Nader onderzoek toont aan dat we op grond van de geluiden (golfvormen) van de schoten niet met zekerheid kunnen zeggen wie de eerste 3 aanvallers heeft afgeschoten.
Het geluid van de achtergrondmuziek, 'Everybody Knows' uit de film 'Justice League' gezongen door Sigrid heeft hier natuurlijk invloed op. De sterkte van dit geluid varieert uiteraard steeds. Ik heb deze soundtrack gedownload en als een nieuw spoor toegevoegd aan mijn Audacity project van het geluid van de maisveld opdracht. Ik heb vervolgens dit geluidsspoor zodanig verschoven dat het precies samenvalt met hetzelfde geluid uit de maisveldopdracht, met een verschil van hooguit een paar milliseconden. Als ik ze tegelijk afspeel hoor ik maar één geluid.
Omdat ik in het project nog steeds de labels heb die het begin en einde van de schoten markeren, kon ik dus vrij makkelijk het achtergrondgeluid op het moment van de schoten hieruit destilleren. De golfvormen hiervan heb ik geknipt en geplakt in een nieuw plaatje wat je hieronder kan zien. Wat je meteen op zou moeten vallen dat het bij sommige schoten, met name tegen het eind, vrij rustig is qua achtergrondgeluid, maar soms ook wat lawaaierig. Dat verklaart ook de redelijk grote verschillen tussen golfvormen van schoten van dezelfde schutter. Met name bij schoten van Annelotte en Jasmien is dit het geval. Met name van de schoten 20, 24, 25, 28, 29, 30 en 32 blijft de schutter daarom onzeker. Gelukkig zijn de interessantste schoten, namelijk de laatste 8, wel zeker. Deze zijn met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van Lennart. Er zijn ook nog geen redenen om te twijfelen aan de 20 - 10 - 10 verdeling.