Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 15604 keer)

Offline Convans

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 22-03-2021, 19:58:58 »
Ik snap de twist aan het einde niet zo... Dus de hele test is een façade als de mol in de auto zit? Dan lijkt me voor de productie al gauw de keuze gemaakt om de mol in de auto te krijgen.

Anderzijds geef je nu aan dat het Noah nog kan zijn, maar dat had helemaal niet gehoeven. Aangezien dit sowieso een van de mogelijkheden was?
Sterker nog, ik vind dit juist er zo dik bovenop gelegd, dat ik hem daardoor wil afschrijven... ::)

Ik vond het wel geinig en vet toen het gebeurde maar achteraf is het niet super bijzonder. Enkel een bevestiging.

Als ze het niet hadden gezegd, dan wisten we niks? Waarom zou je er dan zowiezo van uitgaan dat er 2 mollen waren?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #101 Gepost op: 22-03-2021, 20:03:37 »
Als ze het niet hadden gezegd, dan wisten we niks? Waarom zou je er dan zowiezo van uitgaan dat er 2 mollen waren?

Omdat het beide wegen om altijd een mogelijkheid blijft, met of zonder twist. Nu al weggeven voelt als een rookgordijn voor de echte mol. Mensen er in de loop van de serie achter laten komen is een gouden ei.
(De realisatie op het forum zou geweldig zijn geweest.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 22-03-2021, 20:05:35 »
Leuke aflevering met leuke proeven.

Ik merk wel dat ik bij de kandidaten nog denk ' mwah kon leuker, ik weet het nog niet zo'.

Dat gezegd hebbende realiseer ik me dat ik dat ieder jaar heb en dat ik na een paar afleveringen pas denk ' wat een leuke kandidaten'.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2021, 20:07:51 »
Omdat het beide wegen om altijd een mogelijkheid blijft, met of zonder twist. Nu al weggeven voelt als een rookgordijn voor de echte mol. Mensen er in de loop van de serie achter laten komen is een gouden ei.
(De realisatie op het forum zou geweldig zijn geweest.)

Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Stel dat Noah afvalt, is de twist voor niks geweest. Nu vond ik het al een leuke mindfuck. Ik dacht dat Gilles het zou zeggen bij vertrek, maar ze hebben gewacht tot na de eerste eliminatie. Ik dacht tijdens de aflevering eigenlijk al dat hij de mol niet meer kon zijn (hoewel ik vooraf wel had nagedacht over het feit dat niemand zeker was van zijn plaats).

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2021, 21:31:40 »
Wauw, 1e keer dat ik de mol België kijk, wat gaaf zeg! Wat een spanning  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #105 Gepost op: 22-03-2021, 21:39:20 »
Wauw, 1e keer dat ik de mol België kijk, wat gaaf zeg! Wat een spanning  ::bravo::

Welkom bij de echte liefhebbers!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 22-03-2021, 21:49:32 »
Haha dank je tunnelgraver!  ::love::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 22-03-2021, 21:51:12 »
Geweldige aflevering, dit overtreft alle afleveringen van WIDM dit jaar.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #108 Gepost op: 22-03-2021, 22:00:58 »
wow! 
Wat een geweldige opening.
Ik weet nog dat we een paar jaar terug het al keihard vonden van die verfbom in aflevering 1. Daar is ook nogal wat discussie over geweest.
Dit jaar spelen ze het nog harder en moet een kandidaat na opdracht 1 naar huis. Rottig? Tja, dat is het spel zoals hij zelf ook zei. Ik vind het prima. Je weet waar je aan mee doet.

Opdracht 1 was briljant. Opdracht 2 wel grappig met dat knuffelen en elkaar leren kennen. Opdracht 3 was een snelle opdracht om de executie meer sjeu te geven.

Een leuke groep met een paar opvallende mensen.
Ben na de edit van aflevering 1 al klaar met 1 van de mensen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
1 probleem, ik heb niet op een mol gelet. Veel te leuk al die interactie, die prachtige omgeving en de mensen leren kennen.

