Deze uitleg wordt gegeven
Start met de N in de linker bovenhoek.
Ga naar de E rechts van de N.
Ga dan door naar de G.
Nu kan je het woord afmaken in 4 richtingen.
Hetzelfde resultaat krijg je als je vanuit de N linksboven naar beneden gaat. Dus ook 4 richtingen. Dus totaal nu 8 mogelijkheden.
Diagonaal vanuit linksboven N ga je via E naar boven naar de G. Dan kun je weer 4 dingen doen. Vanuit de G naar links, je kunt terug via de E naar de N en je kunt vanuit de G op 2 manieren naar de N rechtsboven. Dus ook weer 4 richtingen. Totaal 12.
Vervolgens kun je diagonaal vanuit de eerste E die je tegenkomt hetzelfde doen, maar dan naar de G linksonder de E. Dus ook weer 4 richtingen. Totaal 16.
Daarna kun je diagonaal naar de G in het midden van de afbeelding. Vanuit die G heb je ook weer 4 richtingen, namelijk rechtuit naar helemaal rechtsonder, terug naar linksboven, naar rechtsboven en naar linksonder. Ook weer 4 richtingen. Dus totaal nu 20.
Nu hebben we de N linksboven gehad en kun je hetzelfde doen met de N’s die rechtsboven, linksonder en rechtsonder staan. Dus 20 x 4 = 80 mogelijkheden totaal.
Blijkbaar heb ik weer een fout gemaakt in de uitleg of zo, al snap ik het nu zelf ook niet meer
Wordt wel een beetje gênant om elke keer weer publiekelijk tegen jullie en tegen de volgers van dit spel te moeten zeggen: sorry kandidaten, ik heb weer eens een fout gemaakt. Is niet de eerste, maar inmiddels de 10e keer dit spel. Maar goed ik ga het zo laten, maar geloof me dat ik me als persoon echt diep en diep schaam hiervoor (voor elke fout die ik maak).