Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49997 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #520 Gepost op: 4-05-2023, 18:27:33 »
Ik vind het gesprek tussen Lancelot en de handpop in de taxi heel erg verdacht. We horen de handpop helemaal niks zeggen behalve Lancelot. Vrij opvallend wanneer Lancelot daarna vraagt: wat is je naam? Geeft hij nou antwoord op zijn eigen vraag ;D. Hij zegt ook dag mol en de handpop zei tegen tegen Comfort, Toos en Ruben ook dag. Een subtiele hint naar Lancelot als mol?

Het gesprek tussen Lancelot en de handpop
Handpop: Lancelot
Lancelot: Wat is je naam?
Lancelot: Hallo. Dag mol. Ca va?
Lancelot: Enkel een vermoeden
Lancelot: Maar ik zit hier blijkbaar nog, dus

Tip lees het gesprek van achteren naar voren ;).

Lancelot: Maar ik zit hier blijkbaar nog, dus
Lancelot: Enkel een vermoeden
Lancelot: Hallo. Dag mol. Ca va?
Lancelot: Wat is je naam?
Handpop: Lancelot
Misschien moet ik het gesprek op zijn kop lezen of van rechts naar links maar voor mij zijn beide versies even vaag en kan hier geen hint naar Lancelot in ontdekken. Misschien zit ik hiervoor niet ver genoeg in een Lancelot tunnel :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #521 Gepost op: 4-05-2023, 19:48:42 »
Dit is de volledige krant:



Opmerkelijk: de naam van Gilles staat tot 2x toe fout gespeld (Giles). Later in de aflevering draaide het ook om een spelfout. Is er toch een hint te vinden in de krant?
Was door ons al gezien dat de weersvoorspelling niet klopt.

In de vooruitblik naar volgende week nu ook weer de weersverwachting (paar maal 74 en als laatste 73, in celsius ergens in de 23 graden) onder de vermelding dat de winter eraan komt. Comfort presenteert dit gedeelte zo te zien. Lijkt mij toch haast dat hier iets mee moet zijn.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #522 Gepost op: 4-05-2023, 21:07:27 »
Inderdaad interessant. Ik was ook al temperaturen aan het vergelijken met de werkelijke temperatuur in Tucson op die dagen op weather.gov, de site die erbij vermeld staat. Maar nog niets bijzonders kunnen vinden.

Het enige kleine hintje dat ik kon bedenken stond bovenaan de krant:
“Clear, Feels like 72”

72 graden Fahrenheit is ongeveer 21-22 graden Celsius. Doorgaans beschouwd als een comfortabele binnentemperatuur.

Dus met een “clear sight” op Comfort? Zoiets???  :-\\



Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #523 Gepost op: 4-05-2023, 21:19:45 »
Enige waar ik op kom is om het eerste getal te pakken. Die 25 zien als graden Celsius en dit omzetten naar Fahrenheit. Kom je op 77 uit. Als ik daar de 74 vanaf haal uit de vooruitblik houd je 3 over. 3e letter is de C

(Maar Comfort wil ik vanwege het rode scherm niet als mol)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #524 Gepost op: 4-05-2023, 21:49:23 »
Misschien moet ik het gesprek op zijn kop lezen of van rechts naar links maar voor mij zijn beide versies even vaag en kan hier geen hint naar Lancelot in ontdekken. Misschien zit ik hiervoor niet ver genoeg in een Lancelot tunnel :)
De handpop, doorgeefluik van de mol, zegt dat hij Lancelot heet.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #525 Gepost op: 4-05-2023, 22:12:56 »
Voor zij die Toos verdenken, en hier en daar een toast missen:

"In Yakima wordt sinds 1961 het wereldwijd gebruikte broodclipje gefabriceerd, dat in 1952 werd uitgevonden door Floyd G. Paxton"


Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #526 Gepost op: 4-05-2023, 22:32:52 »
Als je achteruit praat zoals GDC in aflevering 4, dan wordt Yakima -> Amika(y), het paard van Merel De Ridder.  -> Lancelot
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 23:42:21 door Molshoop_ »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #527 Gepost op: 4-05-2023, 23:33:27 »
Ik vind het gesprek tussen Lancelot en de handpop in de taxi heel erg verdacht. We horen de handpop helemaal niks zeggen behalve Lancelot. Vrij opvallend wanneer Lancelot daarna vraagt: wat is je naam? Geeft hij nou antwoord op zijn eigen vraag ;D. Hij zegt ook dag mol en de handpop zei tegen tegen Comfort, Toos en Ruben ook dag. Een subtiele hint naar Lancelot als mol?

