Het viel me aan de bomtafel op dat de volgorde van de namen die Jasmien voorleest, niet klopt. In de montage zegt ze Jasmien-Sven-Jasmien, maar het lijkt er veel op dat ze heeft gezegd: Jasmien-Jasmien-Sven. Voor de spanning is het beter om dat anders te monteren. Bij de penalties is er volgens mij ook iets aan de hand.
De twee penalties van de eerste helft (2x) kloppen wel. Te zien aan Isidoor, die gedragen wordt door Annelotte en daarna op de grond zit. Bij de penalties van de tweede helft (3x) wordt Isidoor gedragen door Jasmien. Maar de volgorde daar klopt volgens mij niet. Volgens de montage:
-3- Katrien in het doel. Samina en Philip voor het scherm. Philip denkt B, Samina A. Ze pakken A (fout, was B). Doelpunt.
-4- Samina in het doel. Philip en Katrien voor het scherm. Philip weet zeker A (goed). Samina stopt de bal. Katrien staat op om plaats te maken voor Samina.
-5- Philip in het doel. Katrien en Samina voor het scherm. Katrien denkt C, Samina ook (fout, was A). Doelpunt.
Nadat Katrien op staat om plaats te maken voor Samina (en dus richting goal gaat, lijkt me), staat opeens Philip in het doel. Ik denk dus dat de volgorde is geweest: 4-3-5 of 5-4-3.
- Als de werkelijke volgorde 4-3-5 was: Philip weet het meteen al zeker, en Samina stopt een penalty (4). Terwijl er nog 2.000 euro te verdienen was. Door het in 3-4-5 te laten zien worden beiden verdachter.
- Als de werkelijke volgorde 5-4-3 was: Philip erg verdacht, want hij weet het goede antwoord, maar gaat toch mee met Samina (3). Terwijl er nog 1.000 euro te verdienen was. Ook Samina erg verdacht, want ze drukt haar foute antwoord door. Door het in 3-4-5 te laten zien worden beiden onverdachter.
Voor het dramatisch effect maakt het niet veel uit of je eindigt met penalty 3 of 5. Ik vermoed dus dat de volgorde van de penalties is veranderd, om Philip en Samina allebei verdachter of allebei onverdachter te maken. Veel schiet je er niet mee op.
EDIT: Bij penalty 1 en 2 stonden Philip en Samina op het doel. Als ik moet gokken, zou ik zeggen: niet Samina, maar Philip is in de tweede helft weer als eerste op het doel gezet. Volgorde 5-4-3 dus, waarmee Philip en Samina onverdachter uit de montage komen. Maar het is drijfzand.