Zeker!
Sterker nog dat staat al klaar!
Streven is om woensdag online te gaan. We zijn alleen nog even in conclaaf over het budget.
We hebben namelijk het volgende voorstel; en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 'vaste kern' erover denkt. Dus ik gooi het gewoon alvast hier neer. Why not.
Observaties- Er wordt bijna altijd gekozen voor dezelfde kopmannen. Hier en daar een uitzondering. De goedkope kopmannen worden al helemaal zelden gekozen of eindigen vaak op de reservebank.
- De keuze van kopmannen bepaald voor een gigantisch aandeel de einduitslag. Deels is dit natuurlijk te bedoeling, maar wellicht kan het wat spannender worden.
Ons voorstel/gedachtegangWe willen het aantal kopmannen beperken tot een aantal (op papier) gegarandeerde puntenpakkers. Laten we zeggen een man of 10. De ervaring leert dat men bij de kopmannen toch vaak kiest voor 'the usual suspects'.
Voorbeeld. Guillaume Martin zou kopman zijn met een bedrag van 21 miljoen. Gevolg; die kiest vermoedelijk niemand in de basis. Hoogstens op de reservebank voor het geld. Dit willen we voorkomen en dus wordt Martin beschermde renner ipv kopman. En is hij opeens interessant!
Hierdoor schuiven er leuke renners door naar de beschermde renner categorie, waardoor die wat interessanter wordt. Daar valt nu écht wat te kiezen (je hebt daar ook 4 plekken). Hopelijk levert dit dus variatie op die je soms bij de kopmannen niet ziet. En wie weet, wellicht kun je daarmee zelfs wat compenseren voor een niet gekozen kopman die iemand anders wel veel punten oplevert.
Uiteraard vraagt dit om een ruimer budget. Maar wat je absoluut niet wil is een budget waarbij je zowel de 2 duurste kopmannen als meerdere duurdere beschermers kan betalen. Best een tricky balans.
We willen in principe wel weer vasthouden aan 1 kopman per ploeg. Ook al is dat met deze tourselecties/ploegen soms best een uitdaging
Ik wil woensdag de pool online gooien. Dus reageer vooral