Chapeau!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #109 Gepost op: 22-03-2021, 22:11:36 »
Oh ik vond de opening eigenlijk heel stom :-X Ik vind het enorm rottig voor Jens en kon dat gevoel eigenlijk lastig van me afschudden de rest van de aflevering.
Ik snap dat ze het zo gedaan hebben. Het was natuurlijk enorm bombastisch en een twist waardoor Jens terug zou kunnen komen was ook wel een anti climax geweest, maar van mij had de hele opening niet echt gehoeven.

Daarnaast vond ik het ook éxtra lullig dat er deze aflevering dan ook nog eens niemand naar huis is gegaan. Het verschil met Jens en de eerste "echte" afvaller vind ik dan levensgroot, in het kader van enigszins "gedeelde smart is halve smart". Zoals Heinz ook al aangaf verwacht ik Jens niet terug in een volgend seizoen, maar daar heb ik toch enigszins een rotte smaak van in m'n mond. Iemand zal vast vinden dat dit 'nu eenmaal bij het spel hoort' en dergelijke maar ben echt geen fan van deze twist.

Ik vond opdracht 2 en 3 super vermakelijk om naar te kijken en heel leuk bedacht! ::ok:: Heerlijk hoe het in beeld gebracht is. Geeft me het gevoel dat het sowieso een enorm leuk en ouderwets goede Vlaamse serie gaat worden, dus daar kijk ik enorm naar uit. Ook opdracht 1 was prachtig bedacht en vormgegeven, alleen stond het gevolg van de opdracht me niet zo aan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #110 Gepost op: 22-03-2021, 22:54:13 »
De kandidaten hebben bij volle verstand getekend bij het kruisje onder de tekst/disclaimer
'je gaat ermee akkoord dat je het risico loopt na de eerste opdracht het spel al te moeten verlaten'.
Jens kan er de komende dertig jaar over blijven navertellen  ::tandpastasmiley:: de brute pech die hij had.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 22-03-2021, 23:12:13 »
90 minuten vlogen voorbij. Het was bij de eliminatie dat ik zag: we hebben nog een kwartier. En toen kwam de aap uit de mouw. Het begin: heerlijk als vanouds ::bravo::p

Ja met Jens is bruut zo in het begin. Maar hallo Hans, hallo Ruth. Het is niet dat de Mol voor zoiets terugdeinst. Het zou fair zijn mocht ie met een oranje scherm toch nog de plek van Noah kunnen opeisen later. Ruth kon zich terug de groep in vechten, Hans kreeg nog de kans.

Ik zou op basis van het land ook teleurstelling hebben als kandidaat nu Duitsland voor je gevoel om de hoek is. Maar amai: wat een montage  ::love:: wat Gilles al zei: de romantische deel van de Rijn. Met de beelden in het ochtendgloren, het kasteel. Sowieso de manier van filmen die qua effecten vlot overkomt. Het paintbalgevecht bij uitstek.

Net zo filmisch als toen in Vietnam dat de finalisten moesten zien te ontsnappen aan de drones en boobytraps. Ja het is qua speelduur net een minifilm. Maar wel eentje die mij kan bekoren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #112 Gepost op: 22-03-2021, 23:30:37 »
Ik moet zeggen dat ik toch gemengde gevoelens heb over deze aflevering, en dat is voor het eerst bij De Mol. Alles zat weer supergoed in elkaar, de opdrachten waren heel leuk en spannend om naar te kijken, maar ik vond het toch ook wel echt heel rot voor Jens en dat overschaduwde voor mij de aflevering een beetje. Ik bleef de hele aflevering een twist verwachten waarin hij nog terug kon komen, maar die bleef helaas uit. Dat vind ik toch wel véél harder dan Ruth (die gewoon een hele aflevering mee heeft mogen doen en nog de kans had om terug te komen) en Hans (die ook alsnog mee mocht doen).

