Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 15731 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #120 Gepost op: 18-04-2022, 13:27:42 »
Dat is waar. Hij gaf steeds de de juiste antwoorden, zonder enige hapering. Daarom was ik na vorige week ook wat voorzichtig naar hem toe. Maar bij Bert zijn ze ook zeer transparant geweest, zo blijkt. En zo tonen nadien graag waarom ze bij De Mol gekomen zijn denk ik, remember Elisabet. Daar kon je achteraf gezien ook afleiden uit de getoonde antwoorden.

En nog sterker: van Elisabet werd getoond dat ze goudeerlijk tegen haar man zei dat ze écht de Mol was. :o :D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #121 Gepost op: 18-04-2022, 23:59:56 »
Na de aflevering nog een keer teruggekeken te hebben viel Yens toch het meest op. Was opmerkelijk hoe vaak hij anderen op 'vertrouwen' aansprak. Dat mensen hem moesten vertrouwen op basis van zijn staat van dienst tot dan toe (maar zoals Sven terecht zei ging dat steeds om wat hij deed voor het vertrek van Philippe). Dat hij Bert niet vertrouwde. Dat hij dan weer de familieleden niet vertrouwde, dan weer de kandidaten die de kokers moesten bewaken. Leek bijna bluf.

Zou ook mogelijk zijn dat zijn vriendin na het goed raden van de droodle in de extra Anaconda opdracht, de koker met 500 euro die ze daar wonnen verwisselde met een koker van 10 euro. Ze zaten direct na die opdracht te rommelen met kokers die zij nog bij zich droeg (is dat wel handig om waarschijnlijk ook dure kokers van 1000 euro die ze had gevonden eerder op je lichaam te dragen tijdens zo'n glijbaan opdracht?). Zijn vriendin leek ook wat geflusterd, misschien toch wat zenuwachtig?

En bij de laatste opdracht bracht hij net als Anke (die ook opviel deze afl, ik hink tussen beiden) geld mee in het koffertje, wat effectief op mingeld kon uitdraaien, plus hij zette de groep vrij sturend aan om allemaal voor geld te spelen ipv voor vrijstellingen. Nadat Philippe soms niets kon sturen in deze proactieve groep, zal de nieuwe mol hopelijk assertief kunnen zijn, en dat was Yens deze aflevering zeker. 
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 00:02:17 door Nat007 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #122 Gepost op: 19-04-2022, 05:06:57 »
Ik heb Yens de hele serie al zo verdacht maar dat relaxte hoort gewoon bij hem. Zie hem nog even zitten popcorn eten in de bioscoop. Zo zat ie er nu ook weer uit bij de eliminatie. Zegt dus niks.

En hij ligt dus samen met Sven het meest verdacht in de groep. Een vreemde keuze van de productie om dan hem te kiezen. Hij lijkt me ook het type nu voor het geld te gaan, net zoals ik dat bij Bert dacht. Je bent er bijna.

hoe vaak hij anderen op 'vertrouwen' aansprak
Ja dat is dan wel weer waar. Maar heeft dan niet geholpen want die avond moesten de kandidaten de vertrouwenslijst invullen en bleken ze hem niet te vertrouwen.

Ja dat die 500 koker er niet bijzat was zeer opmerkelijk. Bij het weglopen was het Yens zelf die hierop de aandacht vestigde. Het was makkelijker geweest als ze saampjes gewoon deze opdracht even verpest hadden. Nu waren er bedragen van 1000 en deze van 500 weg en ligt de focus wel erg op hem.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #123 Gepost op: 19-04-2022, 10:40:23 »
Ik moet de aflevering nog terugkijken met een objectievere blik. N.a.v. Yens' gesprek met Gilles vorige week over al zijn geplante zaadjes had ik verwacht dat hij als Mol sowieso Manu wel had kunnen manipuleren om hem af te schieten. Kan ook zijn dat ik hem nu overschat, dus ik schrijf hem nog niet af.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #124 Gepost op: 19-04-2022, 11:11:41 »
Er gebeurt iets interessants op 47.5..... Yens besluit open kaart te spelen, maar niet echt. Waar Sven nog niks uitlegde, houdt Yens het hele verhaal over Emanuelle en dat je vooral dus voor geld moet gaan anders krijgt zij de pasvragen.

"Ze gaat TOCH iedereen afschieten". Maar dan vraagt Bert wat er met het geld gebeurt, of dat weggaat. En Yens bevestigt kort dat dit weg gaat. Legt dan weer de nadruk op het gevaar van de pasvragen. Wat een listige mol actie.

