Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 49998 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #460 Gepost op: 28-04-2023, 22:47:28 »
Comfort droeg een witte jurk op school, een zwarte in het restaurant, in een oranje jurk bij de fbi/bus.
De kleuren kunnen inderdaad verwijzingen zijn. La grande guerre naar een vrouw in witte jurk. Muziek (allemaal nrs van zangeressen) in het restaurant naar een vrouw in zwarte jurk en iets met speed/fbi naar oranje?

Lori Lieberman met de elpeehoes van album Lori Lieberman met daarop het nummer ‘killing me softly’ is een vrouw in een zwarte jurk.

Nou nog de oranje.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 23:17:38 door foxhunter »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #461 Gepost op: 28-04-2023, 23:10:03 »
Dat zou dan deze moeten zijn.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #462 Gepost op: 28-04-2023, 23:24:59 »
Ja die is oranje. Al zijn de hints in de Belgische mol behoorlijk strikt.
Drie keer een vrouwelijke hoofdrol aanwijzen door de kleur van de jurk, dat is het toeval tarten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #463 Gepost op: 29-04-2023, 00:40:06 »
Ik heb er geen tijd voor helaas. Ik heb ook niet beweerd dat de foto's op de affiches moeten gelijken op kandidaten van vorig seizoen, dat maak jij ervan.
Laten we hier niet jij-bakken.
Waar gaat het om. In dit draadje werd geopperd dat het wel erg toevallig lijkt dat de reclamefoto's veel lijken op de kandidaten (van dit jaar dus). Dus misschien zit hier wel een aanwijzing in. Heb ik niet eens verzonnen. Lijkt me een redelijke veronderstelling.

Toen kwam jij met de opmerking dat die reclamefoto's ook wel te matchen zijn met verschillende oud-kandidaten van De Mol. Dus dat ze ook lijken op de kandidaten van dit jaar, wat zegt dat dan?

Als je maar genoeg foto's van mensen neemt, wat voor mensen dan ook, dan vind je altijd wel gelijkenissen met de reclamefoto's. Maar het punt is dat het niet vanzelfsprekend is dat je de 9 reclamefoto's allemaal kan matchen met 9 van de 10 kandidaten van dit jaar.
Tenzij, en daar gaat het om, dat dit ook zou gelden voor bijvoorbeeld een van tevoren gekozen groep van 10 andere mensen, bijvoorbeeld de deelnemers van De Mol van vorig jaar. Vind je hier ook zo'n match dan zegt het dus allemaal niets. Vind je die niet dan blijft het opmerkelijk dat het dit jaar wel het geval is en zou dit dus een hint kunnen zijn.
En het is natuurlijk helemaal niet nodig dat de huidskleur ook overeenkomt, maar dit terzijde.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 00:43:03 door MartinJ »

Offline Eenhoorntje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #464 Gepost op: 29-04-2023, 00:59:37 »
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 01:01:40 door Eenhoorntje »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #465 Gepost op: 29-04-2023, 01:05:52 »
Net bij draadje 6.3 De Bus gezet dat uit de advertenties van Ernesto Tambiru het woord ‘Saboteur’ (had iemand anders gezien) + ‘ritmen’ gehaald kan worden. Lees Saboteur = mol en ritmen = beat. Er was in Nederland een programma Beat De mol (team bekende Nederlander tegen team Johnny de mol). Lancelot wijst naar foto van Ernesto Tambiru.

Bij 6.1 De les van Lancelot had ik al geschreven dat Lancelot volgens mij ‘mol’ op het bord schrijft, de letters mol aangeeft en een handgebaar D en L maakt. Dat laatste verander ik in handgebaar I en L, Ik en Lancelot. Net als 2x klappen (letter I) en heel vaak het handgebaar L, dus weer ‘I, Lancelot’

Later las ik dat iemand zei dat wat Lancelot op het bord schreef wel steno leek. De blauwe krabbel lijkt een ‘M’, de groene een ‘O’ en de paarse een ‘L’.
Bij het woord ‘van’ schijft hij eerst een ‘L’, daarna lijkt hij de letter te verbeteren. Maar het zou zomaar kunnen dat hij er de krabbel ‘M’ bij zet: Lancelot Mol.

