Ik ben benieuwd wat de overgebleven kandidaten over elkaar hebben gezegd wat betreft verdenkingen en heb dat even achter elkaar geplakt. Met grote dank aan jou Molest, dat je dit zo zorgvuldig bij hebt gehouden.
Annelotte
Afl 3 (na opdr.1) – Ik zat bij Philip en Sven in het team. Ik was er heel blij om, want dat zijn er twee dat ik voor geen haar vertrouw. En al van in het begin van die opdracht merkte ik: die zijn hier niet aan het communiceren zoals ze zouden moeten communiceren.
Afl 3 – Sven, als we daarmee pingpongen, dan is hij super competitief. Dat is is een sterk karakter. Maar tijdens opdrachten lijkt hij altijd op te geven. Soms denk ik dat ik echt in een tunnelvisie aan het geraken ben van twee mensen die gewoon te weinig aan het doen zijn.
Afl 4 (na opdr.1) – Had ik meer verwacht van de voetballers in onze ploeg? Ja natuurlijk, ik had veel meer verwacht. Sven en Lennart die letterlijk geen seconde kunnen zwijgen over iets voetbalgerelateerd. Echt, als die mannen even goed kunnen voetballen als dat ze erover babbelden.
– Lennart heeft bij mijn weten geen goal gemaakt. Hij heeft zich wel gesmeten. Ik heb denk ik meer zijn benen de lucht in zien gaan dan dat ik ze op het terrein heb zien staan.
Afl 5 - – Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de mol is, maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet. Tijdens het tuimelen ja, heeft hij zijn handen op de grond gezet vooraleer ik eigenlijk de kans had om zijn benen vast te pakken zodat we die finale sprong op het gemakje konden doen.
Lennart
Afl 1-ii – (over Sven) Hij lacht dat zo wat weg. En 500 euro verdiend of niet, het maakt hem niet uit precies. En ook met die klokken. Ze zeggen: let op. En hij zit dan naar de grond te kijken en te lachen. Die heeft geen vijf klokken gezien volgens mij zeg.
Afl 5 – (over Philip, Samina, Sven) Die hebben gewoon keiveel voorsprong gepakt. En ja als er een half uur maar één iemand aan die puzzel werkt, dan gaat dat niet vooruit. En wij peddelden ons dood, zij peddelden hun eigen dood. En er werd niet aan de puzzel gewerkt.
Sven
Afl 2 – Er was al een discussie met Annelotte. Zij zegt: ik heb wel al horeca-ervaring, dus ik wil dat wel doen. En dan blijkt dat na 50 meter, dat haar twee glazen er al liggen. Tja.
Afl 4 – Ik ben content met één pasvraag, maar als je dan in de finale van dat spel zit, dan heb je eigenlijk wel kans op vijf pasvragen. Annelotte die heeft die vast en oké dan kun je beginnen discussiëren. En plus, is zij de mol? Dan heb ik er één ten opzichte van.. van de rest.
Afl 6 – (over de koordjes) Het was eigenlijk wel voor de hand liggend, en het is genoemd geweest. Dus ik denk dan eerder wel dat Annelotte dat bewust niet gehoord heeft.
(Volgende opmerkingen komen van iemand die Lennart verdenkt, namelijk van mij: )
Het valt mij op dat Sven een aantal keer verdachtmakingen uit naar Annelotte. Zal hij voor haar gaan in de finale? Of was 'mol' in de zonnebrand op Lennart's schouder al een teken dat hij ook Lennart in de gaten heeft gehouden?
Annelotte noemt zowel Sven als Lennart. Ik denk dat ze met deze uitspraak uit aflevering 3 op Sven en Philip doelt:
'Soms denk ik dat ik echt in een tunnelvisie aan het geraken ben van twee mensen die gewoon te weinig aan het doen zijn.'
Mijn gevoel zegt echter dat zij in de finale voor Lennart zal gaan.