Yens had ik de hele tijd al maar is dan alsnog de mol! Heb ik het toch al het hele seizoen goed, al had ik het fout  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #125 Gepost op: 19-04-2022, 11:16:36 »
Dat is inderdaad verdacht hoe Yens de nadruk op de pasvragen legt. Hij antwoordt op Berts vragen: "Dan gaat dat geld uit de groepspot." Bert: "Dat gaat weg?" Yens: "Ja." Het lijkt erop dat Yens niet doorheeft wat bedoeld wordt met "geld uit de groepspot", anders had hij niet met "ja" geantwoord op de tweede vraag: "dan gaat dat weg?". (Want dat laat nog steeds ruimte voor onduidelijkheid.) Of hij is de Mol en doet alsof hij dit niet weet en dit is een slimme molactie.

Edit: Interessant is dit zinnetje dat hij in de onderhandelingen met Emanuelle zegt:

Yens: "Dat maakt toch niet uit. Ik weet alleen maar als jij mij schiet dan heb jij twee extra pasvragen of één extra pasvraag wat het voor mij moeilijker maakt om erin te blijven. Maar doe wat je wil hè. Als je mij afschiet dan is er 1000 euro uit de pot. Dat meen ik echt."

Dit lijkt er toch op te duiden dat Yens wel degelijk wist dat het geld UIT de pot zou gaan. Erg verdacht!
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 11:20:03 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #126 Gepost op: 19-04-2022, 11:25:39 »
doet alsof hij dit niet weet en dit is een slimme molactie
Dat dus. Hij vertelt het maar daarna gaat hij gauw met Bert mee die met een verkeerde veronderstelling komt. Hij praat er duidelijk overheen en 90% gaat over het gevaar van de pasvragen.

Bedenk als je een kandidaat bent dat een strategie je nog niet direct helder voor de geest staat. Daarom pakt Sven het ook verkeerd aan. Maar bekijk dat hele stuk en het is volle vaart voor het vermijden van de pasvragen bij Yens. En achteraf dan flink zitten Held spelen dat die anderen voor pasvragen zorgen maar hij 1000 euro verdient.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #127 Gepost op: 19-04-2022, 11:32:29 »
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #128 Gepost op: 19-04-2022, 11:38:52 »
Na de aflevering nog een keer teruggekeken te hebben viel Yens toch het meest op. Was opmerkelijk hoe vaak hij anderen op 'vertrouwen' aansprak.
En dit hele verhaal is toch ook echt zo.

Terwijl Sven dus droogjes opmerkt dat zijn verrichtingen tijdens Mol 1.0 NIET meer geldig zijn.

En als Yens komt aanlopen met zijn 1000 euro begint hij Sven meteen te verwijten te maken. Dan zegt Sven "het ging goed tot jij erbij kwam"  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #129 Gepost op: 19-04-2022, 11:51:53 »
Ja dat die 500 koker er niet bijzat was zeer opmerkelijk. Bij het weglopen was het Yens zelf die hierop de aandacht vestigde. Het was makkelijker geweest als ze saampjes gewoon deze opdracht even verpest hadden. Nu waren er bedragen van 1000 en deze van 500 weg en ligt de focus wel erg op hem.

Ik had het gevoel dat juist Manu eruit werd gelicht door Gilles, vanwege haar geopende 500 euro koker. Terwijl de hoeveelheid goede kokers van 1000 en 500 van Yens en zijn vriendin die op een of andere manier uit de pot weten te zijn gehouden, niet genoemd werden.

Viel verder idd op hoe Yens de boel verwoordde en iedereen op geldkoffertjes aanstuurde en vervolgens de held uithing. Hij lapte Sven er ook meteen bij (om de psychologische druk om de anderen voor geld te laten gaan te verhogen?)

Las in een ander topic dat Yens teveel airtime kreeg deze aflevering en dat de productie de nieuwe mol juist uit de wind zou willen houden in het begin. Maar met nog naar vijf kandidaten in het spel, en nu nog maar vier, zou een bijna onzichtbare mol dan niet oneerlijk zijn gezien iedereen die weer van nul aan moet beginnen, maar met de helft van de tegenstanders? Hoop in ieder geval op een mol die er vol ingaat  :D

En als Yens komt aanlopen met zijn 1000 euro begint hij Sven meteen te verwijten te maken. Dan zegt Sven "het ging goed tot jij erbij kwam"  ::rofl::

