Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49973 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 4-04-2023, 11:05:48 »
Klopt is er neer gezet door productie!
Het lijkt er eigenlijk meer op dat het erin is geshopt, niet van echt te onderscheiden, maar augmented reality volgens mij.

Misschien moeten we niet naar morse zoeken, maar iets simpeler, het aantal knipperingen per shot nemen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 4-04-2023, 11:09:55 »
Leïla zong in de auto "Non je ne regrette rien" van Edith Piaff. Welbekend. Zou een leuke tekst zijn van een mol om de kandidaten toe te zingen. Ander bekend liedje van Edith is "La vie en rose'.  We hebben in de trein de aanwijzing met de roos gehad, en de roze overalls bij de eier opdracht. Meer liedjes linken vind ik lastig, de meesten gaan over relaties met mannen of over de stad.

Wanneer zong ze "Non, je ne regrette rien"? Dat heb ik gemist denk ik. Maar Leïla zong ook La Vie en Rose: https://www.goplay.be/video/de-mol/niet-op-tv-leila-en-conny-verbazen-met-hun-zangtalent

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 4-04-2023, 11:15:25 »
Ik heb de indruk dat Het Vacancy-bord een loop is van Lang kort kort kort kort.
In morse is dat het getal 6.
Zit de mol op kamer 206? Ik heb de aflevering nog niet herbekeken, dus ik weet niet wie in welke kamer ligt en of er überhaupt een koppel op kamer 206 ligt.

I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 4-04-2023, 11:18:11 »
Wanneer zong ze "Non, je ne regrette rien"? Dat heb ik gemist denk ik. Maar Leïla zong ook La Vie en Rose: https://www.goplay.be/video/de-mol/niet-op-tv-leila-en-conny-verbazen-met-hun-zangtalent
Ik heb de originele post even aangepast, want ik had wat last van mijn geheugen. Het was La Vie en Rose dat ze in de auto zongen. Je ne regrette rien is ook veel leuker om in de laatste afleveringen te zingen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 4-04-2023, 11:19:27 »
Het lijkt er eigenlijk meer op dat het erin is geshopt, niet van echt te onderscheiden, maar augmented reality volgens mij.

Misschien moeten we niet naar morse zoeken, maar iets simpeler, het aantal knipperingen per shot nemen.

Nee, het is wel echt ::rofl::. De knipperingen hebben ze handmatig gemaakt. Denk aan hoe sommige lampen aan en uit kunnen via een app. Dat hebben ze hier ook gedaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 4-04-2023, 11:21:42 »
Ik heb de originele post even aangepast, want ik had wat last van mijn geheugen. Het was La Vie en Rose dat ze in de auto zongen. Je ne regrette rien is ook veel leuker om in de laatste afleveringen te zingen.

Haha, ja. Een wenshint eigenlijk. ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 4-04-2023, 11:40:42 »
Nee, het is wel echt ::rofl::. De knipperingen hebben ze handmatig gemaakt. Denk aan hoe sommige lampen aan en uit kunnen via een app. Dat hebben ze hier ook gedaan.

Nee, daar werkt zo'n app te traag voor. Het is dezelfde graphic waarbij Gilles in beeld staat om de lokatie van dit seizoen bekend te maken, ook niet echt.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 4-04-2023, 12:25:49 »
Het bord staat er in het echt zéker niet, gebruik Google Earth maar.



Hier zie je onder het bord de uitlijning van de parkeerplaats.



En hier zie je onder het bord nog steentjes liggen.

Dat betekent dat het bord exact hier zou hebben moeten staan:


Dus ongeveer ietsjes links van de cactus die je ziet. (klopt ook als je naar het motel kijkt vanaf de andere kant, de deuren kloppen precies).

Op Google Earth zie ik het bord ook nergens anders staan, dus of is het een prop, of er later ingedaan bij de edit.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 4-04-2023, 12:34:01 »
Zou er een moment zijn geweest dat de letters TE uit het woord MOteL uitvielen?
Naar welk kamernummer wijst het bord?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 4-04-2023, 12:43:08 »
Zou er een moment zijn geweest dat de letters TE uit het woord MOteL uitvielen?
Naar welk kamernummer wijst het bord?
Denk je dat het bord naar de onderste of bovenste verdieping wijst?
Ik denk zelf vooral naar de onderste verdieping, wat zou betekenen dat het naar kamernummer 110 of 109 wijst.

EDIT:
 

Vanuit dit shot vrijwel zeker naar kamer 110.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 12:45:50 door Reflektor »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 4-04-2023, 12:55:27 »
Zou er een moment zijn geweest dat de letters TE uit het woord MOteL uitvielen?

