Ik switch naar Sven
Heb (te) veel biechten zitten doorspitten op GoPlay. Conclusie is voorlopig dat ik geen idee heb waar ik de rest van het seizoen naar heb zitten kijken
Uma en Yens vind ik heel kandidaats in hun redenaties en mimiek. Sven dan bijna met 'Mol' op z'n voorhoofd ...als hij al in beeld is. Te vaak hoor je alleen z'n stem. Krijg i.i.g. die indruk, dat we meer van de testbiechten van Yens en Uma mogen zien.
Yens, o wat is hij verdacht! En als hij het is, vind ik dat superleuk. Wat mij dwarszit bij hem, is dat hij vooral uitstraalt dat hij de mol is: de knipoog naar Gilles, maar vooral zijn big smile richting de anderen nadat hij de tekst 'Jij bent (niet) de mol' heeft gezien. Superbrutaal; niet té brutaal als kersverse mol? Voor mij kan het.
Yens amuseerde zich voor zijn 'jij bent de mol niet'-scherm ook al prima
Heel interessant vind ik dat ook. Hij grijnst als een malle als Sven als 2e is geweest. Ziet natuurlijk meteen dat Sven niet normaal gespannen terug komt schokschouderen. Heel verdacht!
Yens lijkt daarna alleen nog goed op Uma te letten die als 4e mag. Ook een serieuze mol-optie voor hem*. Hij ziet dat ze waarschijnlijk niet de mol is. Ze lijkt teleurgesteld. Trol Yens trekt alweer een gekke bek
Hij heeft dan al veel info.
(* We horen hem in afl. 7 zeggen dat hij denkt dat Uma een goede mol had kunnen zijn, maar dat ze dat niet is. ...Manu en Anke zag hij nooit als mollen, schat ik zo in.)
Anke mag als 5e haar 'jij bent de mol (niet)-scherm zien, maar Yens vindt haar niet interessant.
Als 6e en laatste mag Yens zelf, maar hij weet het dan eigenlijk al half. Reageert niet verbaasd, misschien heel even licht teleurgesteld, maar blijft grijnzen. Zit lekker in het spel. Heeft de mol waarschijnlijk al in het vizier en kan zichzelf verdacht gaan maken door iedereen te trollen, zonder rekening te hoeven houden met wie dan ook. Lijkt mij voor hem wel belangrijk, dat laatste.
Hij is zo eager als ze allemaal weer zitten. Ik zie emotie ...niet alleen een act om zichzelf verdacht te maken.
De regie maakt er dankbaar gebruik van.