 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 11:55:14 door Nat007 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #130 Gepost op: 19-04-2022, 12:10:30 »
Nou hij gaat er zeker vol in. Ik bedoelde met die wateropdracht: waarom niet gewoon dat woord niet opschrijven binnen de 15 seconden? Af. Of die D niet zien? Af. Goed, ik snap dat je de Held wilt spelen. Maar ik snap niet goed hoe je kunt waarmaken dat al hun 500 en 1000 kokers dan later in het spel moeten zijn verwispeld. Dat is natuurlijk al gelijk gebeurd. Iedereen stond er toch bovenop?! Dus die harde bliksemafleiding die hij doet is wel nodig ook, lekker schreeuwen hoe fout een ander het doet, want het is allemaal erg verdacht bij hem. Hij molt keihard, echt leuk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #131 Gepost op: 19-04-2022, 12:24:22 »
Dit lijkt er toch op te duiden dat Yens wel degelijk wist dat het geld UIT de pot zou gaan. Erg verdacht!

Wellicht heb ik de opdracht dan niet goed begrepen. Ik dacht dat het geld dan gewoon niet in de pot zou gaan? In dat geval kan bovenstaande zin ook gewoon uitgesproken worden door een kandidaat, al is het taalkundig beter om te zeggen dat het geld uit de pot wordt gehouden.

Edit: net bijgelezen in opdrachttopic. Had blijkbaar inderdaad de opdracht niet helemaal begrepen.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 12:41:01 door widm1992 »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #132 Gepost op: 19-04-2022, 12:41:54 »
Het geld zou uit de pot zijn gegaan. Zo staat het uitgelegd voor de kandidaten:



Of de kandidaten het doorhadden is maar de vraag. Maar de Mol wist het natuurlijk wel en die kan gebruik maken van de onduidelijkheid.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #133 Gepost op: 19-04-2022, 12:51:20 »
Dus daar verwarrend over doen is kandidaats.
De mol weet dat ze allemaal hetzelfde kaartje gaan zien

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #134 Gepost op: 19-04-2022, 12:51:32 »
De kandidaten hadden het halverwege in de gaten. Emanuelle en Yens wisten het natuurlijk vantevoren.

Op het eind wordt de mol verteld dat de finale op 8 mei speciaal wordt. Wat zou er dan gebeuren, Heinz? Gemaskerd bal met Jens terug?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #135 Gepost op: 19-04-2022, 15:18:39 »
Wat ik vooral tegen Yens vind spreken is dat hij ergens wel wist dat Sven pasvragen in de koffer had. Sven had al gezegd dat hij 3 niveaus moest bouwen tegen de groep en deed er vrij lang over.

Yens out Sven daarover tegen Manu wat de kans dat zij Yens zal doorlaten groter maakt.

Als Manu Sven niet afschiet zou ze Yens iig wel afschieten. Je moet toch ergens op pasvragen gokken.

Als mol kan je dus beter niet stoken daar.. hopen dat ze Sven doorlaat om vervolgens de kans te vergroten dat ze jou met die 1000 eruit schiet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #136 Gepost op: 19-04-2022, 15:23:23 »
Ze had de avond ervoor al aangegeven dat ze Yens totaal verdenkt en Sven totaal niet verdenkt, dus ze heeft haar lijstje al opgemaakt als die heren voor haar neus komen. Hoe dan ook gaat ze Sven afschieten en Yens doorlaten. Dat weet Yens als mol. Ze speelt er alleen een beetje mee, want waarom niet? Ze krijgt alleen maar meer informatie over het lieggedrag van de heren. Heel slim gespeeld van zowel Emanuelle en Yens.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #137 Gepost op: 19-04-2022, 15:30:38 »
Als Yens dat al wist (wat ik overigens onzin vind maar for argument sake ga ik ff met je mee) dan zegt dat dus dat Yens de mol niet is. Want hij pakt 1000

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #138 Gepost op: 19-04-2022, 15:37:45 »
Yens hoopt natuurlijk dat hij haar zover krijgt beiden neer te schieten door maximaal verwarring te stichten. Vergeet niet, hij zit nog vroeg in het spel dus hij kan niet zijn plan 'corrigeren' zoals Anke dat wel kan. Zijn plan is geld pakken en benadrukken hoe gevaarlijk die pasvragen zijn zodat iedereen geld pakt. Dan worden op die manier hoge bedragen uit de pot gespeeld EN hij is de held. Hij kan als mol natuurlijk niet anders dan proberen geld uit de pot te spelen en moest na huichelachtige Sven het spel proberen naar zijn hand te zetten. Als hij als 3e, 4e of 5e was gegaan was het een ander plan geworden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #139 Gepost op: 19-04-2022, 15:39:04 »
Ik kan dit ook niet meer volgen FS, zelfs als Lo-analyseerexpert trek ik grote ogen vandaag.