Dat bord bij de bekendmaking van Gilles van de locatie van dit Seizoen: "Arizona Motel vacancy" Daar knipperen de letters waardoor je leest 'mol te arizona' als laatste knippert de 'L' nog > Leila of Lancelot de mol?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 4-04-2023, 13:05:02 »
Staat er misschien aan beide kanten van het bord tekst? Dat verklaart waarom  bij de ene kant CY knippert en aan de andere kan VA.(spiegelschrift) In dat het geval is het dus gewoon een knipperende lamp ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 4-04-2023, 13:10:24 »
Zeker is het een knipperende lamp, gegraphic-ed door de makers in het beeld gezet; het verzoek van Manu - Cafe de Mol was of wij wilden uitzoeken of het knipperen iets te betekenen zou hebben  ;D

Offline Mollemannie

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 4-04-2023, 13:45:59 »
In de eerste aflevering, vlak voor ze Lieselot gaan bevrijden, gaat de telefoon en wordt er weer verwezen naar twin peaks (scherm wordt o.a. ook rood van kleur). Op het moment dat de telefoon gaat, zegt Ruben: "Het begint weer." Kan een verwijzing zijn naar de quote "It's happening again" uit twin peaks.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 4-04-2023, 14:19:26 »
Het bord staat er in het echt zéker niet, gebruik Google Earth maar.

Ze hebben het bord er zelf neergezet. Het is gemaakt voor de show als prop dat doen ze wel eens vaker.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 4-04-2023, 14:32:29 »
Codes nog eens nagekeken en bijgeslepen. Een flash light morse decoder app blijkt heel slecht te werken.
Knipperen
00:48:38      KLKKKKKLLK
00:49:21      KLKKKKKLLKKK
00:51:47      KKKKL
00:55:06      LKKLKKKLKKK
00:57:46      KKKLKKKL
00:59:35      KKLKKKL
01:00:52      KKLKKKL
01:01:27      KLKKKLKKLKKL
01:07:10      LLLLLKKLLLLLLL

Kamernummers:
211      Thomas / Conny
210      Ruben / Leïla
209      Toos / Lieselot
208      Comfort / Lancelot
110      Schatkamer
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 15:10:44 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 4-04-2023, 14:56:36 »
Ze hebben het bord er zelf neergezet. Het is gemaakt voor de show als prop dat doen ze wel eens vaker.

Ja, soms bouwen ze zelfs hele decors. Een goed voorbeeld is de plek waar Lennart 10.000 euro uit de pot haalde. Van die serie zijn geweldige making-ofs gemaakt. In een daarvan zien we hoe dat decor daar opgebouwd is.

On-topic: Als er al iets uit de morse zou komen zou ik "geen hint" o.i.d. verwachten. Maar natuurlijk goed dat jullie er mee aan de slag gaan, als echte molloten zijnde.

Offline Bakkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 4-04-2023, 15:25:11 »
Dat lijken me te veel knipperingen? Niet? Ik was gisteren ook aan het opschrijven, en ik kwam maar 4x een knippering tegen, misschien was ik te moe haha! Via een morsecode-app kwam ik bij de foto in bijlage uit, bij de tweede kwam ik dan weer soms op enkel een ‘M’ uit… dus geen idee. Ik verdenk Toos wel nog niet echt.

Codes nog eens nagekeken en bijgeslepen. Een flash light morse decoder app blijkt heel slecht te werken.
Knipperen
00:48:38      KLKKKKKLLK
00:49:21      KLKKKKKLLKKK
00:51:47      KKKKL
00:55:06      LKKLKKKLKKK
00:57:46      KKKLKKKL
00:59:35      KKLKKKL
01:00:52      KKLKKKL
01:01:27      KLKKKLKKLKKL
01:07:10      LLLLLKKLLLLLLL

Kamernummers:
211      Thomas / Conny
210      Ruben / Leïla
209      Toos / Lieselot
208      Comfort / Lancelot
110      Schatkamer

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 4-04-2023, 17:17:57 »
Ze hebben het bord er zelf neergezet. Het is gemaakt voor de show als prop dat doen ze wel eens vaker.
Jup lijkt mij ook, maar dan is de vraag: waarom?
Is het een red herring, sfeermaker voor de beelden, een verwijzing naar een film o.i.d. of een echte hint?  Denk momenteel een red herring, de échte hints zijn op dit moment van het seizoen nog te diep verstopt. ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 4-04-2023, 17:43:02 »
Nu je het zegt! https://www.youtube.com/watch?v=71wROzwT9K4
In dat geval kunnen we meteen een streep door Thomas zetten.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!