Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 15711 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2022, 16:14:48 »
Dat pleit inderdaad tegen Yens als Mol. En dan wordt het weer des te opvallender dat Uma en Bert de executie hebben overleefd terwijl ze Jens en Yens invulden.

Dit past in mijn Umaverdenking.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2022, 16:21:20 »
Welkom terug.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2022, 16:40:00 »
Met z'n uithouding onder water, vlijtige wie-is-het, en Phil Collins eindspurtje, één van de minst molse deelnemers deze aflevering. Bengelt nu echt wel ergens onderaan mijn verdachtenlijstje.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #63 Gepost op: 5-04-2022, 20:45:28 »
als jij zo vertrouwd wordt dat je de laatste vraag/vragen mag beantwoorden dan moet je daar als Mol misbruik van maken.
Ik was hier vooral verbaasd over want Bert en Emanuelle bijv. verdenken Yens weldegelijk zeer dus als Yens de mol is dan had hij zeker niet verwacht te mogen aanschuiven om die allerlaatste vraag te beantwoorden.

Ik ben het ook met foxhunter eens dat hij zeker niet van plan leek op tijd aan het einde te komen, gezien zijn getreuzel bij de draaistoel en het basketbal waarbij hij zich nog terug liet roepen door Uma om haar ook te 'helpen'. Eigenlijk een wonder dat dit allemaal binnen de tijd nog lukte, voor de zoveelste keer. Ik vertrouw die officiele tijd dan ook niet helemaal, maar goed.

Ik vind het allemaal een hele lastige en heb al meteen in mijn profiel gezet dat ik die 4000 niet ga verdedigen  ;D

Ik zie hem daar wel in die bioscoop zitten te zitten als een mol. En dan vraag ik mij af, wat zit de acteur daar nou voor spel te maken. Praktisch allen (nu incl. Nele) die hij de mol toedichtte te zijn is er al uit. En de enige met een vuil lachje toen hij zei dat Yens niet de mol kon zijn was Yens......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #64 Gepost op: 5-04-2022, 21:21:54 »
Ik was hier vooral verbaasd over want Bert en Emanuelle bijv. verdenken Yens weldegelijk zeer dus als Yens de mol is dan had hij zeker niet verwacht te mogen aanschuiven om die allerlaatste vraag te beantwoorden.
Nou werd Yens wel heel snel en met chaos naar voren geschoven, vooral door Uma die wist dat zij dat onderwerp hadden gestudeerd, en zei hij in de biecht dat hij ook zelf besloot om maar zelf te gaan. Yens en Uma waren de enige die het onderwerp hadden gestudeerd, dus ergens ook wel logisch dat een van die twee zou gaan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #65 Gepost op: 5-04-2022, 22:20:02 »
Ik bedoel, Bert komt daar als eerste aan, hoe kan hij dan zijn verdachte Yens naar voren schuiven bij de bepalende laatste vraag.... dat verwacht je niet van Bert. Dus Yens zal het ook niet verwacht hebben.

