Auteur Topic: [MO21] Opdracht 1.5 - 'Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt'  (gelezen 8296 keer)

Offline belg

• Forumlid
Als Belg niet wil vertellen wat hij kiest, prima. Maar wil de rest dat wel doen?

Ik heb netjes aangegeven om voor kistje 14 te gaan.  ;)

Offline Freak123

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Ik heb netjes aangegeven om voor kistje 14 te gaan.  ;)
Oh sorry. Ik trek mijn woorden terug.

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
1. De inhoud van dit kistje is best leu(k)!

2. Met de inhoud van dit kistje ben je goed voorbereid op de nabije toekomst

3. Dit kistje is leeg   

4. De inhoud van dit kistje biedt licht in de duisternis

5. Met de inhoud van dit kistje zitten jullie er deze aflevering lekker warmpjes bij

6. De inhoud van dit kistje is als een stip op de horizon, daar in de verte

7.  Niets is wat het lijkt

8. Zonder visie bereik je niks

9. Dit kistje wijst je de weg

10. Fluiten naar je duiten?

11. Wie de toekomst naar zijn hand wil zetten, moet in het heden de vruchten plukken

12. De inhoud van dit kistje maakt je misschien wel wijzer Molfreak

13. In dit kistje bevinden zich 2 jokers giorgio

14. In dit kistje bevindt zich 1 joker op naam... belg

15. Het kost wat (tijd), maar dan heb heb je ook wat

16. Doorzichtig en gemaakt van plastic: dit is best wel waardevol Aurynn

17. Deze prijs is onbetaalbaar Roomey164
.
18. Wie goed doet…

19. Iets is wat het niet lijkt

20. Met de inhoud van dit kistje maak je echt vrienden voor het leven LuchtManiak
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Larikoek

• Forumlid
  • Straffe tante ~
In mijn kistje zat 350 euro. In tegenstelling tot anderen die geld noemden stond er bij mij niks in 'leu', alleen in euro, dus ik vraag me af in hoeverre iedereen de waarheid spreekt...

Offline Convans

• Forumlid
In mijn kistje zat 350 euro. In tegenstelling tot anderen die geld noemden stond er bij mij niks in 'leu', alleen in euro, dus ik vraag me af in hoeverre iedereen de waarheid spreekt...

Bij mij stond er ook gewoon 150 euro + inzicht, maar het kan toch de kistjes anders omschreven worden? Al geloof ik bijna niemand. Frank, Dennis en Arno in het bijzonder  :P

Offline Freak123

• Forumlid
Bij mij stond er ook gewoon 150 euro + inzicht, maar het kan toch de kistjes anders omschreven worden? Al geloof ik bijna niemand. Frank, Dennis en Arno in het bijzonder  :P
Me???  ::rofl::
Iemand anders mag echt kistje 16 pakken. Waarom zou ik liegen over geld en vervolgens niet zelf voor dat kistje gaan?

Offline Convans

• Forumlid
Iemand anders mag echt kistje 16 pakken. Waarom zou ik liegen over geld en vervolgens niet zelf voor dat kistje gaan?

Gaan we ooit weten of je niet toch voor dat kistje bent gegaan dan?

Offline FrankLapidus

• Forumlid
Hoezo word ik nou weer beschuldigd van liegen? Ik heb nog amper wat gezegd. Leuk weer Convans  ::ok::

Kistje 2 zitten echt 2 jokermunten in. Ik denk nog even na welk kistje ik zelf ga kiezen, maar die wordt het iig niet.
Frankje Lapi

Offline Convans

• Forumlid
Hoezo word ik nou weer beschuldigd van liegen? Ik heb nog amper wat gezegd. Leuk weer Convans  ::ok::

Kistje 2 zitten echt 2 jokermunten in. Ik denk nog even na welk kistje ik zelf ga kiezen, maar die wordt het iig niet.

Ja, ik vind het opvallend dat je dat zou zeggen.. alsof je iemand naar kistje 2 wil sturen

Offline Larikoek

• Forumlid
  • Straffe tante ~

Dan wordt het natuurlijk geen aantrekkelijk kistje voor anderen om te pakken, waardoor mensen het niet proberen te gaan stelen en je de inhoud verzekerd hebt.

Ik benoem enkel dat ik het vreemd vind dat er andere verwoordingen zijn voor geld in de kistjes.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
Dus we maken een verdeling waarvan we op voorhand al weten dat ze niet door iedereen gevolgd gaat worden? We krijgen na de opdracht zelfs niet te horen wie de verdeling daadwerkelijk gevolgd heeft. Hier kan je als groep geen strategie hanteren. Dat heeft niks met "dwarsbomen" te maken, maar hoe deze opdracht werkt. Sinds wanneer ben jij eigenlijk zo naïef?

