Maar misschien kan het nog helpen om in te schatten ... wie de reservemol is van de drie finalisten. Lennart en Annelotte zijn de enigen die niet 100% zeker waren.
Dit is nog wel relevant.
Sven heeft een paar keer wat verdenkingen richting Annelotte geuit. Het lijkt het meest logische dat hij haar kant op gaat.
Annelotte heeft in het verleden aangegeven dat ze Philip en Sven verdacht. Ze is soms ook kritisch op Lennart, maar dat komt met een paar extra woorden die verraden dat ze hem eigenlijk niet verdenkt. Je zou dus verwachten dat Annelotte nu op Sven gaat zitten. Dat zou Lennart - als hij de mol is - een onverdachte mol maken.
Ik verwacht eigenlijk dat Annelotte niet zo gemakkelijk overstapt en na nog een molactie van Lennart in de finale alsnog op Lennart stapt (en dus dat Annelotte wint). De makers willen immers het liefst dat de mol wel ontmaskerd wordt. Echte argumenten voor de waarschijnlijkheid van dit scenario heb ik niet (anders dan een gut feeling).
Als Lennart niet de mol is, waag ik me er niet aan wie hij nu gaat verdenken. Er zat toch niet heel veel patroon in zijn verdenkingen tot nu toe.
En waarom laten ze dit zien? Tot nu toe hebben we van geen een kandidaat gehoord wie hij of zij verdacht, en nu opeens zaten de drie finalisten op Philip. Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Ze laten dit zien omdat de beelden te mooi waren om te laten liggen (en ze er niets mee weg geven, want alle drie finalisten kunnen de mol nog zijn). De verdenkingen zijn ook volledig volgens verwachting. Ik had vorige week in dit topic al een uitgebreide analyse geschreven en daarbij (naar nu blijkt, correct) geconcludeerd dat zowel Sven, Annelotte en Lennart waarschijnlijk op Philip zaten. Ik speculeerde zelfs al op een spectaculair afvallen van Philip als reden dat we zij verdenkingen nooit te horen kregen.
Hier is de link naar die post
Als ik de biechten doorlees en alles probeer te analyseren:
...
Of misschien valt hij [Philip dus] volgende aflevering spectaculair af en wil de montage dat we geen van de finalisten kunnen wegstrepen.
...
Dus ik kom uit op:
Jasmien -> Sven (of Philip)
Annelotte -> Philip (of Sven)
Sven -> Philip (of Annelotte)
Lennart -> Philip (of Sven)
Philip -> ?
Wie verdenkt wie is een stuk lastiger in de Vlaamse mol, maar er zijn soms toch aanwijzingen waar je iets mee kunt (en dit jaar ietsjes meer dan vorige edities).