde niet zo... Dus de hele test is een façade als de mol in de auto zit? Dan lijkt me voor de productie al gauw de keuze gemaakt om de mol in de auto te krijgen.

Anderzijds geef je nu aan dat het Noah nog kan zijn, maar dat had helemaal niet gehoeven. Aangezien dit sowieso een van de mogelijkheden was?
Sterker nog, ik vind dit juist er zo dik bovenop gelegd, dat ik hem daardoor wil afschrijven... ::)

Ik vond het wel geinig en vet toen het gebeurde maar achteraf is het niet super bijzonder. Enkel een bevestiging.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?