Alles bij elkaar wel een overkill aan hints, dus.... zal er volgende week wel uitleggen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 01:08:33 door Crapuleke »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #466 Gepost op: 29-04-2023, 09:12:43 »
Ik vond actief in Tucson, Arizona... Sir Lancelot limo services... Maar zag geen auto die lijkt op de taxi, ook zag ik bussen, niet als die in de Speed opdracht. Fun fact dan maar...
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #467 Gepost op: 29-04-2023, 13:47:31 »
Volgens mij is Walter Wu de enige 'echte' foto van het stel. Veel beter kloppend in de details en ook de enige met een echte achtergrond. Of je er iets mee kan? Ik denk het niet.

Walter Wu is afkomstig van een stockfoto.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #468 Gepost op: 29-04-2023, 19:45:54 »
Ik meende Toos te horen..?
In aflevering 6 is dat toch duidelijk Lancelot? Net zoals dat in aflevering 4 Lieselot was.
In bijlage de 2 fragmenten na elkaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #469 Gepost op: 29-04-2023, 21:41:12 »
Walter Wu is afkomstig van een stockfoto.

Goed gevonden. De vraag is dan hoe het met de andere foto's zit?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #470 Gepost op: 29-04-2023, 21:55:43 »
De rest AI tot nu toe verondersteld.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #471 Gepost op: 30-04-2023, 16:34:11 »
Bij terugkijken van aflevering 1 viel me iets op dat misschien al genoemd is. Had geen zin om 470 posts door te spitten.
De aflevering begint met shots van kandidaten door elkaar heen. De rode telefoon gaat. Comfort is de eerste die in beeld de telefoon opneemt.
Even later horen we de telefoonstem zeggen: "Jij wordt een van de tien kandidaten in het nieuwe seizoen van De Mol". Het beeld is in zwart-wit. Toos maakt een sprongetje en het beeld gaat over in kleur. Op dat moment komt Comfort in beeld met de rode telefoon in haar hand. Een aanwijzing dat Comfort de mol is?

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #472 Gepost op: 30-04-2023, 21:22:32 »
Aan het eind van de aflevering 7 krijgen we te zien wat er volgende week gebeurt.
Het laatste fragment laat 3 'blokken' zien waarvan in de midden van de centrale blok 'XX' staat.
Iedereen die chromosomen-paren kent - kan hieruit een belangrijke hint puren?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #473 Gepost op: 30-04-2023, 21:30:01 »
XX = vrouw ::vergroot::

Niet te missen. Dus was de laatste en duidelijkste hint naar Comfort

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #474 Gepost op: 30-04-2023, 22:16:37 »
Ik vond het shot met de zwarte hond/coyote die door het beeld liep opvallend, waarna we een shot krijgen met de postkoets.

Weet iemand of dat een teken van slecht geluk o.i.d. is in Western-films?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #475 Gepost op: 30-04-2023, 22:37:41 »
Op het moment dat Comfort tegenover Ruben staat klinkt het:

"He would always win the fight, bang bang"

Daar zorgde zij wel voor!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #476 Gepost op: 30-04-2023, 23:18:50 »
Het Euro teken in de roos van de schietschijf voor een vrijstelling is een C.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #477 Gepost op: 1-05-2023, 01:36:53 »
De cowgirl-naam voor Comfort is

Crazy
Colt
Commy

In regel vier en drie valt van beneden naar boven het woord 'mol' te lezen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #478 Gepost op: 1-05-2023, 01:51:14 »
XX = vrouw ::vergroot::

Niet te missen. Dus was de laatste en duidelijkste hint naar Comfort
Of er staat 'I, twenty onest'. Hint naar Lancelot  :)

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #479 Gepost op: 1-05-2023, 02:02:29 »
In de vorige afleveringing noemde de handpop van de mol Ruben "schattig". Dat heeft Toos deze aflevering(7) 2 keer gezegd (na opdracht 1) in de montage.