Nou, ik heb de aflevering ook zitten kijken en ik zit er meteen weer helemaal in. Vond het heerlijk. Ik merkte hoe ik in de eerste opdracht meeleefde met de kandidaten en hoopte dat het zou lukken om de aanvallers tegen te houden, maar het mocht niet zo zijn. Ja, het is hard, maar dat is het spel. Voor de kijker is het beter. Het is net als voetbal - dat is het spannendst als je partijdig bent. Deze opdracht is precies wat De Mol is - het is géén schoolreisje en dat was vanaf de eerste minuut helder. Je wéét waar je aan begint - of beter: je weet dat je geen idéé hebt waar je aan begint... En ik vind het stiekem ook wel leuk dat zo'n Noah een soort "speciale plek" heeft in die groep.
Ik vind het wel mooi dat de opdrachten een stuk "knulliger" zijn dan in NL. In NL wordt steeds groots uitgepakt, en hier is het gewoon heel "eenvoudig" koekoeksklokken zoeken. Maar het spel zit zo vernuftig in elkaar, alles werkt op elkaar in, waardoor het voor de kijker om de mol te zoeken, veel veelzijdiger wordt. Er is veel meer te bespreken, omdat er allerlei "posities" zijn in een opdracht.
En ik vind het fantastisch hoe ze hier in de
allereerste opdracht op locatie de realiteit van de corona gewoon meteen omarmen en "de bubbel" fantastisch hebben omgedacht. Ik hou er van. Beetje awkward opdracht wel, maar dat is ook De Mol. Dat Gilles niet in de bubbel zit zal even wennen zijn, maar vind ik misschien wel een pluspunt. Dan zijn de kandidaten meer gescheiden van de crew, alsof ze echt meer zijn "losgelaten" in het spel in plaats van erin "meegenomen".
Ik vond het ook mooi hoe ze gewoon naar de locatie
gereden zijn in plaats van gevlogen. Die vliegreis die er normaal tussen zit, geeft een soort rate "knip" en doordat die ontbrak, vond ik de "flow" veel natuurlijker. Het kennismaken in de auto vind ik ook altijd mooi, en dat kon nu eerder.
Ik was wel blij dat er geen afvaller was in het kasteel. Anders zou het wel erg snel gaan. De 80 minuten keken echt megasnel weg, was echt wel fijn dat er goed tijd was voor de kennismaking en de opdrachten.
En:
Jens... En Sven lijkt op iemand die ik ken