Komt bij alle vertraging, dus dat hij zeker niet verwacht had nog te mogen aanschuiven om die allerlaatste vraag te beantwoorden. Die dacht dat het spel vast al gespeeld zou zijn. Bert stond daar al een half uur. Dan waren er al 4/5 beantwoord, en wordt alsnog Yens gestuurd, juist op die vraag...... ik bedoel, ze hadden ook net zo goed zijn metgezel kunnen sturen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #66 Gepost op: 5-04-2022, 23:46:19 »
Als ze in aflevering 2 weer eens niets hebben verdiend en ze op het strand dit bespreken valt het gedrag van Yens mij op. Toon (niet de Mol) begint met de opmerking: we hebben nog maar 4000 verdiend, 4 op 24. Waarop Yens lachend zegt: Serieus gebuisd. Nele (ook niet de Mol) begint met een pleidooi, hoe gaan we het beter doen. Wat gaan we doen? Anke stapt in en komt met de opmerking dat er ook dingen mislopen die onmogelijk het gevolg kunnen zijn van de Mol. Nele weer: misschien begint het bij het luisten van opdrachten. Waarop Bert aansluit met: als we iets horen efkens een paar seconden inademen en luisteren voor we reageren. En we kunnen dat.
Voor een Mol is het natuurlijk niet fijn dat sommige kandidaten eigenlijk met hun opmerkingen laten doorschemeren dat ze kandidaten zijn, want waarom zou je de opdrachten anders beter willen doen. Het is Yens die deze analyse afkapt (laat je kop niet hangen en geniet van waar we zitten). Is hij als Mol bang dat meer kandidaten zich "verraden" waardoor er maar weinig molverdachten overblijven? Ik vond het opvallend, zeker met dat lachje hiervoor dat ze series gebuisd zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #67 Gepost op: 5-04-2022, 23:50:25 »
Ja, daar zit voor de Mol een risico in. Maar daar moet hij op voorbereid zijn en het afkappen van zo'n discussie is eigenlijk iets wat hij niet zou moeten doen. De beste strategie is dan om mee te doen. Dit past dus wel in het plaatje van de onzekere Mol en het zou dan kunnen dat Yens zichzelf hier verraden heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #68 Gepost op: 7-04-2022, 01:24:59 »
Het blijft een raar verhaal ja. Toch kom ik alles afwegende nu bij Yens uit als Mol. Dan denk ik in het geval van de koppelopdracht inderdaad dat hij hoopte dat Manu "nee" op zou schrijven en dat hij zelf "nee" opschrijven te opvallend zou vinden. Mogelijk heeft Yens daarom expres niet duidelijk uitgelegd dat op elkaar invullen sowieso onverstandig was in dit scenario. (Zou Gilles dit eigenlijk wel expliciet uitgelegd hebben?)
Precies dit. Als Manu hem verdenkt, dan is dat als kandidaat toch alleen maar beter. Hij heeft er als kandidaat geen belang bij om Manu wat dat betreft van gedachte te laten veranderen. Wie de mol is blijft bij een test altijd onzeker. Wat wel zeker is dat degene die gekoppeld is aan de mol een groen scherm krijgt en dat maak je haar dus duidelijk.
Daar komt nog bij dat het argument dat hij gebruikt volgens mij weinig hout snijdt. Want als de mol niet wordt bevrijdt, dan zijn er in ieder geval 2 kandidaten minder bij het feest wat a) €400 kost, b) de leeftijd van Dolly Parton verborgen houdt wat belangrijk is voor de code en c) onzekerheid geeft over het aantal kinderen. Bij de ketting heeft de mol al 4 kandidaten gekozen waarbij de kans groot is dat ze meteen de "vrijstelling" zullen pakken, dus hier is de kans al groot dat er 3 kandidaten blijven zitten zonder dat de mol hierbij zit. Door onder de grond te blijven kunnen er dus makkelijk 5 kandidaten ontbreken op het feest, wat ook gebeurde.
Wordt de mol wel bevrijdt dan heb je effectief dezelfde situatie als dat de mol bij de taart begon. De mol heeft dan invloed bij het verdere verloop en kan bijvoorbeeld een of meerdere roosjes laten verdwijnen.
Het is dus helemaal niet ongunstig als de mol zichzelf laat opsluiten in het graf en daarom kun je Yens niet afschrijven als mol.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 01:27:10 door MartinJ »

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #69 Gepost op: 7-04-2022, 11:24:40 »
Precies dit. Als Manu hem verdenkt, dan is dat als kandidaat toch alleen maar beter. Hij heeft er als kandidaat geen belang bij om Manu wat dat betreft van gedachte te laten veranderen.
In dit geval heeft hij er toch wel belang bij haar van gedachten te laten veranderen? Als Yens kandidaat is, en Emanuelle zit op hem, is dat voor hem normaal gesproken gunstig. Maar in dit geval is Yens aan Emanuelle gekoppeld, en heeft hij zelf ook meer kans om af te vallen als Emanuelle de test grotendeels op hem invult (als hij kandidaat is). Dus kan zowel kandidaats als mols zijn, want als mol wil hij haar wel op andere gedachten brengen (wat dus ook meteen kandidaats overkomt), en verwarring zaaien in de hoop dat Emanuelle nee gaat opschrijven en 2000 euro verspeeld

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #70 Gepost op: 7-04-2022, 11:36:43 »
In dit geval heeft hij er toch wel belang bij haar van gedachten te laten veranderen?