Maar goed, het is niet anders. Ik heb er alle vertrouwen in dat de hele serie weer enorm goed gaat worden, maar over deze eerste aflevering zit ik toch niet zo hard te juichen als de meesten hier.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #113 Gepost op: 23-03-2021, 00:17:39 »
Ik snap de twist aan het einde niet zo... Dus de hele test is een façade als de mol in de auto zit? Dan lijkt me voor de productie al gauw de keuze gemaakt om de mol in de auto te krijgen.

Anderzijds geef je nu aan dat het Noah nog kan zijn, maar dat had helemaal niet gehoeven. Aangezien dit sowieso een van de mogelijkheden was?
Sterker nog, ik vind dit juist er zo dik bovenop gelegd, dat ik hem daardoor wil afschrijven... ::)

Ik vond het wel geinig en vet toen het gebeurde maar achteraf is het niet super bijzonder. Enkel een bevestiging.

Dat 'anderzijdse' feit is natuurlijk wel ontzettend belangrijk. De hele these - zowel bij de kijkers als bij de kandidaten - was dat Noah de mol beslist niet kan zijn omdat zijn aanwezigheid in de groep niet bij voorbaat vaststond. Dat maakt de twist des te briljanter: er wás een mol onder die tien Power Rangers, en als die de auto zou halen, zou de oorspronkelijke mol afvallen.

Dat geeft weer ruimte voor speculaties als zou Noah (als mol uit de oranjeschermencategorie) door de productie als het ware voorbestemd was om door de linies te breken teneinde de plaats van Jens in te nemen. Dat lijkt mij trouwens onwaarschijnlijk, want hoewel het de 'oorspronkelijke' 10 kandidaten behoorlijk moeilijk werd gemaakt (het machinegeweer op de halve bal, de vragen die moesten worden beantwoord om überhaupt een pijl op een minuscuul doel af te vuren, de inzet van (oranje!) rookbommen, het kleine aantal kogels in de paintballgeweren) was het in theorie voor elk van de 10 alternatieve kandidaten mogelijk om de hindernissen te overwinnen. Er zouden wel heel wat kunstgrepen nodig zijn om uitgerekend Noah de finish te laten halen. Maar toch, het waterkansje dat hij tóch de mol is kunnen we niet negeren. En dat is fantastisch bedacht.
Woosie down?

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 23-03-2021, 00:47:52 »
Ik moet zeggen dat ik toch gemengde gevoelens heb over deze aflevering, en dat is voor het eerst bij De Mol. Alles zat weer supergoed in elkaar, de opdrachten waren heel leuk en spannend om naar te kijken, maar ik vond het toch ook wel echt heel rot voor Jens en dat overschaduwde voor mij de aflevering een beetje. Ik bleef de hele aflevering een twist verwachten waarin hij nog terug kon komen, maar die bleef helaas uit. Dat vind ik toch wel véél harder dan Ruth (die gewoon een hele aflevering mee heeft mogen doen en nog de kans had om terug te komen) en Hans (die ook alsnog mee mocht doen).

Maar goed, het is niet anders. Ik heb er alle vertrouwen in dat de hele serie weer enorm goed gaat worden, maar over deze eerste aflevering zit ik toch niet zo hard te juichen als de meesten hier.

Ik vond Ruth erger denk ik.. Puur door het feit dat Jens niet dat groepsgevoel meegemaakt heeft. Of toch niet ten volle.

Natuurlijk is dit een erg pijnlijke exit, vooral door het feit dat een droom om mee te mogen doen aan de Mol uiteenspat. Maar langs de andere kant, moet je er gewoon rekening mee houden dat het avontuur erg snel voorbij kan zijn.

Dan lijkt het me minder heftig om na een paar uur de groep te verlaten dan na een volle dag en al afgereist te zijn naar het land.

