Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49974 keer)

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2023, 02:05:20 »
Aangezien de meerderheid van Vlaanderen Toos verdenkt: hier is er misschien nog een hint die naar hem kan leiden dat in de 1e aflevering ook al aan bod kwam. Deze keer was het in het begin van aflevering 3 dat de broodrooster met TOOStjes in beeld kwam:

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 5-04-2023, 02:59:56 »
Ik las ergens hier dat dit in Vlaanderen blijkbaar niet toast heet/betekent. Desalniettemin een goede hint.   ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 5-04-2023, 07:58:18 »
Hoe noemt men dit in Vlaanderen dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 5-04-2023, 07:59:57 »
Lieselotjes

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 5-04-2023, 08:40:17 »
Ha ha ha!  ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 5-04-2023, 10:52:03 »
ik dacht Comfortbrood

edit lees: een brood met extra comfort
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 10:54:11 door Mollem »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 5-04-2023, 12:00:52 »
Hoe noemt men dit in Vlaanderen dan?

Geroosterd brood maar toast kan ook.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 5-04-2023, 12:15:38 »
Hoe noemt men dit in Vlaanderen dan?

toast wordt ook gebruikt in Vlaanderen hoor
klaar voor de strijd

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 5-04-2023, 13:43:53 »
Ik las ergens hier dat dit in Vlaanderen blijkbaar niet toast heet/betekent. Desalniettemin een goede hint.   ::ok::
Het wordt ook wel toast genoemd hoor ::tandpastasmiley:: Past ook wel bij de hint die ik al eerder plaatste over de toost die GDC bracht in aflevering 1. Leen Dedievel verwees hiernaar in Café De Mol zondag voor de aflevering (zonder credit ::ohno::)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 5-04-2023, 15:00:40 »
Als Toast dat uit een broodrooster springt en dat zo prominent in beeld werd gebracht dat je er haast niet naast kunt kijken, een hint zou zijn, dan zou ik toch wel wat ontgoocheld zijn :-)

I was blind but now I can see

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 5-04-2023, 16:07:36 »
Als Toast dat uit een broodrooster springt en dat zo prominent in beeld werd gebracht dat je er haast niet naast kunt kijken, een hint zou zijn, dan zou ik toch wel wat ontgoocheld zijn :-)

En toch zien we dit nu vaker terug. Ik meen ook al in aflevering 1. Het is iets te ludiek om dat shot de montage te laten halen. Laat staan tweemaal. Soms is iets wat het lijkt
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 5-04-2023, 17:12:35 »
???
Het "niet-roken" bordje op deur 110 is ineens verdwenen in een aantal shots.
Normaal gesproken zou ik denken dat het gewoon een kleine edit is om het beeld van de deur wat opgeruimder te laten overkomen. Maar het is niet alleen in de close-up, ook in een aantal overzichts-shots waarin je het bijna niet zou zien. En in combinatie met de rookmelder uit de eerste opdracht ga ik deze nu toch eens overpijnzen. Iemand die rookt? Iemand die straks een smoking aanheeft in de finale?


« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 18:31:00 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 5-04-2023, 17:47:23 »
Niet alleen het bordje, maar boven de klink zit ook iets wat op het andere plaatje ontbreekt. Kan niet zien wat het is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 5-04-2023, 18:18:48 »
Gewijzigde wetgeving denk ik.
Roken mag alleen als het expliciet is toegestaan in Arizona.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 5-04-2023, 19:00:38 »
Gewijzigde wetgeving denk ik.
Roken mag alleen als het expliciet is toegestaan in Arizona.

Gewijzigde wetgeving middenin de aflevering?  ::rofl::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 5-04-2023, 19:02:49 »
???
Het "niet-roken" bordje op deur 110 is ineens verdwenen in een aantal shots.
Normaal gesproken zou ik denken dat het gewoon een kleine edit is om het beeld van de deur wat opgeruimder te laten overkomen. Maar het is niet alleen in de close-up, ook in een aantal overzichts-shots waarin je het bijna niet zou zien. En in combinatie met de rookmelder uit de eerste opdracht ga ik deze nu toch eens overpijnzen. Iemand die rookt? Iemand die straks een smoking aanheeft in de finale?


Toos was toch vorige week tijdens het rennen aan het klagen dat hij rookte (en daardoor minder uithoudingsvermogen had)?
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 19:05:05 door Pjotr1992 »

Offline FotoMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 5-04-2023, 22:50:45 »
is het nog iemand opgevallen dat bij de proef met de cocktails telkens de juiste werden klaargemaakt door de barista,
behalve als de wijzer van de "cocktailklok" op 12 stond? Dat was de virgin mojito, maar leila kreeg de virgin cuba libre mee!
Toch wel heel bizar! een mojito is licht van kleur, en de cocktail die zij vast had was duidelijk bruin, zoals een virgin cuba libre

zoiets valt niet meteen op, maar als ze de mol is, wel een geniale tip!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 6-04-2023, 09:14:18 »
???
Het "niet-roken" bordje op deur 110 is ineens verdwenen in een aantal shots.
Normaal gesproken zou ik denken dat het gewoon een kleine edit is om het beeld van de deur wat opgeruimder te laten overkomen. Maar het is niet alleen in de close-up, ook in een aantal overzichts-shots waarin je het bijna niet zou zien. En in combinatie met de rookmelder uit de eerste opdracht ga ik deze nu toch eens overpijnzen. Iemand die rookt? Iemand die straks een smoking aanheeft in de finale?


Maar ook hiet niet-roken bordje op de linker en middenste foto is anders, is het niet gewoon random / bewerkt materiaal?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 6-04-2023, 12:36:47 »
Om hints uit het knipperen te halen zou je als volgt te werk kunnen gaan. Speel elk fragment frame voor frame af en tel telkens hoeveel opeenvolgende frames het licht aan of uit is. Ik heb dit bijvoorbeeld gedaan voor het eerste fragment. Dit is bij "Ladies first" (38:35).
Achtereenvolgens frames aan / uit te beginnen met aan:
4, 3, 13, 3, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 3, 3, 4, 7, 3, 8, 4, 4
Hieruit blijkt, zoals eerder gepost, dat er geen ruimte is tussen mogelijke tekens.
3 of 4 frames aan is dus een punt en 7 of 8 frames aan is dus een streep.
Opvallend is dat de tweede keer aan (13) bijna 2 keer zo lang is dan de andere 2 (7 en 8 ).
Als het cyclisch is dan zou dit mogelijk het begin van de code kunnen aanduiden, maar daar heb ik verder nog geen rekening mee gehouden.
Vervolgens kun je de punten en strepen in een tabel zetten en alle mogelijke combinaties maken van 1, 2, 3 en 4 opeenvolgende punten en strepen. Die cellen voeg je dan samen en zet daar de bijbehorende letter in.
Nu kun je van links naar rechts proberen om woordjes te maken. Met de eerste reeks kun je o.a. de woorden LIEG en RIEP maken. Leuke bezigheid voor een regenachtige dag.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 12:38:52 door MartinJ »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 6-04-2023, 13:07:36 »
Oké jij haalt Cafe de Mol zondag  ::rofl::