Het gesprek tussen Lancelot en de handpop
Handpop: Lancelot
Lancelot: Wat is je naam?
Lancelot: Hallo. Dag mol. Ca va?
Lancelot: Enkel een vermoeden
Lancelot: Maar ik zit hier blijkbaar nog, dus

Tip lees het gesprek van achteren naar voren ;).

Lancelot: Maar ik zit hier blijkbaar nog, dus
Lancelot: Enkel een vermoeden
Lancelot: Hallo. Dag mol. Ca va?
Lancelot: Wat is je naam?
Handpop: Lancelot
Over achteruit gaan in de tijd gesproken, sluit deze hint daar ook wel weer perfect op aan.  ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #528 Gepost op: 4-05-2023, 23:51:00 »
Als je achteruit praat zoals GDC in aflevering 4, dan wordt Yakima -> Amika(y), het paard van Merel De Ridder.  -> Lancelot

De Vier Heemskinderen zijn ook ridders dus dat kan zeker een hint naar Lancelot zijn naam zijn.

Edit: Na de drone opdracht zegt Gilles: ''gelijke wapens vanavond''. Een referentie naar het spreekwoord met gelijke wapens strijden: iets ondernemen onder dezelfde voorwaarden. Dat gaat over een wapenschild en is ook een referentie naar ridders.

Deze spreekwoorden refereren er ook naar (geen idee als ze door Gilles ook genoemd zijn door de afleveringen heen)
Het blazoen (of wapen) oppoetsen: zich beter voordoen dan men is
Die fout is een smet op zijn blazoen: die fout schaadt zijn reputatie
Het blazoen schoonhouden: de goede naam vrijwaren
Met gelijke wapens strijden: iets ondernemen onder dezelfde voorwaarden
Gewapend met kennis: met kennis van zaken over iets spreken
Iets in je schild voeren: geheimzinnig doen
Met open vizier strijden: niet geheimzinnig doen
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 00:02:44 door Sanmol »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #529 Gepost op: 5-05-2023, 00:08:35 »
Inderdaad. Het hele seizoen puilt uit van de verwijzingen naar ridders en Lancelot.
Iets te veel om nog toeval te zijn.

Aflevering 1:
Will Tura's echte naam is Arthur Blanckaert. (koning Arthur)
Will Tura is ook geridderd.

Aflevering 2:
- Full Metal Jacket - een knipoog naar het kostuum van een ridder?
- We horen ook Wagner - Die Walküre / Ride of The Valkyries. Wagner is bekend om zijn opera's ivm de Arthur legende. Parsifal, Tristan & Isolde, Lohengrin (!!!)

Aflevering 3:
- Merel de Ridder
- 4 Heemskinderen

Aflevering 4:
Knights of Columbus council.


Aflevering 5:
Nog niets gevonden

Aflevering 6:
- Op het einde speelt Muse - Knights of Cydonia
- Yakima - > Amika(Y) // Merel de Ridder
- The Red Knights





Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #530 Gepost op: 5-05-2023, 00:40:34 »
In aflevering 6 een stuk over vallende cactussen. Daar stonden temperaturen en tijden bij.
Stonden die niet in paren? 85, 89 en 102 F komen daar twee keer voor. De tijden sprongen heen en weer. Dat is 29-39 graden Celsius. En Thomas viel deze aflevering om. Thomas komt van didymos, tweeling.

