Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen  (gelezen 5937 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #40 Gepost op: 17-04-2022, 23:59:43 »
Emanuelle had zelfs al duidelijk gezegd dat als Anke zou komen zonder dat zij had gezegd dat het mocht, dat ze sowieso zou schieten. Ik had inderdaad ook de indruk dat Anke heel ongeduldig was en besloot om tóch gewoon te gaan lopen, misschien in de hoop dat Manu zou schieten

Het is wel onduidelijk hoeveel minuten er zitten tussen dat moment dat Manu dat zegt en het moment dat Anke naar Manu loopt. Mogelijk is er nog een gesprek gevoerd dat niet getoond is om Anke verdachter te maken.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #41 Gepost op: 17-04-2022, 23:59:49 »
Emanuelle had zelfs al duidelijk gezegd dat als Anke zou komen zonder dat zij had gezegd dat het mocht, dat ze sowieso zou schieten. Ik had inderdaad ook de indruk dat Anke heel ongeduldig was en besloot om tóch gewoon te gaan lopen, misschien in de hoop dat Manu zou schieten

Dit kan heel goed montage zijn geweest. Anders is het toch ook lastig te verklaren waarom Manu haar vertrouwde op dat punt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #42 Gepost op: 18-04-2022, 00:01:15 »
Ja, de minuten op Anke's harnas zijn op het moment dat Manu dat zegt niet te zien.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #43 Gepost op: 18-04-2022, 00:04:27 »
Is ook zo, wellicht leek dit enkel abrupt door de montage. Maar ze was wel de enige die zo'n tactiek aannam, en liep naar voren toen er nog wel 05:20 minuten op haar display bordje stonden.. Maar wellicht is er een edit geweest en is er niet getoond dat Emanuelle haar bijvoorbeeld een vrije doortocht beloofde.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 00:06:01 door Nat007 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #44 Gepost op: 18-04-2022, 00:06:01 »
als Manu de mol is en Anke blijft zich zo gedragen wat is dan de reden om haar niet af te schieten ?   Als mol krijgt ze door het afschieten -2000 of wat pasvragen , en ze kan zich heel makkelijk verschuilen achter het gedrag van Anke wat haar heeft doen besluiten te schieten .

Nee hier is het eerder mol Anke die wil afgeschoten worden dan een mol Manu die een fout maakt of teveel twijfelt

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #45 Gepost op: 18-04-2022, 00:07:33 »
Verbazingwekkend dat uitgerekend Manu het meest wordt vertrouwd - of, zo je wil, het minst gewantrouwd - direct na die stunt met die koker.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #46 Gepost op: 18-04-2022, 00:09:23 »
Verbazingwekkend dat uitgerekend Manu het meest wordt vertrouwd - of, zo je wil, het minst gewantrouwd - direct na die stunt met die koker.

Ik denk dat iedereen dat als nepmollen ziet , wat het mogelijk is . En dus haar volledig zien als kandidaat .

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #47 Gepost op: 18-04-2022, 00:10:31 »
Verbazingwekkend dat uitgerekend Manu het meest wordt vertrouwd - of, zo je wil, het minst gewantrouwd - direct na die stunt met die koker.

Logisch toch.. welke mol doet dat .. en dat Gilles dat ook nog eens vertelt aan de groep. Dat was echt een no way is zij de mol moment

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #48 Gepost op: 18-04-2022, 00:11:22 »
Verbazingwekkend dat uitgerekend Manu het meest wordt vertrouwd - of, zo je wil, het minst gewantrouwd - direct na die stunt met die koker.

Zo heel verbazingwekkend vind ik het niet als je ziet dat Gilles het zo nadrukkelijk in het bijzijn van alle kandidaten benoemd. Lijkt me een vreemde keuze om mol Manu voor alle kandidaten zo te kijk te zetten.

Manu is niet de mol.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #49 Gepost op: 18-04-2022, 00:14:35 »
Dat kan, maar het kan evengoed een opkontje annex misleidingsactie van de productie zijn geweest. Een geslaagde molactie - want geld niet in de pot - met de nadruk op 'too obvious'. Maar goed, op basis van de molbriefing heb ik Manu al afgeschreven, dus jullie zullen wel gelijk hebben.
Woosie down?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #50 Gepost op: 18-04-2022, 00:16:27 »
Dat kan, maar het kan evengoed een opkontje annex misleidingsactie van de productie zijn geweest. Een geslaagde molactie - want geld niet in de pot - met de nadruk op 'too obvious'. Maar goed, op basis van de molbriefing heb ik Manu al afgeschreven, dus jullie zullen wel gelijk hebben.

