Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49983 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 12-04-2023, 23:14:48 »
goed gezien!

Ik ben er ook eens naar gaan kijken en zag dat er 2x 3494 puntjes staan met daartussen de lege regel.
Als ik dit als een datum lees, 3-4-1994, kan het de geboortedatum van Toos zijn, die is inmiddels 29 jaar.
Dat vind ik wel een goeie.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 13-04-2023, 00:23:15 »
goed gezien!

Ik ben er ook eens naar gaan kijken en zag dat er 2x 3494 puntjes staan met daartussen de lege regel.
Als ik dit als een datum lees, 3-4-1994, kan het de geboortedatum van Toos zijn, die is inmiddels 29 jaar.
Als dit geen hint is dan weet ik het ook niet meer ::trots::

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 13-04-2023, 05:45:40 »
Helaas, volgens dit document is hij geboren op 16 januari 1994: https://docplayer.nl/129551194-Statuten-scoutslokalen-imbroek-slim.html

Heb het hier al eens ergens gelezen, maar vind het niet meer.
Heb nog eens opnieuw gekeken naar die html-code van de "tipuitdekrant" en het viel mij op dat er op regel 3532 een punt ontbreekt. Toeval? Of toch niet? Misschien zien jullie er iets meer in.

Heb een paar keer gerefreshed en het verandert steeds welke punt ontbreekt. 3548, 3546, 3530, …
Laat maar, was een probleempje op de tablet blijkbaar. Op de PC krijg ik wel steeds de ontbrekende punt op lijn 3532.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 08:43:29 door Stephanie »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 13-04-2023, 08:08:39 »
Een postcode vlakbij Houthalen. Woont daar een van de kandidaten?
Matteo woont in de buurt van Houthalen. Maar de postcode van H-H is 3530.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 08:16:20 door Deluxenite »

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 13-04-2023, 09:51:42 »
3494 omzetten naar letters geeft: cdid
C did? Commy did? Wat deed Commy?

 ::)

Offline theboard

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 13-04-2023, 14:46:17 »
In aflevering 3 werd op het forum al een aantal keer verwezen naar het knipperend "Vacancy" bord van het motel (tijdstip 54min10sec)
Volgens mij gaat het hier niet over een morsecode, maar simpelweg het aantal keer dat het bord knippert: 11 keer

We zien vervolgens 2 kamernummers 208 en 211
De kandidaten in kamer 211 zijn Thomas en Conny. Aangezien Conny al is afgevallen zou dit kunnen verwijzen naar de mol in kamer 211; Thomas

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 13-04-2023, 17:07:42 »
De naam Giles staat twee keer verkeerd geschreven = 5 letters.
De naam Ruben telt ook 5 letters.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 13-04-2023, 20:39:47 »
Het valt mij op dat er steeds zaken zijn die 2x of dubbel voorkomen.
Dat is in onze taal natuurlijk normaal maar waarom zouden ze bijvoorbeeld die 2x 3494 puntjes in de boodschap gezet hebben?
Naar mijn idee strooien ze hiermee en het kan zowel op Thomas (tweeling) of op Toos (2 o's of 2 tenen) slaan.

Zien jullie hier ook een rode draad in of zie ik dubbel?

  • Afl 1 - 1988 : “No journey is too great when one finds what he seeks.” - Coming to America.
  • 2x Giles ipv Gilles
  • Vacancy 11x knipperen=kamer 211 Thomas
  • Een rood ei
  • Wie is de Mol op het spoor?
  • Klok twee voor twaalf
  • Klok tien voor twaalf
  • 2x3494 puntjes = 3-4-1994 = leeftijd 29 jaar - Toos
  • 2x3494 puntjes = 2x + 3+4+9+4=20=2  = 22 - Ruben?
  • Tucson Today
  • 2x 9 puntjes

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 13-04-2023, 21:04:09 »
Met die dubbele letters heb ik niet zoveel maar als er al een “dubbel” thema zou zijn slaat dat natuurlijk op Thomas wat tweeling betekent

Zijn telefoon gaat in afl 1 als enige 2x over en hij loopt in die ruimte waar de telefoon hangt meteen naar de spiegel waar je hem dus dubbel ziet.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 14-04-2023, 00:09:41 »
Bij de ontploffing moeten codes ingevoerd worden, Thomas is de enige waarbij de codes niet een samenstelling is van steeds dezelfde tekens, bij hem is de E vervangen door een 7.
Op het shirt van Thomas staat op de rug een code waarbij ik de 0 niet goed kan aflezen, maar het lijkt geen 0.

