Er zijn "sec" méér vragen die nu een andere uitkomst gaan krijgen.
Mijn insteek: bereken het tussenklassement tot nu toe (laat eventueel, als het te ingewikkeld zou worden) ronde 4 vervállen, en tel de resultaten van dat tussenklassement op bij het tweede deel.
Dat zal echter voor een deel niet gaan, en dat probeer ik aan de hand van een voorbeeld duidelijk te maken.
Gesteld: Uma blijkt de mol te zijn geworden, en jij zegt vanaf aflevering 1: de mol is een vrouw, en Uma is de mol. Dat wás dus niet zo, dus die punten zijn in mijn optiek niet "verdiend". Maar als je bij de vraag of er een vrijstelling verdiend zou worden, en jij hebt daarbij JA en Uma geantwoord: díe punten zijn verdiend.
En zo zijn er nog wel wat vragen waarbij de mol-switch (een nieuw begrip in de molgeschiedenis), wél of juist níet een rol speelt.
1 voorbeeld dan nog, je nieuwe mol is Uma, je oude mol was Philippe. Jij gaf in aflevering 1 als antwoord op de speciefieke vragen: de mol is een Man, en Philippe. Díe vragen zijn op dat moment correct beantwoord.
Kort gezegd, het wordt nog een aardige klus om per vraag, en per invuller van de pool, te bekijken welke vragen wel of niet mee gaan tellen voor het resultaat op het eind van het seizoen.
Niet dat het een halszaak is, maar het lijkt me dus een aardige klus om het voor iedereen goed te doen.