Bedoelde het dan ook meer vanuit het perspectief van een kandidaat in het spel. Als Gilles een andere deelnemer op die manier te kijk zet met een molactie dan ga ik die sowieso strepen en kan je die dus ook vertrouwen.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #51 Gepost op: 18-04-2022, 00:18:26 »
Laatste keer dat ik Ankes timer zie staat die op 9:24 nadat de koffer van Uma al open is.

Ze komt pas door bij 5:23 en Manu schiet niet terwijl ze in het vorige shot duidelijk zei dat wel te zullen doen als er geen overleg meer was geweest.

Trap daar toch niet in, mensen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #52 Gepost op: 18-04-2022, 00:19:33 »
Bedoelde het dan ook meer vanuit het perspectief van een kandidaat in het spel. Als Gilles een andere deelnemer op die manier te kijk zet met een molactie dan ga ik die sowieso strepen en kan je die dus ook vertrouwen.

Zoals Sander de Heer deed na de eerste 'echte' molactie van Yvon Jaspers met de telefoon in de Dodge tijdens de stoomtreinopdracht?  ;)
Woosie down?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2022, 00:22:50 »
Ik kan mij toch niet herinneren dat Yvon Jaspers aan De Mol heeft meegedaan.  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2022, 00:24:00 »
Tja de Mol met WIDM vergelijken is not done hier Michmol  ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #55 Gepost op: 18-04-2022, 00:27:56 »
Tja de Mol met WIDM vergelijken is not done hier Michmol  ::rofl::

Excuus, ik zal mezelf duchtig kastijden.  ::zweep::
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #56 Gepost op: 18-04-2022, 00:28:40 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #57 Gepost op: 18-04-2022, 00:54:32 »
Laatste keer dat ik Ankes timer zie staat die op 9:24 nadat de koffer van Uma al open is.

Ze komt pas door bij 5:23 en Manu schiet niet terwijl ze in het vorige shot duidelijk zei dat wel te zullen doen als er geen overleg meer was geweest.

Trap daar toch niet in, mensen.
Ja, er mist 4 minuten. Met overleg, of met een impasse die we niet hebben gezien.
Manu zegt bij de test dat ze Anke en Yens het meest verdacht vond, omdat die geld bij zich hadden. Dus dat overleg wat er geweest is, zal geen akkoordje hebben opgeleverd waarmee ze 100% overtuigd was. Blijft dus een risico dat Anke heeft genomen, en een gelukkige keuze van Manu dat ze niet heeft geschoten. Zelfs na afloop vertrouwde ze het nog niet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #58 Gepost op: 18-04-2022, 01:14:52 »
Als Manu had ik iedereen afgeschoten. Als Manu als mol heb je namelijk of dik veel pasvragen of geld uit de pot geschoten. Winwin.
Als Manu als kandidaat is legit geldkoffers eruit schieten colletaral damage en wil je juist pasvragen bemachtigen.

Wel typisch hoe Anke feilloos de schutter in de toren meerdere keren uitschakelde en ook bij de rest niet veel moeite had. Plus als laatste aankomen bij Manu zodat je bruusk de onderhandelingen kunt afbreken. Is een cop out manier om aan een kamikaze actie te beginnen. Manu bleek evenwel de juiste inschatting te maken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #59 Gepost op: 18-04-2022, 01:58:02 »
Als Anke de mol is en Manu zegt dat ze schiet als ze doorloopt dan kan ze toch gewoon doorlopen en zeggen schiet mij maar neer als je me niet vertrouwt? Schiet ze haar neer en blijkt ze toch die €2000 te hebben die ze blijkt te hebben dan kan ze mooi de verongelijkte kandidaat spelen en de schuld op Manu steken.

En een kandidaat die voor eigen gewin gaat zal vooral moeite doen om Manu ervan te overtuigen dat ze geld heeft. Die heeft veel meer te verliezen. Als je geld in de koffer hebt dan gaat het niet meer over jou zelf maar over de groep(spot) en kun je de beslissing ook makkelijk overlaten aan iemand anders. Schiet maar als je wilt, het is jou keuze.

Dat Anke achteraf teleurgesteld is, is ook als kandidaat heel goed uit te leggen. Ze baalt als een stekker dat ze niet voor de 2 pasvragen is gegaan. Plus het feit dat Manu simpelweg 5 pasvragen heeft verdiend wat gelijk staat aan een vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 02:09:09 door MartinJ »