Auteur Topic: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit  (gelezen 3068 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2022, 10:55:53 »
Prachtige opdracht voor wielerliefhebbers natuurlijk. Vanuit moloogpunt misschien wat minder, maar de mol liep toch al op zijn einde ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2022, 11:07:44 »
Ik vond het eerst wel vreemd dat we wisten dat de mol een punaise had. Dan kon je toch meteen heel veel mensen afstrepen als het lukte?

Maar nu blijkt het natuurlijk gewoon onderdeel te zijn van een grotere verhaallijn. Teleurstellingen na mislukte molacties.

En verder vind ik het ook prachtig dat ze weer wat leuke BV's hebben weten te strikken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2022, 11:12:35 »
Qua ritoverwinningen kwam ik zelf uit mijn zetel hierop:
Tom Steels
Tom Boonen
Greg Van Avermaet
Philippe Gilbert
Thomas De Gendt
Wout Van Aert
Gert Steegmans
Dylan Teuns
Jan Bakelants

Waren ook correct maar kwam ik niet op:
Tim Merlier
Jelle Vanendert
Marc Wauters
Rik Verbrugghe
Serge Baguet

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2022, 12:20:24 »
Qua ritoverwinningen kwam ik zelf uit mijn zetel hierop:
Tom Steels
Tom Boonen
Greg Van Avermaet
Philippe Gilbert
Thomas De Gendt
Wout Van Aert
Gert Steegmans
Dylan Teuns
Jan Bakelants

Waren ook correct maar kwam ik niet op:
Tim Merlier
Jelle Vanendert
Marc Wauters
Rik Verbrugghe
Serge Baguet

Ik kwam tot hetzelfde lijstje minus Gert Steegmans plus Tim Merlier.  :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2022, 13:58:14 »
Mooie thematische opdracht, leuke details weer. De opdrachtjes tussendoor om Thomas op te houden waren voor mij ook precies nodig, anders had ik hem wat minder gevonden. Nu dus niet :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2022, 15:35:55 »
Ik vraag me werkelijk af wat het doel van die punaise was? Hoe had Philippe daarmee ooit ongemerkt de fietsband van iemand anders lek kunnen prikken? En als het de bedoeling was dat hij zelf zogenaamd lek zou rijden, waarom dan niet even als hij buiten het zicht van de kandidaten was het ventiel uit een van zijn eigen banden getrokken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2022, 15:39:29 »
Ik heb ooit jaren rondgereden met n punaise in mn fietsband. Het richtte precies niks aan dus ik vroeg me dat ook al af  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2022, 16:51:59 »
Weet niet of het zo werkt als bij glas? Daar heb ik ooit ook eens mee rondgereden. Totdat ik het glas eruit trok, band meteen leeg.  ::rofl::

Philippe had misschien beter kunnen prikken en dan de punaise eruit? Zijn eigen ventiel laten leeglopen lijkt mij inderdaad handiger. Hij was volgens mij ook een tijdje alleen. Maar hij had het natuurlijk sowieso zwaar deze opdracht, denk ik, en daar niet meer aan gedacht?
Nog wel gemold met de steen, denk ik.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #28 Gepost op: 11-04-2022, 17:06:04 »
Philippe heeft toch zijn eigen band leeg laten lopen.

HUMO Maar die punaise in dat wiel, dat zag je niet meer zitten?

PHILIPPE «Jawel, dat was zelfs gelukt. pshhht, heel die band liep leeg, maar niet snel genoeg! Plots stond Bert langs me, dus moest ik wel doortrappen. Zo’n koersfiets is toch degelijker gemaakt dan ik dacht (lacht).»

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #29 Gepost op: 11-04-2022, 17:20:13 »
Aha, duidelijk!  ::ok::
Mooi en duidelijk artikel trouwens.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2022, 17:26:24 »
Nouja ik begrijp ook het nu van de punaise niet. Via het ventiel heb je het in een tiental seconden gefixed.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2022, 17:45:04 »
Precies, die hele punaise was maar een halfbakken idee, eerlijk gezegd. Ze hadden tijdens de briefing moeten zeggen: 'Zodra niemand meer zich op je heeft, trek je gewoon het ventiel uit je voorband!' Dan was er 3000 euro uit de pot geweest en had Philippe het misschien weer zien zitten. Als ze dan ook iets geregeld hadden met een aparte slaapplek voor hem - bijvoorbeeld met als smoes dat hij last had van diarree - dan was het wellicht allemaal heel anders gegaan. Maar goed, ik heb hier vandaan makkelijk praten natuurlijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2022, 17:48:50 »
Je hebt van die ventielen voor hoge velgen die extra lang uitsteken. Als je daar eens goed aan 'wringt' dan maak je een scheurtje waar het ventiel aan de binnenband hecht en loopt de band langs daar leeg. Geen punaise nodig (die krijg je trouwens moeilijk of niet door een buitenband geduwd, je moet er dan echt gaan overrijden).
Er zijn wel nog slinkse fietssabotages mogelijk. Het L schroefje van de derailleur achteraan uitdraaien bijvoorbeeld, dan schakel je bij het lichter schakelen de ketting in de spaken.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2022, 18:14:38 »
Precies, die hele punaise was maar een halfbakken idee, eerlijk gezegd. Ze hadden tijdens de briefing moeten zeggen: 'Zodra niemand meer zich op je heeft, trek je gewoon het ventiel uit je voorband!' Dan was er 3000 euro uit de pot geweest en had Philippe het misschien weer zien zitten. Als ze dan ook iets geregeld hadden met een aparte slaapplek voor hem - bijvoorbeeld met als smoes dat hij last had van diarree - dan was het wellicht allemaal heel anders gegaan. Maar goed, ik heb hier vandaan makkelijk praten natuurlijk.

Ja ik had wel het idee dat Philippe al voorbij het point of no return zat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2022, 18:25:23 »
Ja, ik vermoed dat hij tijdens de rustdag al heeft aangegeven dat het niet meer ging. Maar ze zaten natuurlijk met het feit dat Nele al weg was. Het alternatief was geweest dat Philippe deze aflevering al helemaal niet meer mee had gedaan. Dan hadden ze dus nog voor de bergrit een nieuwe Mol moeten kiezen.

Nu ja, het is wat het is. Ik kijk uit naar de volgende aflevering want het is wel interessant om op gewijzigd gedrag te gaan letten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #35 Gepost op: 12-04-2022, 09:47:55 »
Weten we eigenlijk wat de 'rustdag' was?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #36 Gepost op: 12-04-2022, 09:55:12 »
De reis van het ene naar het andere eiland?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2022, 09:58:34 »
Oh ik nam aan dat er een dag was waar hij bewust even mol-af was, maar dat klinkt logischer ja

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2022, 10:11:29 »
Tsja, achteraf kijk je in het gat van een koe, of zoiets, maar hoe anders zou de bergrit geweest zijn met een kersverse nieuwgekozen mol.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4 ] Opdracht 1 - De bergrit
« Reactie #39 Gepost op: 12-04-2022, 10:16:44 »
Het is opzich wel interessant dat met een mol die niet in vorm is dus daadwerkelijk bijna alle opdrachten slagen. Zijn seizoenen genoeg geweest waar het leek alsof er geen mol nodig was. Is de groep wat dat betreft dan echt zoveel sterker of zit het in gebrek aan troeven/dilemma's?
(ik ben echt geen fans van opdrachten die zorgen dat de groep dezelfde belangen heeft als de mol, maar misschien zijn ze stiekem harder nodig dan ik dacht?)