Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50003 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #560 Gepost op: 5-05-2023, 19:02:53 »
Wat me vooral ook opviel is dat de tips naar Lancelot (trouwens niet de beste tips) werkelijk afgebroken werden door Gilles met gegronde ideeën. En dat de tips naar de andere twee meer als mogelijke tips werden onderstreept?
Dat was bij juist mij het enige filmpje dat ik tot het eind kon bekijken. Misschien de site overbelast of zo

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #561 Gepost op: 5-05-2023, 20:23:38 »
Zou kunnen!

Op zich vind ik het niet heel vreemd dat er een hoed ligt, die was net als de cactussen een van de motieven dit seizoen. Van de 2 verschillende hoeden die de kandidaten droegen is de zwarte dan misschien de neutralere. Kan imo nog wel toeval zijn dat Commy dan van de 5 met een zwarte hoed nog als enige over is, ook omdat het buiten de afleveringen om is. Voor mij dus niet direct sluitend, ook al is Commy mijn Mol, maar wie weet! Het kan zomaar kloppen. Goed gevonden in ieder geval ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #562 Gepost op: 5-05-2023, 20:41:39 »
Waar vind ik ook alweer de gifjes van alle kandidaten? Sowieso opmerkelijk dat de kandidaten 2 (de laatste vier 3) cowboyoutfits kregen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #563 Gepost op: 5-05-2023, 20:42:20 »
Conny, Lieselot, Ruben en Thomas hebben inderdaad dezelfde hoed. Je kan nog wel maten vergelijken.



Misschien zie ik spoken maar ik heb de indruk dat de maat van de hoed van Comfort het beste overeenkomt.







Hier nog (voor de volledigheid) de gifjes van Lancelot, Toos, Samya en Leïla met de andere kleur hoed:







« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 20:47:19 door Heinz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #564 Gepost op: 5-05-2023, 20:58:43 »
Het is dezelfde hoed - daar heb je zeker gelijk in - en ik zou het een leuke hint vinden naar Commy ::ok::. Echter, ben ik het er ook mee eens dat de filmpjes op sociale media de hoed er niet in hebben staan. Alleen op de website kun je de hoed zien. Toen het telefoonnummer van Steve een extra hint was stond die pontificaal in beeld - dus mocht dit een hint naar Commy zijn dan hebben ze het niet slim aangepakt. Het grootste deel van de fans ziet dit filmpje op Facebook en Instagram niet op de website.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #565 Gepost op: 5-05-2023, 22:15:03 »
Ik vind het wel een goede hint. Goed gevonden Heinz  ::ok::

Hoop dat ze t is.. al is het alleen vanwege de opschudding die het zal veroorzaken  ;D

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #566 Gepost op: 5-05-2023, 22:23:08 »
Ik vind het ook een goeie.
Heb naar de filmpjes gekeken, maar dat geflikker met dat in en uitzoomen van Gilles lijkt wel een soort morsecode met de fragmenten als spatie tussen de letters.

Kan ook gewoon afleiding zijn en dat we gewoon de hoed moeten zien natuurlijk.

Edit: De filmpjes van Comfort en Toos kan ik niet uitzien, lopen vast op een bepaald moment.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #567 Gepost op: 5-05-2023, 22:28:36 »
De mol heeft gemold met hun filmpjes   >:D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #568 Gepost op: 5-05-2023, 22:30:27 »
Dat vastlopen had ik ook. Daarom heb ik de filmpjes gedownload met Video DownloadHelper. (Dat zorgde er trouwens ook voor dat ik het in volledig scherm ging kijken en de hoed me opviel.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #569 Gepost op: 5-05-2023, 23:04:53 »
Die rode achtergrond op dat schermpje achter de 3 kandidaten hint toch ook gewoon naar het rode scherm van Commy? 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #570 Gepost op: 5-05-2023, 23:20:01 »
Beetje jammer dat het nu al duidelijk is. Ik had de pool gisteren op Comfort ingevuld, maar zal nu nooit weten of ik niet alsnog naar iemand anders was geswitcht.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 17:46:01 door Amethyst »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #571 Gepost op: 6-05-2023, 01:42:07 »
De andere hoed, de lichtbruine, komt ook terug als decorstuk. Elke week wordt op Facebook een filmpje geplaatst waarin de afvaller terugblikt met foto's van de reis, daar vind je hem elke week terug op de achtergrond.

Aan de mensen die Comfort wel verdenken: de hint wordt alleen maar sterker omdat de lichte hoed bij de afvallers te zien is, en de zwarte bij het speculeren over de mol.
Aan de mensen die Comfort niet verdenken: dit bewijst dat het gewoon een willekeurig decorstuk is om het beeld op te leuken, in het thema van het seizoen.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 01:48:26 door Pac »
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #572 Gepost op: 6-05-2023, 07:52:59 »
Ik ga als Comfort-verdenker voor de eerste optie.
En net als Amethyst vind ik het ook jammer dat het op die manier dan vooraf al weggegeven wordt. Het was dan eens spannend.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 07:56:26 door Molekule »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #573 Gepost op: 6-05-2023, 09:03:06 »
Iets wat hem wel minder sterk maakt, op de sociale media filmpjes valt hij net buiten beeld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #574 Gepost op: 6-05-2023, 09:14:20 »
Ik vind dat dat de hint juist sterker maakt. Sociale media is over het algemeen snel en oppervlakkig, maar om een serieuze hint naar de mol te vinden moet je wel iets verder kijken dan dat.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #575 Gepost op: 6-05-2023, 09:51:53 »
Ik vind hem ook sterk, juist in combi met de lichte variant in de afvallersfilmpjes.
Ook omdat er net wel meer zwarte hoeden zijn bij de kandidaten maar net niet bij Toos en Lancelot.

Ook het pas tonen van de zwarte in de allerlaatste week maakt dat je er nu pas weet van kunt hebben


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #576 Gepost op: 6-05-2023, 10:36:52 »
Ik vind het wel heel opzichtig voor een hint, eigenlijk. Het is geen puzzel, je hoeft geen informatie te combineren, je hoeft niet door te denken. Het is gewoon de hoed van Commy die in beeld ligt. Ik durf daar niet blind op te vertrouwen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #577 Gepost op: 6-05-2023, 10:41:49 »
Kom kom, je moest vorig jaar bij die fluittonen toch ook niet verder denken? 1 lettergreep, of 2.

En je moet zelfs informatie combineren;
Die rode achtergrond op dat schermpje achter de 3 kandidaten hint toch ook gewoon naar het rode scherm van Commy?
Wat staat daar voor de rest nog op de tafel? Alleen de hoed, die staat voor de mol, en dan zijn er nog precies 2 cacti die voor de 2 laatste kandidaten staan..... hmmmmm..... bijna een een-tweetje op de lettergrepenhint ::) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #578 Gepost op: 6-05-2023, 10:42:39 »
Mee eens dat het simpel is. Maar in deze fase kan ik het wel begrijpen. Het zou vergelijkbaar zijn met de in-your-face-hint juist helemaal aan het begin, die Molest opmerkte:

Comfort is de enige van wie de naam al op het overzicht te zien was bij de onthulling. En ook nog eens pontificaal op de eerste plek.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #579 Gepost op: 6-05-2023, 10:45:42 »
Het is gewoon de hoed van Commy die in beeld ligt.
Maar dit is dus niet zo, Heinz. Er zijn daar weldegelijk meer objecten, en allemaal combineren ze naar de mol. Ik zat al weken te smeken om een rode hint bijv., en nou staat die daar gewoon op tafel ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)