Ik lees meerdere reacties dat ze binnen misschien de code bij Ranomi hebben verstoord.
Stel de mol is verantwoordelijk voor de fout in de morsecode bij Ranomi. Kan de binnenploeg dit veroorzaakt hebben? Ze kunnen wellicht rommelen met de aan/uit knop. Maar de code herhaalt zich steeds. Hoe weet de binnenploeg dan op welk moment de buitenploeg bezig is met die code? Er werd natuurlijk gecommuniceerd door de buitenploeg hierover, maar de timing is wel lastig. En dan moet de mol als deze binnen zit die fout ook een paar keer herhalen. Want ze bekeken niet 1x maar lieten het vaker voorbij komen.
Dan lijkt het woord klef als oplossing het meest aannemelijk, ook al past het voor mijn gevoel niet bij de rest van de woorden. De f is ..-. Een spatie ertussen en je hebt 2 letters .. (i) -. (n).
Een spatie is dan het makkelijkste, alleen het licht even uit zetten.
Blijft de vraag, is er binnen iemand geweest die dit heeft kunnen doen? Is er iemand zo lang alleen geweest?
De mensen binnen konden niet mollen met de morsecode. Die konden alleen 1x op de knop drukken om de morselampen aan te zetten.
Kan zijn dat ie zelfs al het geld zegt. Moet ik even weer terug kijken.
Maar ik vond dat juist spreken voor dat ze dus niet al het geld hadden hoeven in te zetten.
Edit hij zegt:
Het zal jullie niet ontgaan zijn maar Soy en Nabil hebben de inhoud van hun 2 geldkoffers ingezet voor deze opdracht. In totaal 4750 euro en ze hopen dat vanavond hier te verdubbelen.
Nabil en Soy hebben zelf bepaald wat ze in welke envelop hebben gedaan.
als ze mochten kiezen hoeveel geld erin ging was dat wel gezegd. Ik vind het vrij duidelijk dat ze geen keus hadden, behalve in welke envelop het moest, maar niet om slechts een deel in te zetten.
Er moest ook gewoon veel geld uit de pot want er werd zoveel geld beschikbaar gesteld en verdiend in het begin, dat ik, samen met dat er nog geen fysiek geld was, al vermoedde dat ze mss nog een keer om datzelfde geld moesten spelen, waarbij niet alle biljetten in de pot zouden komen.