Ik dénk dat MartinJ dat ook bedoelt: of Manu hem nu verdenkt of niet, maakt niet zoveel uit, het gaat erom om haar te overtuigen dat het niet baat om op hem te stemmen als ze hem verdenkt, want als hij de Mol is, dan zou ze sowieso doorgaan. Niet van gedacht veranderen over zijn molschap, maar wél belangrijk om haar van gedacht te veranderen voor de proef, want als kandidaat gooit ze hoe dan ook punten weg door op hem te stemmen.

Doet Yens dus eigenlijk té weinig als kandidaat om haar te overtuigen op iemand anders te stemmen? Het blijft een hele rare situatie dat hier zoveel om te doen was, en dat dat niet ter sprake kwam.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #71 Gepost op: 7-04-2022, 12:01:48 »
Inderdaad precies wat ik bedoelde. En we moeten ook niet vergeten dat we het hier wel hebben over het al of niet een rood scherm krijgen en niet om een paar euro meer of minder in de pot. Du moment dat je partner met maar de minste aanwijzing om op jou te gaan stemmen komt, haal je dit meteen uit zijn of haar systeem met de hier vaker genoemde redenering. Als iemand dat niet doet riskeert hij om onnodig af te vallen en de enige die zich dat kan permitteren is de mol. Nog even los van het feit dat de mol aan wil sturen op een partnerwissel.
Ik bedenk me nu trouwens ook pas dat er nog een reden was voor Yens om niet duidelijk te maken dat stemmen op hem heel dom zou zijn. Immers, Manu zit op Yens en als zij denkt dat Yens de Mol is dan valt het kwartje misschien bij haar dat zij NIET moet wisselen van partner als ze gekoppeld is aan de mol! Achteraf is dit allemaal heel logisch, maar ik moet toegeven dat ik er in het begin ook niet aan dacht dat de partner van de mol een groot voordeel heeft en beter niet op hem kan stemmen.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 12:03:20 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #72 Gepost op: 7-04-2022, 12:07:05 »
 ???

Dat is t eerste wat Anke zei.. daarna zei Gilles dat. De partner van de mol heeft n soort vrijstelling

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #73 Gepost op: 7-04-2022, 12:09:48 »
Het kan ook zijn dat Yens wel duidelijk heeft uitgelegd dat het altijd dom is om op je partner te stemmen maar dat we dit niet in de uitzending gezien hebben. Emanuelle zegt ook niet dat ze op Yens gestemd heeft maar dat ze zich niet aan "de afspraken" gehouden heeft. Misschien gaat dit om andere afspraken dan "stem niet op je partner".

Of Emanuelle is echt onverstandig geweest terwijl Yens wel duidelijk maakte dat op je partner stemmen dom is. Net zo onverstandig als die nooddeur in het vliegtuig openen terwijl ze wist dat ze dat niet moest doen (haar introductiefilmpje in Café de Mol). ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2022, 12:20:44 »
Ik denk dat Yens of hij nou wel of niet de Mol is, zich ongemakkelijk voelde dat hij aan een 'onverstandige' kandidaat was gekoppeld. In het geval hij de Mol is, dan zou je kunnen zeggen dat dit een zeer nobele keuze was van de Mol. De andere kandidaten hadden zo immers een faire kans. In het geval hij niet de Mol is, dan voelde hij zich oprecht ongemakkelijk, want dreigde hij het spel uit te vliegen door de koppeling met deze kandidaat. Maar goed, gelukkig voor hem liep het anders.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2022, 12:30:52 »
Er zijn twee goede werkende strategieën voor een mol bij de partnereliminatie:
1) strategie (mol) Anke. Benoem dat het geen zin heeft om op je partner te stemmen. Laat je partner namen noemen, noem er nog een paar bij en spreid zoveel mogelijk over de grootste groep, en je hebt de ultieme verklaring waarom je door bent in het spel en je lijkt een slimme kandidaat.
2) Strategie van (mol) Manu: Zeggen dat je Yens verdenkt. Die gaat peentjes zweten (en dat zien we ook bij Yens) want nou wordt er minder gespreid over de andere kandidaten en dat is een risico. Hiermee hint je Yens op een partnerwissel. Manu geeft tot slot aan zich niet te laten beïnvloeden en haar eigen keuzes te maken.

