Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ (Salina Turda - Turda) [Max € 7.500]Vrienden,
Vandaag willen we dat jullie allemaal opzouten! We bevinden ons in de Salina Turda. Deze voormalige zoutmijn ligt op zijn diepste punt 120 meter onder de grond. Deze prachtige mijn is inmiddels een toeristische locatie, waarin onder andere een tentoonstellingszaal en een pretpark te vinden is. Vandaag is het ook een locatie voor een ware escape room. In de mijn ligt een zoutbom die jullie onschadelijk moeten maken. Als jullie daarin slagen, kunnen jullie een flink pak geld verdienen. Dat hangt af van hoeveel zout jullie onderweg verzamelen. of verliezen.
Jullie hebben tot
woensdagavond 12 mei - 21.00 uur de tijd om te ontsnappen uit de TV kamer, de tafeltenniskooi, de golfbaan en het reuzenrad. Elke fout/hintloze ontsnapping is 10 kilo zout waard, behalve in de tv kamer en de lift, daar is het respectievelijk 15 en 5 kilo waard. Met 3 extra puzzels (in de lift, de bootjes en in het amfitheater) is ook nog eens in totaal 10 extra kilo zout (3, 3 en 4 kilo) te verdienen. In principe mag iedereen die ontsnapt is/vrij is deze extra raadsels proberen op te lossen. In totaal kunnen jullie dus 60 kilo zout verdienen.
Elke kilo die jullie voor woensdagavond over hebben is 100 euro waard en kan in de pot komen. Want onderweg kunnen jullie ook zout verliezen. Mochten jullie vast zitten, kun je eenmalig een aanwijzing kopen (tenzij anders vermeld). Daarnaast hebben jullie maximaal 3 pogingen om je slot te openen (tenzij anders vermeld).
Iedereen die voor de deadline ontsnapt is, mag mee puzzelen om van woensdag op donderdag de zoutbom onschadelijk te maken. Iedereen die dan nog vast zit helaas niet. Er is dus altijd minimaal 1 iemand (de persoon die start in de lift) die een poging mag doen. Ook het ontmantelen van de bom is geld waard. Hoeveel, dat hangt van jullie af. Hebben jullie voor de deadline 35 kilo zout of meer verzameld? Dan is de bom 1.500 euro waard. Bij minder dan 35 kilo, is de ontmanteling toch nog 750 euro waard.
Als jullie geen fouten maken, is er maar liefst 7.500 euro te verdienen. Ontploft de bom echter, zijn jullie (bijna) alles kwijt.
Jullie beginnen allemaal op een andere locatie in de mijn. Ik ben op zoek naar:
De TV Kamer - 2 spelers die goed verbanden kunnen leggen
1.
2.
Het reuzenrad - 2 spelers die goed kunnen communiceren
1.
2.
De tafeltenniskooi - een goede puzzelaar
1.
De golfbaan - een snelle cijferaar
1.
De lift - Een goede allround pendelaar