Bij conversie van Fahrenheit naar Celsius kom je alleen op hele getallen uit bij 5, 10, 15, 20, 25 graden Celsius. In letters is dat e, j, o, t en y. Maar ik kan er verder niks mee. ( in F: 41, 50, 59, 68, 77)

Maar C om F ort en dan bij een comfortabele temperatuur uit komen zie ik dan het meeste in. 20-25 graden Celsius is in Fahrenheit 68-77 graden. Dat stond in de kop van de krant ‘Clear Feels like 72 gr’ en in het weerbericht aflevering 8: 74 en 70 graden Fahrenheit. Dit is prima uit te leggen.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #531 Gepost op: 5-05-2023, 09:06:09 »
X SK8 X ----> ik denk dat ik een 8 heb ---> X De Mol X
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 09:07:46 door foxhunter »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #532 Gepost op: 5-05-2023, 10:41:54 »
Inderdaad. Het hele seizoen puilt uit van de verwijzingen naar ridders en Lancelot.
Iets te veel om nog toeval te zijn.

Bedankt voor het opsommen! Het zijn meer ridderverwijzingen dan ik had gedacht. Ik heb nog twee aanvullingen op jouw lijstje, al denk ik zelf dat beide toch op toeval berusten.

Aflevering 1:
Er is een duidelijke verwijzing naar Twin Peaks bij het begin van het seizoen. Een tulpa (‘duplicaat’) van het hoofdpersonage in Twin Peaks (FBI-agent Dale Cooper) woont op 25140 Lancelot Court.

Aflevering 3:
Bij de rodeo-opdracht is tweemaal muziek te horen uit de film King Arthur: Legend of the Sword.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #533 Gepost op: 5-05-2023, 11:11:56 »
Het verhaal in die krant over mensen die slangen blijken te zijn, lijkt erg op een verhaal van Robert E. Howard, Shadow Kingdom.
Robert Ervin Howard (Peaster (Texas), 22 januari 1906 - Cross Plains (Texas), 11 juni 1936) was een Amerikaanse schrijver van avontuur, fantasy en pulpverhalen. Zijn bekendste werken zijn de boekenseries omtrent Conan de Barbaar, Solomon Kane en Red Sonja. Howard schreef voornamelijk korte verhalen doorspekt met actie, magie en zwaardgevechten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_E._Howard
Zwaardgevechten, ridders, Lancelot.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 11:31:55 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #534 Gepost op: 5-05-2023, 11:21:17 »
Zo kan je alles aan elkaar koppelen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #535 Gepost op: 5-05-2023, 11:43:10 »
Je kan daar eindeloos ver in gaan.

Robert De Niro (Taxi Driver) is ook geridderd.
De basketploeg daar zijn de Tucson Knights.
enz enz...

Als je weet dat één van de kandidaten Lancelot heet, dan leg je als maker natuurlijk ook direct de link naar ridders.
Als je dan Merel de Ridder in een opdracht steekt, je zet Red Knights op een Powerpoint, je speelt Knights of Cydonia,...

Als hij dan niet de mol is, dan heb je er bewust valse hints ingestoken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #536 Gepost op: 5-05-2023, 12:02:26 »
Je kan daar eindeloos ver in gaan.

Robert De Niro (Taxi Driver) is ook geridderd.
De basketploeg daar zijn de Tucson Knights.
enz enz...

Als je weet dat één van de kandidaten Lancelot heet, dan leg je als maker natuurlijk ook direct de link naar ridders.
Als je dan Merel de Ridder in een opdracht steekt, je zet Red Knights op een Powerpoint, je speelt Knights of Cydonia,...