Maar ik begrijp dat sommigen het hier moeilijk mee hebben. Ik heb het veel moeilijker als je je eigen lot niet meer in handen hebt door een oneerlijk voordeel dan op deze manier net de selectie niet te halen.

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 23-03-2021, 01:47:58 »
Heeeeeerlijk!!! Waar de Nederlandse serie me steeds minder kan boeien met korte flauwe opdrachten (met zoveel molloten die alles in de gaten houden geven ze steeds minder informatie vrij, en na het ongeluk met Janine zijn er ook amper nog fysieke opdrachten) blijft de Belgische mol het gewoon top doen. Ongelofelijk!
Ik heb nog maar een paar reacties gelezen en zag al twijfels over de groep. In mijn geval is dat omgekeerd. Waar ik (volgens mij ook hier op het forum) vorige series over klaagde, namelijk dat de eerste aflevering bestaat uit tien gillende en door en over elkaar heen roepende (en vloekende) kandidaten (op zich niet zo gek; met "onbekende mensen" kies je natuurlijk wel extraverte mensen en die willen allemaal direct van zich laten horen... vaak vrij letterlijk), was dat deze aflevering véél minder. Veel relaxter om naar te kijken en het leidt minder af van de topopdrachten! Kortom, Genieten met een grote G!!!!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 23-03-2021, 08:27:17 »
Ik hoop dat we in de slotaflevering wel de ontmoeting tussen mol en reservemol te zien krijgen  ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-03-2021, 09:25:36 »
Is het zeker dat de 2 kandidaat Mollen er zonder helm stonden en ze elkaar ook effectief kenden?

Indien Jens namelijk niet de Mol was, dan zit er nu iemand in zijn zetel te kijken 9 weken die nooit echt deel nam aan het spel, maar wel gewoon weet wie de Mol is.
Net zoals de finalisten, en waarschijnlijk zelfs nog kandidaten. Die weten ook al weken wie de mol is. Iedereen die deelneemt mag niks zeggen. Er zijn talloze mensen die de eerste afvallers kennen. Idem, het is nog nooit gelekt voor zover ik weet.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 23-03-2021, 09:51:06 »
Oh ik vond de opening eigenlijk heel stom :-X Ik vind het enorm rottig voor Jens en kon dat gevoel eigenlijk lastig van me afschudden de rest van de aflevering.
Ik snap dat ze het zo gedaan hebben. Het was natuurlijk enorm bombastisch en een twist waardoor Jens terug zou kunnen komen was ook wel een anti climax geweest, maar van mij had de hele opening niet echt gehoeven.

Het was een loterij en dan gaat het erom wie het snelste is. Het schijnt dat hij te langzaam was met invullen. Dan is het toch terecht dat hij afvalt. Bij de tweede keer, dat de namen gevonden moesten worden, was het oneerlijker geweest als daardoor iemand had moeten afvallen want daar had je als kandidaat geen enkele invloed op.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #119 Gepost op: 23-03-2021, 10:03:32 »
Eindelijk de tijd gehad om de aflevering te bekijken. En het was het wachten waard! Een heerlijke mooie aflevering! Opdracht 1 was echt mooi, opdrachten 2 en 3 misschien simpel, maar wel leuk! Op het eidne ook nog eens een mooie twist. (al denk ik niet dat Noah de mol is)

Ik snap de negativiteit rond Duitsland wel niet zo. Mij kan je gerust met 9 vrienden voor 3 weken in het Zwarte Woud laten. ;D Hoeft niet altijd exotisch te zijn. Al zal het allemaal wel persoonlijke smaak zijn. ;)
Voor vakantie is Duitsland subliem (al zou ik dan liever 3 weken in Berlijn willen zitten), maar toch... Voor WIDM/De Mol zie ik toch liever de niet alledaagse landen. Dat trekt mij net wat meer mee. Zoiets van: "Wow, daar zou ik echt graag naartoe willen gaan". Maar dat is een persoonlijke smaak.
Ich bin ein Bärliner!