Een van de testvragen die in beeld kwam was:
Hoeveel pakbonnen heeft de mol in handen gehad in het doolhof?
Antwoorden: 2, 4 of 5.
Ranomi had deze opdracht succesvol uitgevoerd, met twee pakbonnen in haar hand.
Jurre werd gepakt met vier pakbonnen in zijn hand.
Daniel had er tjdens deze opdracht vijf in zijn hand, en werd uiteindelijk gepakt met twee enveloppen. Hij is er drie kwijtgeraakt tijdens de opdracht, dus lijkt mij duidelijk dat hij de mol wel moet zijn.
Precies! Langzaam maar zeker krijgen we details waaruit Daniël als mol duidelijk wordt in beeld. Ook het feit dat Soy degene met het rode scherm was bij de koffertjes, waarbij op het forum nog best een groep overtuigd was dat Daniël hier rood had gekregen. Veel Jurre tunnelaars worden komende week verrast. We kregen ook te zien dat Soy eruit lag, terwijl we weten dat hij op Jurre zat. Op dat moment zou Ranomi in theorie ook nog vol op Jurre kunnen hebben gezeten, en had Soy de abseilvraag waarbij Daniel als derde ging onbedoeld goed. Dus dit kan de productie nog laten zien omdat je er nog twee theorieën op los kunt laten, waarbij Ranomi op Jurre zat en deze vraag wellicht wel op hem invulde, dus dan kan Jurre het ook nog zijn. Het lijkt mij echter sterk dat Ranomi op Jurre zat, vooral omdat ze zelf iets heel anders vertelt in de biecht (ze verdacht Soy). Uiteindelijk zitten twee finalisten op de goede mol en Daniël, om het spannend te houden, op de meerdere afleveringen verdacht geedite Jurre. Voor het grote publiek is Ranomi ook een optie, vanwege de door Nabil uitgelegde badeend hint en de Olympische kleuren. Maar we weten inmiddels wel dat Ranomi het niet is. En ik ben echt overtuigd van Daniël. Oa door de positie in het (Pacman) doolhof. Maar zeker ook door alle sterke aanwijzingen. Hacking hints, de loep in de leader.
En vergeet ook niet dat Jurre, door Soy penningmeester te maken en info te geven over het molgeld, als hij de mol zou zijn, hiermee een kandidaat voordeel geeft. Dat zou een mol niet snel doen. Ik verheug me op de ontknoping!