Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49990 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #280 Gepost op: 15-04-2023, 14:56:37 »
Die is al genoemd een paar posts boven je

Niet echt. Het komt op hetzelfde neer, maar hierboven was het gebaseerd op (de foutieve) code van Thomas en moest je puzzelen. De cijfers stonden niet achter elkaar. Bij de echte code staat er echt gewoon 703.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #281 Gepost op: 15-04-2023, 15:06:03 »
Mooie titel bij een artikel over tweelingen. ‘Twin Peaks’
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/12/wereldwijd-recordaantal-tweelingen-geboren/

Bij de geboorte van een tweeling sta je altijd onder begeleiding van een gynaecoloog.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 15:07:37 door foxhunter »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #282 Gepost op: 15-04-2023, 15:52:57 »
Je wordt bij elke geboorte (vooraf) begeleidt door een gynaecoloog. Lijkt mij een beetje een rare hint.
Als Twin Peaks een hint is, dan toch eerder naar Lancelot (een echte tweeling) of Thomas (de naam betekent tweeling)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 15:57:34 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #283 Gepost op: 15-04-2023, 20:32:59 »
Ik dacht dat Thomas ook een West Vlaming was, maar die zegt het woord niet te kennen ???
Het kan misschien zijn dat hij het woord wel kent maar niet begrijpt welke richting Lieselot juist bedoelt. Het is wel opvallend dat ze net dit beeld in de montage van de trailer steken.

Het zou me trouwens sterk verbazen dat hij dat woord echt niet zou kennen, het is immers een klassieker...
wie ooit 'Rute 98' (Windows 98) gezien heeft, vergeet dat nooit meer  ::rofl::
https://youtu.be/sx-tTMIByb8?t=87

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #284 Gepost op: 15-04-2023, 21:05:20 »
Dan heeft hij vast nog nooit het populaire Bijbelcitaat gehoord: "stof zijt gij, en tot stof zult gij werekeren" (Genesis 3:19).
::rofl:: ::rofl::

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #285 Gepost op: 16-04-2023, 00:02:38 »
Dus in de preview van volgende week zei Lieselot meerdere keren "kerekeerwere"
zo tijdens een fragmentje.
Dan op het einde van de preview als ze het logo van de mol toonden speelden ze nog is da geluidsfragment af van Lieselot die zegt "kerekeerwere" en als je op dat moment zo via pijltje terug 10 seconden terugspoelt in Go Play, wie staat er dan op het scherm? TOOS
Kan iemand dit bevestigen?? ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #286 Gepost op: 16-04-2023, 00:13:36 »
Ik zit Back to the Future te kijken. Komt een jochie in voorbij dat door de hoofdrolspeler van z'n skateboard getrokken wordt.



Ik zie wel gelijkenissen met het jochie van gisteren...



Was het jochie een figurant en Ruben de hoofdrolspeler? ::rofl::

Toch nog even terugkomen op de echte film uit 1985. Ook teruggekeken. De 'slechterik' Biff eindigt ergens onder een berg mest -> Zou dat betekenen dat de Mol bij de rodeo opdracht ook bij de berg mest was?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #287 Gepost op: 16-04-2023, 00:27:27 »
Nikč is de godin van de overwinning en is de dochter van twee titanen maar koos de kant van de griekse goden. Ze wordt vaak afgebeeld met een bliksemschicht. God schiep de Grand Canyon maar woont in Sedona.

We zagen de Nikes van Gilles nadrukkelijk in beeld, de lanceerbases bevatte titan-2 raketten (zwaarste bom ooit) en de bliksemschichten zagen we in Sedona.

In de lucht verdwijnen in een teletijdmachien is alvast goddelijk. De auto verdween tijdens een bliksemschicht.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 01:58:38 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #288 Gepost op: 16-04-2023, 10:00:06 »
Een denkrichting idee is het omrekenen van Fahrenheit naar Celsius. Je gebruikt de formule (F-32)/1,80) en dan de Fahrenheit getallen omrekenen. Daar komen natuurlijk heel vaak breuken uit. Behalve bij de 68 en 59 graden Fahrenheit, daar komt exact 20 en 15 graden Celsius uit. De T en de O.

Giles de Coster is 41 jaar. dat is een E via F->C conversie. Dat maakt Lancelot of Lieselot al waarschijnlijker. Of je blijft in het Engels en dan heb je TOE.

Daarnaast stond in de krant de naam van Gilles als Giles tot twee keer toe. Dat kan twee keer een L op leveren. Dan kom je in de richting van Lancelot of Lieselot.

De hele getallen conversie: 41F->5C (letter e), 50->10 j, 59->15 o, 68->20 t, 77-> 25 y. Mogelijkheden zijn dan E, J, O, T, Y. Engels woord TOE valt te maken -> Toos.



« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 12:44:45 door foxhunter »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #289 Gepost op: 16-04-2023, 10:02:35 »
De krant was van 6 november 2022. Aan het einde van aflevering 2 en na de eitjes van aflevering 3 zie je een volle maan. Maar de volle maan is pas 8 november 2022.
De Delorean gaat gebruikt worden. Kan het logo een reden zijn geweest voor de makers om een hint met de maan toe te voegen? Het maansymbool van de vrouwelijke godentriade lijkt op het logo van de Delorean. De volle maan van november staat in het teken van de stier, dat teken lijkt op het maansymbool maar mist een schijngestalte (mol is man?). 
De dames in de zoo hadden blauwe kleding (blauwe maan) en oranje kleding (bloedmaan).
Kandidaten die ik vaag kan linken aan een maan zijn
Lancelot: scoutnaam Wassende beer – het is wassende maan – bear was fout gespeld (Lancelot geen mol ;))
Ruben: vangt stier. Ik vond het vreemd dat Lieselot 2 keer bijna raak gooide en Ruben er een tijd mee mocht prutsen – Ruben had tijdens de rit een sanitaire stop bij bordje Shiloh road, hij werkt bij restaurant L’Oh – Maankoek is gebak
Comfort: zit in de Delorean, bij het logo M(ol) tussen de schijngestalten.
Heeft iemand het sterrenbeeld stier?
Ook vallen er alleen maar lampen, hint naar maanlicht?
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 10:05:44 door Crapuleke »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #290 Gepost op: 16-04-2023, 10:10:30 »
Bij de echte code staat er echt gewoon 703.
Aha, een kwestie van verder kijken, had die duidelijke O niet gezien.

Kan je in het kader van ‘tweelingen’ die V1F als Vief lezen, S55?
S5 was in Nederland een reden om afgekeurd te worden voor het leger, de S stond voor geestelijke stabiliteit, de score ging van 1 tot 5.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #291 Gepost op: 16-04-2023, 10:53:07 »
Dus in de preview van volgende week zei Lieselot meerdere keren "kerekeerwere"
zo tijdens een fragmentje.
Dan op het einde van de preview als ze het logo van de mol toonden speelden ze nog is da geluidsfragment af van Lieselot die zegt "kerekeerwere" en als je op dat moment zo via pijltje terug 10 seconden terugspoelt in Go Play, wie staat er dan op het scherm? TOOS
Als je 10s terugkeert zit je net op de overgang van de hand van Thomas naar het vliegtuig met Toos, maar dus niet echt 100% in een fragment met 1 kandidaat.
En om exact te zijn, hetgeen je haar helemaal op het einde van de aflevering, na de beelden voor volgende week, hoort zeggen (zonder haar te zien), is : 'beetje werekeren'.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #292 Gepost op: 16-04-2023, 13:50:45 »
De raketten in de silo's stonden vroeger gericht op de Sovjets, communisten ofwel commies genoemd in de VS.
Hint naar Commy?  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #293 Gepost op: 16-04-2023, 14:17:19 »
Er waren vroeger veel raketten paraat om gelanceerd te worden.
Hint naar Launch a lot? 

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #294 Gepost op: 16-04-2023, 15:28:54 »
Als je 10s terugkeert zit je net op de overgang van de hand van Thomas naar het vliegtuig met Toos, maar dus niet echt 100% in een fragment met 1 kandidaat.
En om exact te zijn, hetgeen je haar helemaal op het einde van de aflevering, na de beelden voor volgende week, hoort zeggen (zonder haar te zien), is : 'beetje werekeren'.
Je moet dan ook wachten tot haar zin af is he... En dan op 10 seconden terugspoelen klikken... En wat maakt er nu een verschil dat ze ze zegt "beetje weerekeren"??

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #295 Gepost op: 16-04-2023, 20:25:44 »
Gevuld met Thomashawk kruisraketten  :)
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 20:31:51 door Crapuleke »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #296 Gepost op: 16-04-2023, 21:06:36 »
In de supermarkt stond op 1 van de robots een code die kort in beeld kwam, waarvan de cijfers opgeteld 12 zijn. Verwijzing naar de 12e mol, of gewoon een lolletje van de makers?

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #297 Gepost op: 16-04-2023, 21:20:52 »
Ben ik dat, of komt er nadat Lancelot zijn boekje laat zien (met ben ik de mol op), er een beeld zou volgen van de volgende bladzijde: ik ben de mol.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:07:12 door Evake »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #298 Gepost op: 16-04-2023, 21:50:27 »
Ben ik dat, of komt er nadat Lancelot zijn boekje laat zien (met wie is de mol op), er een beeld zou volgen van de volgende bladzijde: ik ben de mol.
Mega verdacht vond ik dat.

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #299 Gepost op: 16-04-2023, 22:33:19 »
Hij schreef toch “Ben ik de mol?”