Misschien niet helemaal kloppend deze theorie maar mij laat maar niet los dat de manier waarop de kandidaten bekend werden gemaakt niet naar de mol zou wijzen. Daarom wat gaan zoeken op de ligging van die plaatsen. Met de 1e opdracht in de 1e afl in gedachten.... moeten we iets met het middenpunt van deze plaatsen? Of iig kijken waar de lijnen elkaar raken als we ze verbinden met elkaar? Kom ik dan grofweg uit op Ijselstein? Wie puzzelt er mee op dit draadje....
Als deze theorie al eerder onderzocht is excuses... ik kon het zo niet terugvinden.
In de opdracht in Zuid Afrika moesten 4 locaties met elkaar verbonden worden en die doorkruisten de 5de locatie (al had de productie de kaart een beetje aangepast om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen).
Hortusplein - Haarlem (52.381460, 4.629896)
Oelemarkt - Weert (51.255139, 5.708283)
Abdij - Middelburg (51.499345, 3.615004)
Grote Kerkhof - Deventer (52.251188, 6.154649)
Utrechtsestraat - IJsselstein (52.019441, 5.043525)
Als ik de coördinaten van Haarlem & Weert en Middelburg & Deventer met elkaar verbind, ligt het coördinaat van IJsselstein op zo'n 10 km afstand van het kruispunt van de 2 lijnen.
De lijnen kruisen zich in de middle of nowhere, dus dat zal niet de woonplaats van de mol zijn.
Maar omdat de locaties op kaart uit de opdracht in Z-A ook niet zuiver op de goede plek stonden, zou het best kunnen dat IJsselstein toch de 'place to be' zou moeten zijn.
Weert: Jurre, Sarah
Haarlem: Daniel, Froukje
IJsselstein: Anke, Sander
Deventer: Soy, Annick
Middelburg: Ranomi, Nabil
Opvallend dat van alle 5 locaties inmiddels 1 kandidaat is afgevallen.