Deze derde vind ik toch minder goed, veel te ingewikkeld.
3) Strategie van (mol) Yens: Als mol de vertwijfelde kandidaat spelen als je medekandidaat op jouw wil stemmen. Wel noemen dat Manu niet op Yens moet stemmen, maar daar niet het accent op leggen. Dit vraagt groot improvisatievermogen en zijn angstige gezichtsuitdrukking was dan wel zeer goed gespeeld. Maar hint je Manu absoluut niet op een partnerwissel. Bij goed toneelspel blijf je zeker onverdacht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2022, 12:32:17 »
???

Dat is t eerste wat Anke zei.. daarna zei Gilles dat. De partner van de mol heeft n soort vrijstelling
??? Dat Anke dat zei was mij ook niet ontgaan maar dat heeft ze waarschijnlijk niet omgeroepen voor Manu. Ik heb even een transcriptie gemaakt van wat Gilles zei en daar hoor ik nergens het woord mol vallen (weer opvallend hoe veel beter Gilles deze rol speelt dan onze Rik van de Westelaken, maar dit terzijde, lekker de spanning opbouwen en dan de aanspreektitel "vrienden")

Vrienden, ik hoop dat hier uiteraard prachtige liefdesverhalen aan het ontstaan zijn. Maar jullie partner is vooral belangrijk om een andere reden. De persoon die nu tegenover jullie zit, is ook de persoon met wie je morgen samen de eliminatietest gaat invullen. Jullie zijn nog met tien, vrienden. Dat is niet één, maar twee kandidaten te veel om naar de volgende aflevering te gaan. En dus is ieders lot verbonden aan dat van een andere kandidaat. Morgen worden jullie scores per duo op de eliminatietest opgeteld. Het duo dat opgeteld de laagste score behaalt, zal samen moeten vertrekken. Geniet lekker verder, vrienden.
Einde citaat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2022, 12:40:33 »
Deze derde vind ik toch minder goed, veel te ingewikkeld.
3) Strategie van (mol) Yens: Als mol de vertwijfelde kandidaat spelen als je medekandidaat op jouw wil stemmen. Wel noemen dat Manu niet op Yens moet stemmen, maar daar niet het accent op leggen. Dit vraagt groot improvisatievermogen en zijn angstige gezichtsuitdrukking was dan wel zeer goed gespeeld. Maar hint je Manu absoluut niet op een partnerwissel. Bij goed toneelspel blijf je zeker onverdacht.
Het gaat er bij mij niet om wat Yens als mol deed maar vooral om wat hij niet deed (met uiteraard de disclaimer, voor zover wij dit hebben kunnen zien). Er niet op wijzen dat het volstrekt onzinnig is om op je molverdachte te stemmen en in plaats hiervan met een verklaring, lees smoes, komen waarom hij niet de mol zou kunnen zijn.
Ik ben het wel met je eens dat Muna wat deze opdracht betreft ook de mol zou kunnen zijn. Zou ook goed passen in haar rol als "domme kandidaat".
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 12:43:37 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2022, 12:43:00 »
Gilles: “ de kandidaat die door een match van t datingbureau bij de mol is beland hoeft zich geen zorgen te maken”

Het was voor de kijker in ieder geval helder dus vandaar mn  ??? op jouw “ik snapte t ook pas later”

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #79 Gepost op: 7-04-2022, 12:45:11 »
Dat ik het niet snapte wil niet zoveel zeggen, het ging er mij om dat de kandidaten het niet hebben gehoord. En ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik hier niet aan had gedacht voordat ik het Anke hoorde zeggen. Wat bij mij al alarmbellen deed afgaan richting Anke, want de mol heeft hier iets langer kunnen nadenken. Maar er is natuurlijk ook een verschil tussen ons als kijker en de kandidaten. Wij krijgen snel veel beelden te zien en moeten op elke gedraging van iedere kandidaat letten. Dan ga je niet meteen zitten nadenken over hoe de opdracht precies in elkaar zit. De kandidaten hebben daar wat meer tijd voor.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2022, 12:53:08 door MartinJ »