– Samina, die moest één ding doen. Die is dan al een kwartier of twintig minuten al aan het tellen. Veertig seconden geen lampje, vijftien seconden wel een lampje. Ja, wat doe ik? Ik ga aan die ziplijn. Hup, ik voorbij, het lampje gaat branden. Ja, dat snap ik niet.
Afl 5 – (over Philip, Samina, Sven) Die hebben gewoon keiveel voorsprong gepakt. En ja als er een half uur maar één iemand aan die puzzel werkt, dan gaat dat niet vooruit. En wij peddelden ons dood, zij peddelden hun eigen dood. En er werd niet aan de puzzel gewerkt.
– (adem inhouden) Dan gaan er echt wel direct belletjes af van oh fuck, dat moet toch wel iemand zijn met een conditie.
Afl 6 – Ik ben natuurlijk blij met mijn vrijstelling. Ik heb ook ja, de laatste dagen zo wel wat het gevoel dat iedereen zo toch wel dezelfde richting aan het uitkijken is. En ik denk niet dat ik dan de beste van de klas ga zijn. Dus ja, ik heb wel het gevoel dat ik die vrijstelling echt wel nodig heb.
Afl 7 (na opdr.2) – Op een gegeven moment stonden wij samen, Annelotte en ik, bij de TV en dan zei Philip van: ja maar, ik ga toch efkes kijken. En de Sven zei: nou blijft. En dan dacht ik: hm, die komt zo echt wel op moment van dat hem weet dat wij rondlopen. Ik ga ze hier betrappen, want dan mislukt het.
Afl 7 – Sven ehm, iedereen heeft wel angst in zijn leven, maar hij heeft zelfs niet geprobeerd, hij is niet naar de rand gegaan. Pff. Dat vind ik wel heel flauw om direct te zeggen: oh, maar dat doe ik niet.
– Philip, toen dat hem naar beneden hing, heeft hem een nogal vage uitleg gegeven over wat dat ik aan het doen was, als mijn opdracht. Dus ja, dat is ook een manier wat er geen geld kan verdiend worden, hè.
– In deze laatste fase ben ik toch wel voor 95% zeker van mijn mol. Ja.
– Het gaat hier om elke seconde en echt om elke vraag. Dus ik denk dat echt iedereen volle bak die hard, op 20 seconden die vragen heeft opgelost.
– Ik wil hem gewoon ontmaskeren, absoluut. Ja. Ik wil het spelletje winnen.
Sven
Afl 1-i – Kevin die een vraag kreeg, noem 5 Champion League winnaars. En die jongen wist er werkelijk niks op te antwoorden. Dus ik weet niet wat dat is, is die van een andere planeet? Moest het een vrouw zijn dan ik nog zeggen... Maar als man, nee.
Afl 1-ii – Jasmien, die is heel nieuwsgierig. Die heeft dat eerste molboekje al vol geschreven. Ik weet niet… Als we een paar dagen verder zijn, moet die met een toren molboekjes rondlopen. Ik weet niet of dat een tactiek is van de mol.
Afl 2 (na opdr.1) – Als ik zie dat we onze groepspot bijna verdriedubbeld hebben, dan denk ik dat de mol vandaag verloren heeft. Terwijl de mol de voorbije dagen riant gewonnen had.
Afl 2 – Er was al een discussie met Annelotte. Zij zegt: ik heb wel al horeca-ervaring, dus ik wil dat wel doen. En dan blijkt dat na 50 meter, dat haar twee glazen er al liggen. Tja.
Afl 3 (begin) –
Afl 3 (na opdr.1) – Ik ben niet de grootste dierenliefhebber, ook al omdat ik allergisch ben om katten en honden, maar ik vind het wel een schattig beestje.
– Die UPS-hond, dat was natuurlijk de meest uitgesproken hond, allee toch qua vermomming. Dus ofwel heeft dat baasje zich goed verstopt, ofwel heeft de mol dat over het hoofd gezien.
– Wat ik vooral raar vond bij die hypnose was die ene kerel met zijn bril met zijn ene beentje. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik een bril zie met één beentje.
Afl 3 – Voor de mol maken die pasvragen niet uit. Die geeft een pasvraag aan een medekandidaat, maar dan weet je wel dat je kans maakt om 1.000 euro uit de pot te halen. Als je dan nog een keer met je 47 of met je dikke vingers tegen die blokjes stampt, ja dan heb je het vandaag vrij goed gedaan hè.
Afl 4 (na opdr.1) – En dan nog ja, een hattrick scoren in het Olympisch stadion van München. Ik eh.. zouden me er dat al voorgedaan hebben? Waarschijnlijk wel.
Afl 4 – Ik ben content met één pasvraag, maar als je dan in de finale van dat spel zit, dan heb je eigenlijk wel kans op vijf pasvragen. Annelotte die heeft die vast en oké dan kun je beginnen discussiëren. En plus, is zij de mol? Dan heb ik er één ten opzichte van.. van de rest.
– We zijn halfweg de reis. Mijn eerste doel was dat ik morgen Charlotte te zien krijg. Ik heb gisteravond aan die rots gehangen. Dat zijn unieke momenten, maar dat zijn ook momenten die bij een mens wel dingen losweken en dan gaat het overal over mensen die je.. die je genegen zijn. Dus dat doet wel iets met een mens dus eh.. Ik denk wel dat het op het juiste moment zou komen, moest ik ze morgen kunnen zien.
Oei, net te weinig ruimte... Voor Sven afl 5-7: scroll 2 posts naar beneden!