Als ik de biechten doorlees en alles probeer te analyseren:
Jasmien verdenkt Annelotte niet (blijkt uit meerdere biechten). Ze feliciteert Lennart met zijn vrijstelling en vindt het zelfs goed gedaan. Lijkt me dat ze Lennart ook niet verdenkt. Of ze op Philip of Sven zit is een beetje een mysterie. Op basis van haar opmerking dat ze - als ze zelf de mol was - niet in de dossiers zou kijken, zou ik gokken dat ze op Sven zit.
Annelotte geeft in een recente biecht (afl 5) aan dat ze Lennart niet verdenkt. Ze kan het goed vinden met Jasmien, dus ik denk ook niet dat ze haar verdenkt. Ze geeft in meerdere biechten aan dat ze Philip en Sven verdenkt. Haar laatste biechten wijzen echter sterk naar Philip.
Svens biechten wijzen stevig naar Annelotte en Philip als zijn verdachten (zeker de laatste afleveringen). Philip kwam in afl 5 ‘hoger en hoger’ op zijn lijstje. In afl 6 noemt Sven weer Annelotte (1x) en Philip (2x). De tweede keer dat hij Philip noemt beschuldigt hij er Philip ervan dat hij vooraf geleerd heeft om foute vliegtuigjes te vouwen. Deze beschuldiging geeft volgens mij aan dat hij Philip toch wel als hoofdverdachte heeft nu (maar ik kan het fout hebben en misschien is Annelotte zijn hoofdverdachte).
Lennarts verdenking was lang onduidelijk, maar hij zegt deze aflevering dat hij het gevoel heeft dat iedereen dezelfde richting aan het uitkijken is en dat hij niet denkt dat hij de beste zal zijn. Dat betekent dat hij denkt dat de meesten dezelfde molverdachte hebben als hij. Op basis van het bovenstaande (en aannemende dat Lennart de groep goed inschat), denk ik dat hij bedoelt dat de meesten Philip verdenken. Dit impliceert dat Lennart ook Philip verdenkt (al valt daar nog wel een spaan tussen te krijgen). De enige andere die mogelijk vrij breed verdacht wordt is Sven, dus dat is een eventuele andere optie.
Philips verdenking is het grootste mysterie. We weten dat hij al een tijdje tunnelt (wat niet hoeft te betekenen dat hij goed zit), maar zijn individuele biechten beschuldigen verschillende personen en er lijkt niet echt een lijn in te zitten. Hij noemt Samina, Sven, Annelotte en Jasmien allemaal exact 1 x. Lennart noemt hij niet maar hij geeft deze afl wel aan dat degenen in de vluchtsimulator (waarvan alleen Lennart over is) beter de toren hadden kunnen bellen. Misschien zit Philip goed, wint hij en wil de montage het verborgen houden voor de ontknoping. Of misschien valt hij volgende aflevering spectaculair af en wil de montage dat we geen van de finalisten kunnen wegstrepen. Of misschien is Philip zelf de mol.
Dus ik kom uit op:
Jasmien -> Sven (of Philip)
Annelotte -> Philip (of Sven)
Sven -> Philip (of Annelotte)
Lennart -> Philip (of Sven)
Philip -> ?