Waarschijnlijk wil je zo veel mogelijk informatie inwinnen (hier in het topic én via je PM-bondgenoten) om zelf met het beste voordeel aan de haal te gaan. Dat mag uiteraard, maar schilder mij dan niet af als de persoon die de opdracht verpest.

Ik had begrepen dat we wel te horen zouden krijgen wie welk kistje zou pakken, dus dat je in ieder geval kon zien wie voor hetzelfde kistje zouden gaan. Maar dat blijkt niet zo te zijn, daar kan je inderdaad niet op zekerheid aan. Hoewel dat alleen voor de mol geldt, de rest kan alsnog ervoor zorgen dat ze niet hetzelfde kistje pakken toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

• Forumlid
Ja, ik vind het opvallend dat je dat zou zeggen.. alsof je iemand naar kistje 2 wil sturen
??? Ik vertel gewoon de inhoud van het kistje net als bijna alle anderen. Wat een onzin.

Maar je mag het gerust checken en voor kistje twee gaan hoor, help je jezelf iig verder mee  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Convans

• Forumlid
Stel dat we nu allemaal hetzelfde kistje pakken? Niemand heeft een voordeel en er gaat maar 400 euro uit de pot toch?

Ik denk dat we anders veeel meer gaan verliezen.

Offline Freak123

• Forumlid
Dan wordt het natuurlijk geen aantrekkelijk kistje voor anderen om te pakken, waardoor mensen het niet proberen te gaan stelen en je de inhoud verzekerd hebt.

Ik benoem enkel dat ik het vreemd vind dat er andere verwoordingen zijn voor geld in de kistjes.
Maar mensen mogen het van mij echt pakken. Ik had graag gehad dat het iets beter was want de omschrijving klonk als een finalevrijstelling. 12 klinkt daarentegen nu veel beter. Als ik wou dat ze mijn kistje niet wilden had ik wel gezegd dat het mingeld was ofzo. Ik spoor mensen zelfs aan om voor kistje 16 te kiezen als ze willen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 12:15:58 door Molfreak Arno »

Offline belg

• Forumlid
Hoewel dat alleen voor de mol geldt, de rest kan alsnog ervoor zorgen dat ze niet hetzelfde kistje pakken toch?
Als je een intelligente strategie kan bedenken om dat doel te bereiken, dan hoor ik het graag en werk ik er met plezier aan mee.
Tot nu toe komen de voorstellen niet verder dan "laten we eerlijk zijn en elkaar vertrouwen".  ::rofl::

Stel dat we nu allemaal hetzelfde kistje pakken? Niemand heeft een voordeel en er gaat maar 400 euro uit de pot toch?
Het is 200 euro per persoon. Als we met 12 personen hetzelfde kistje kiezen, gaat er dus 2400 euro uit de pot.
En dat is geen stabiele oplossing, want dan heeft iedereen er belang bij om van dat plan af te wijken.

Offline Convans

• Forumlid
Oja ik dacht -200 en -200 als hetzelfde kistje werd gekozen. Verkeerde redenering.

Ja, dan ga ik wijselijk helemaal niets zeggen over welk een kistje ik eventueel ga nemen.

Offline Freak123

• Forumlid
Ja, dan ga ik wijselijk helemaal niets zeggen over welk een kistje ik eventueel ga nemen.
De kans is denk ik groter dat iemand hetzelfde kistje als jou pakt wanneer je niks zegt dan de kans waneer je het wel zegt.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
Als je een intelligente strategie kan bedenken om dat doel te bereiken, dan hoor ik het graag en werk ik er met plezier aan mee.
Tot nu toe komen de voorstellen niet verder dan "laten we eerlijk zijn en elkaar vertrouwen".  ::rofl::

Volgens mij is de beste optie gewoon zeggen welk kistje je pakt zodat iemand niet per ongeluk hetzelfde kistje pakt. Of mensen liegen over de inhoud hoeft dan niet eens zo heel veel uit te maken, maar dan heeft in ieder geval iedereen een ander kistje -> dat scheelt in ieder geval heel wat mingeld.

Maar dat zijn jullie nu met jullie tweeën vakkundig aan het tegenwerken. Net als dat mijn schema, die veel vollediger is niet meer overgenomen wordt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Giorgio

• Forumlid
  • Wie is dé Giorgio?
In 1 van de kistjes zal wel een vrijstelling zitten, toch? Wat mij betreft hoeft die vrijstelling niet het spel in  ;)
Eindelijk...

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
Ik weet nog niet welk kistje ik kies, maar als ik het weet zet ik mijn naam erbij ::jaja::