Als hij dan niet de mol is, dan heb je er bewust valse hints ingestoken.
Dat doen ze sowieso, kijk maar naar die eitjes die op Comfort kunnen wijzen. Roze en eitjes is natuurlijk een mooie afleiding want dan denk je niet aan stoere ridderverhalen. De hints naar Lancelot zijn net iets moeilijker te vinden.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #537 Gepost op: 5-05-2023, 16:17:30 »
Het is geen hint in de oorspronkelijke betekenis van het woord, namelijk iets wat de makers erin hebben gestopt als tip naar de identiteit van de Mol, maar toch ook een "verborgen aanwijzing" die naar de Mol zou kunnen leiden. Vergelijk het met wat er gebeurde in seizoen Argentinië, tijdens het gesprek met de Mol (koptelefoons, spiegelwand, alleen de mol hoort door zijn hoofdtelefoon tegen wie er iets wordt gezegd, de kandidaten niet, je herinnert het je wel). Toen keek de Mol op een bepaald moment ook tweemaal richting de kandidaat die aangesproken werd, terwijl hij dat (als kandidaat zijnde) nooit zou kunnen weten. Daar verraadde de Mol zichzelf door zijn eigen ongewilde oogbeweging. Toen ik dat opmerkte, dacht ik bij mezelf: "Neen toch, zoiets laten de makers er toch niet inzitten?" Maar toch werd dat inderdaad ook achteraf gemeld in de reveal, dat je het daaraan had kunnen zien. Nu heb ik ook iets in die trant gemerkt door goed te luisteren.

Het zit zo. Die Amerikaanse acteur die de chauffeur/handpop van de Mol speelt bij de opdracht 'Kaarten tegen de Mol' herhaalt exact wat de Mol (in het busje) hem in het oor zegt. Het is een Amerikaan, dus ik ga er even van uit dat die geen Nederlands verstaat. Dus eigenlijk begrijpt die man niet wat er precies gezegd wordt, zijn talent bestaat erin dat hij zeer nauwkeurig kan herhalen en nazeggen wat hij hoort. En dat is best een talent hoor, want herinner je je die Amerikaanse bejaarde bij de bingo die in gesprek ging met Lancelot? Die vroeg op een bepaald moment hoe zeg je dat in jouw taal "Well done"? Lancelot antwoordde toen "Goed gedaan". De mevrouw verstond dat als "woez....".

Nu, als je heel goed luistert naar bepaalde woorden die de handpop uitspreekt, dan meende ik in een aantal woorden, zoals "handpop" en "gemakkelijk", een korte A-klank te bespeuren, net zoals Antwerpenaars die woorden uitspreken. Let op de korte A-klank, die klinkt niet zoals ze eigenlijk zou moeten uitgesproken worden in het AN, namelijk mooi "rond" en niet zo scherp zoals typisch is voor iemand die spreekt met een Antwerps accent. Lancelot is de enige echte Antwerpenaar in de groep. Toos en Comfort spreken de korte A-klank beter uit, zoals het hoort in standaard mooi Nederlands (dat gebruikt wordt bij de openbare omroep VRT).

Als de chauffeur inderdaad wat hij hoort tot in de perfectie naspreekt, had hij dus ook "oor" voor die "afwijkende" korte A-klank. Dat zou kunnen wijzen op het feit dat er een Antwerpenaar hem die woorden heeft ingefluisterd.
M.a.w. werd de Mol (ongewild) verraden door zijn eigen handpop?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #538 Gepost op: 5-05-2023, 17:11:05 »
Is Lancelot de Mol? Dit zijn jullie theorieën.
https://www.goplay.be/video/de-mol/is-lancelot-de-mol-dit-zijn-jullie-theorieen

Is Comfort de mol? Dit zijn jullie theorieën.
https://www.goplay.be/video/de-mol/is-comfort-de-mol-dit-zijn-jullie-theorieen

Is Toos de mol? Dit zijn jullie theorieën.
https://www.goplay.be/video/de-mol/is-toos-de-mol-dit-zijn-jullie-theorieen

Oei, is daar dan de knoeperd van een hint nog net voor de ontknoping zoals de fluithint vorig jaar?

Want wat ligt er bij Gilles in alle drie de filmpjes op tafel? De hoed van Commy die ze draagt op het fotootje dat op tafel staat in haar filmpje.









« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 17:18:37 door Heinz »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #539 Gepost op: 5-05-2023, 17:25:32 »
Oei, is daar dan de knoeperd van een hint nog net voor de ontknoping zoals de fluithint vorig jaar?

Want wat ligt er bij Gilles in alle drie de filmpjes op tafel? De hoed van Commy die ze draagt op het fotootje dat op tafel staat in haar filmpje.



Jeetje Heinz, sterke hint inderdaad. Ik begon net steeds meer overtuigd te raken van Lancelot ::rofl::