Ik heb met Larikoek nog uren naar hints gezocht in de molbrief (omdat deze in kleur was en in de opdracht zelf in zwart wit), maar kwamen toch wel tot de conclusie dat het óf een onmogelijke hint is, óf (en dat is het waarschijnlijk) gewoon gegenereerd via het internet.
Wauw.
Die brief was oorspronkelijk ook gewoon zwart/wit, net als die in het topic. Die briefjes had ik ergens in 2019 al uitgetikt. Maar last minute heb ik de tekst nog moeten aanpassen, want eerst stond er in dat de mol je een gegarandeerde plek in de 4e aflevering zou bieden, als je erin zou slagen de opdracht onopvallend te laten verpesten. Maar omdat onze grote vriend Jacco een Zwarte Vrijstelling op zak had, klopte die tekst eigenlijk niet meer, dus heb ik het veranderd naar "je kan een groene vrijstelling verdienen". En toen maar even snel zo'n ransom-letter site gebruikt, ook al werd de brief daardoor absurd lang.
@belg: de hint van Peter Popescu was: "wij ontkennen alles". Het antwoord op alle vragen was namelijk "nee". Aangezien jullie met deze hint waarschijnlijk sowieso wel aan het goede antwoord gekomen waren, was het belangrijk dat Dennis bij Peter Popescu belandde om te voorkomen dat die hint in het spel zou komen. In dit geval had hij nog wat geld kunnen verspillen door die hint alsnog te kopen, maar dat zou ook heel opvallend zijn geweest.
Wel complimenten voor jouw detective skills hoor, belg.
Ooit heb ik op een ander forum dit spel bedacht als 1 april grap, die mensen individueel konden spelen. Niemand was daar uiteindelijk bij de juiste dader gekomen, dus goed gespeeld!