Dank voor de lieve berichten!
Over de meet the mole-opdracht heb ik nog wel een anekdote.
De opdracht vond zich plaats in de RN-chat. Met elke kandidaat hadden we van te voren een tijd afgesproken om daar met de mol te meeten. Ik zou de gesprekken met Jacco en Larikoek hosten. Beide kandidaten kwamen keurig op tijd bij hun respectievelijke rendez-vous. Alleen, beide keren kwam één persoon niet opdagen. Namelijk, de mol. Nu is een meet the mole opdracht zonder mol sowieso al vrij lastig, maar in dit geval ook nog eens supergevaarlijk.
De eerste keer gebeurde het bij Jacco volgens mij. Jacco kwam de chat binnen, wij babbelden vast een beetje met elkaar, hij vertelde dat hij heel erg twijfelde tussen Convans en Dennis als mol. Ondertussen tikte de tijd voorbij. Toen Dennis na 5 / 10 minuten nog steeds niet online was gekomen, en ik hem ondertussen ook gebeld had en hij niet opnam, had ik een probleem. Ik besefte me dat Dennis waarschijnlijk aan het werk was. Maar ik kon op dat moment moeilijk tegen Jacco zeggen van "Oh, de mol is waarschijnlijk nog aan het werk." Één blik op de online gebruikerslijst zou dan alles duidelijk maken, want dan had Jacco gezien dat Convans ondertussen als een bezetene aan het refreshen was, waarschijnlijk op zoek naar appels of eieren, want die opdracht liep op dat moment ook. Sterker nog, het was op dat moment mijn shift om die appels en eieren te posten, maar ik heb toen maar even een tijdje niets geplaatst (daarom plaatste ik de laatste avond na de oorspronkelijke deadline nog een aantal keer), om te voorkomen dat Convans op dat moment een bericht zou plaatsen waarin hij doodleuk bezig was met fruit plukken, terwijl wij op de mol aan het wachten waren in de chat.
Dus ik hield Jacco maar een beetje aan de praat, stelde wat vragen over het song festival (vond ik oprecht leuk om te weten hoor
). Maar toen Dennis er na een kwartier of zo nog steeds niet was, zei ik maar dat de mol verbindingsproblemen had met IRC, de chat-software, en niet kon joinen. Heel geloofwaardig natuurlijk (in het uiteindelijke gesprek met Jacco en Dennis kregen zij zelfs beiden daadwerkelijk verbindingsproblemen). Toen heb ik wel meteen de sessie afgeblazen, want als een Convans of belg het in z'n hoofd haalde om op dat moment voor de lol de chat in te gaan, waren de poppen aan het dansen geweest.
Dat liep met een sisser af, maar toen hadden we het gesprek met Larikoek, en kwam Dennis wederom niet opdagen. Dit keer heb ik maar zo snel mogelijk de IRC-connectie-smoes erin gegooid en gezegd dat we wel een ander tijdstip zouden plannen. Larikoek vroeg nog wel heel scherp welke IRC-error het dan precies was, dus heb ik maar de eerste de beste geciteerd die ik kon googelen. :')
Afijn, dat waren nog even een paar onconventionele molacties van achter de schermen.