Ik sluit me graag aan bij Brtdm en vnid de aflevering echt prima. Ik vindt het juist wel goed dat er wordt afgewisseld. Deze aflevering spreekt weer andere kijkers aan dan de meer chaotische opdrachten met de quads of de meer psychologische opdrachten met koffers.
Ik heb deze falevering met vrienden gezien en mijn indruk was dat die het ook prima konden bekoren en sommigen daarvan (geen molloten) ook beter konden volgen dan sommige eerder aflveringen van dit jaar.
Het beste van de hele aflevering vond ik - en mijn medekijkers met mij - dat hebberigheid wordt afgestraft. Heerlijke twist met die stoelen. Hopelijk maakt dit kandidaten wat minder gretig, nu en volgend jaar.
Ik vond de opdrachten zelfs wat "Vlaams" aandoen: simpele, ietwat knullige spelletjes rondom 1 thema, die verband houdt met de omgeving, tijdens een rit waarbij de kandidaten zelf rijden en we weinig van de presentator zien.
Wat het naar mijn idee zou yhebben afgemaakt, is als de opdachten van groepje A invloed hadden op groepje B en andersom. Bijvoorbeeld, dat het groepje dat als tweede moest boogschieten iets had gekregen als ze beter waren geweest dan het andere groepje, en andersom bij de andere zoek-de-verschillenopdracht. Sterker nog, door het om-en-om te doen hadden ze twee deelopdrachten kunnen doen die invloed op elkaar hadden. Dan hadden ze bij de tweede opdracht, waar ze tehoren krijgen dat het resultaat van de andere groep invloed op hen heeft, doorgehad dat dus hún vorige resultaat ook invloed op de anderen hadden, wat kandidaten weer aan het denken kan zetten over molacties etc.
Dat had zo simpel kunnen zijn als: kist kopen = je maakt de opdracht voor het andere groepje makkelijker, of zoiets.