Een gekantelde E, een 0 en een gekantelde 7 maakt mol  :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 14-04-2023, 10:16:52 »
In aflevering 3 werd op het forum al een aantal keer verwezen naar het knipperend "Vacancy" bord van het motel (tijdstip 54min10sec)
Volgens mij gaat het hier niet over een morsecode, maar simpelweg het aantal keer dat het bord knippert: 11 keer

We zien vervolgens 2 kamernummers 208 en 211
De kandidaten in kamer 211 zijn Thomas en Conny. Aangezien Conny al is afgevallen zou dit kunnen verwijzen naar de mol in kamer 211; Thomas

Mooie poging, maar elk shot dat het bord in beeld komt knippert het een ander aantal keer, ik wou dat het een consistente hint was, maar nu is het één bruikbaar shot voor een hint eruit halen, helaas. Maar er moet toch wat zijn met dat knipperen..?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 14-04-2023, 18:09:22 »
Ruby Rose is de actrice die Batwoman speelt.
De Oranje Senior wijst misschien op de serie ‘Orange is the new Black’ waarin Ruby Rose ook speelt.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 14-04-2023, 20:04:58 »
Waarom horen we Lieselot helemaal op het einde nog 'beetje werekeren' zeggen terwijl er geen beeld meer is? (Voor de Nederlandse forumleden : "werekeren" is (westvlaams) dialect voor "terugkeren".)
Dat is toch heel bewust toegevoegd ?? Is er daarvoor iets interessants te horen of te zien ?

Ter info : het lied dat we daarvoor horen is Flying high van Captain Hollywoord Project maar in de tekst lijkt er niets opvallends te staan :
https://www.songteksten.nl/songteksten/131908/captain-hollywood-project/flying-high.htm


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 14-04-2023, 20:08:29 »
Humor en perfectionisme. Oftewel De Mol. :)

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 14-04-2023, 22:49:14 »
Waarom horen we Lieselot helemaal op het einde nog 'beetje werekeren' zeggen terwijl er geen beeld meer is? (Voor de Nederlandse forumleden : "werekeren" is (westvlaams) dialect voor "terugkeren".)
Dat is toch heel bewust toegevoegd ?? Is er daarvoor iets interessants te horen of te zien ?

Ter info : het lied dat we daarvoor horen is Flying high van Captain Hollywoord Project maar in de tekst lijkt er niets opvallends te staan :
https://www.songteksten.nl/songteksten/131908/captain-hollywood-project/flying-high.htm
Dus in de preview van volgende week zei Lieselot meerdere keren "kerekeerwere"
zo tijdens een fragmentje.
Dan op het einde van de preview als ze het logo van de mol toonden speelden ze nog is da geluidsfragment af van Lieselot die zegt "kerekeerwere" en als je op dat moment zo via pijltje terug 10 seconden terugspoelt in Go Play, wie staat er dan op het scherm? TOOS
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 23:05:10 door M(R)O(BBE)L »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 15-04-2023, 02:07:56 »
Waarom horen we Lieselot helemaal op het einde nog 'beetje werekeren' zeggen terwijl er geen beeld meer is? (Voor de Nederlandse forumleden : "werekeren" is (westvlaams) dialect voor "terugkeren".)
Ik dacht dat Thomas ook een West Vlaming was, maar die zegt het woord niet te kennen ???

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 15-04-2023, 12:57:17 »
Ik dacht dat Thomas ook een West Vlaming was, maar die zegt het woord niet te kennen ???
Dan heeft hij vast nog nooit het populaire Bijbelcitaat gehoord: "stof zijt gij, en tot stof zult gij werekeren" (Genesis 3:19).

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 15-04-2023, 13:15:15 »
Het blacklight rugnummer van Thomas is H2K703E

703...is dat geen getal waar je mol mee vormt. Als je de 3 kantelt krijg je een m, de 0 is duidelijk en een 7 kan je draaien tot een L
In het seizoen van Duitsland zat de mol in de bunker ook in kamer 307. Of de andere cijfers en letters iets betekenen weet ik niet
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 15-04-2023, 13:44:41 »
Die is al genoemd een paar posts boven je

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 15-04-2023, 13:56:06 »
Het valt mij op dat er steeds zaken zijn die 2x of dubbel voorkomen.
Dat is in onze taal natuurlijk normaal maar waarom zouden ze bijvoorbeeld die 2x 3494 puntjes in de boodschap gezet hebben?
Naar mijn idee strooien ze hiermee en het kan zowel op Thomas (tweeling) of op Toos (2 o's of 2 tenen) slaan.

Zien jullie hier ook een rode draad in of zie ik dubbel?

  • Afl 1 - 1988 : “No journey is too great when one finds what he seeks.” - Coming to America.
  • 2x Giles ipv Gilles
  • Vacancy 11x knipperen=kamer 211 Thomas
  • Een rood ei
  • Wie is de Mol op het spoor?
  • Klok twee voor twaalf
  • Klok tien voor twaalf
  • 2x3494 puntjes = 3-4-1994 = leeftijd 29 jaar - Toos
  • 2x3494 puntjes = 2x + 3+4+9+4=20=2  = 22 - Ruben?
  • Tucson Today
  • 2x 9 puntjes

Dit is net zo'n hint als een tijd terug de tweelingenhint in Wie is de Mol? in Nederland. Als je tweelingen/dubbelingen wilt vinden, dan gaat je dat ook lukken... Twee bergen naast elkaar, twee letters naast elkaar, twee eenden in het water. Een figurant die toevallig twee benen heeft. Misschien ben ik wat negatief, maar kom op zeg. Dit slaat toch nergens op:
  • Een rood ei
.