Ook ik heb weer enorm genoten!
Toffe groep, en de toon is al weer helemaal gezet
Ik vond de openingstwist toch ook iets te ver gaan. Sure, het is De Mol en niets moet zeker zijn, maar je moet er naar mijn mening toch wel van op aan kunnen dat als vanuit de productie gezegd wordt dat je mee mag dat dat ook zo is. In principe gaat dat nu dus nooit meer zo zijn nu ze er 1 keer over gelogen hebben tegen deze kandidaten. Wel fijn dat ze beide Mollen van tevoren ingelicht hebben over de situatie, dat zou ik wel heel erg gevonden hebben anders. Maar ook het molschap zou een toekomstige Mol nu in twijfel kunnen gaan trekken, na deze openingstwist. Vind ik ergens wel risky, er moet toch tot op zekere hoogte ook een wederzijds vertrouwen zijn tussen Mol/kandidaten en productie. Overigens vond ik de opdracht zelf erg leuk en was het denk ik een goede keuze om maximaal 1 van de aanvallers in de groep toe te laten. Ontzettend zielig voor Jens, ik snapte zijn reactie heel goed. Voor ons kijkers had het denk ik wel slechter uit kunnen pakken en vond ik het nog een prima wissel qua groepssamenstelling e.d. Noah lijkt me ook heel leuk
De andere twee opdrachten vond ik ook weer heel leuk, niet te ingewikkeld maar ook niet te simpel. Prachtig dat kasteel, en heel leuk dat ze die koekoeksklokkenwinkel hebben geregeld
Toch opvallend dat de afvaller gered is, op de een of andere manier blijft dat gebeuren en zie je het inmiddels steeds wel aankomen. Daarmee bedoel ik niet dat het doorgestoken kaart is o.i.d. hoor, maar gewoon toevallig. Gelukkig zijn de makers altijd heel transparant en zien we over 8 weken ongetwijfeld wie er eigenlijk was afgevallen
De ontmoeting van de twee Mollen was ook weer heel mooi en spannend in beeld gebracht, maar ik kreeg het idee dat dat een heel grote twist moest zijn die het voor mij persoonlijk niet was. Zelf had ik, omdat de mogelijkheid dat beide groepen een Mol hadden en dat daar ook een wissel kon plaatsvinden van tevoren toch wel erg aanwezig was, niet echt dat OMG-moment waar ze wel weer voor leken te gaan. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar omdat het wel zo gepresenteerd werd was mijn eigen reactie erop een beetje lauw. Eigen schuld, minder voorbeschouwen volgende keer
Ik heb weer onwijs veel zin in het komende seizoen van mijn favoriete tv-programma, deze eerste aflevering beloofde opnieuw veel goeds