Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50178 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #420 Gepost op: 27-04-2023, 00:01:04 »
Voor de Toos-verdenkers: op het schermpje in de witte bus waarin de Mol zit, zijn alle kandidaten te zien, behalve Toos. De Mol kan natuurlijk niet vanuit deze bus live naar zichzelf kijken.

Valt me op dat bij Lancelot niet de beelden vanuit de bril worden gebruikt. Het is vanaf een andere positie gefilmd. Vraag me af waarom. Wellicht omdat de mol via zijn handlanger's bril de kandidaten recht aankijkt, maar niet Lancelot omdat hij de mol is? Of tóch een kapotte bril camera?

 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 00:12:56 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #421 Gepost op: 27-04-2023, 00:37:58 »
Om de foto's makkelijker te kunnen vergelijken heb ik ze maar even in een collage gezet.
Ik heb ze voor het gemak alvast een beetje geordend. Ik ben een beetje uitgegaan van wat hier zoal wordt genoemd. Ruben vind ik het meest lijken op John Ramsey.
Ik zie in Walter Dennis eerder een Matteo dan een Ruben.
Ik zie wel wat jullie ervan vinden, dan pas ik het eventueel wel aan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #422 Gepost op: 27-04-2023, 00:45:48 »
In Ernesto zie ik ook wel wat van Comfort.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #423 Gepost op: 27-04-2023, 00:53:41 »
Qua huidskleur wel maar daar moet je even doorheen kijken. De neus van Ernesto is echt niet de neus van Comfort. Dan zou ik Ernesto eerder bij Samya plaatsen. Neus en mond komen aardig overeen.

Edit
Misschien moeten we ook iets doen met de namen of beroepen.
Zo staat er bij John Ramsey "I make beds". We hebben een timmerman in ons midden (Toos).
Ernesto doet house renovations. Die zou je kunnen koppelen aan makelaar Lancelot.
Walter Dennis is kinderarts. Matteo Simoni is ambassadeur van een organisatie die zich inzet voor het mentale welzijn van kinderen.
John Dykstra doet aan pest control en lijkt op Conny, die docent wiskunde is. Op school moet je pesten ook onder controle houden.
Ward Lambert is advocaat net als Samya.
Dean Carroll is tandarts en lijkt volgens sommigen op dit forum op Ruben. Ruben is patissier en wat hij maakt is slecht voor het gebit.


« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 02:30:36 door MartinJ »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #424 Gepost op: 27-04-2023, 06:03:08 »
In Ernesto zie ik ook wel wat van Comfort.
Ja dat vind ik ook 
De ogen en met name de stand van de pupillen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #425 Gepost op: 27-04-2023, 06:06:48 »
En Toos Walter Wu.

Van de beroepen is ook nog niet zo'n slecht idee.
Straks eens al die beroepen opzoeken.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #426 Gepost op: 27-04-2023, 08:02:14 »
Pestcontrol voor een docent kan dan ook op Lancelot slaan, zijn opdracht als docent was al geweest en de andere 2 docenten zijn naar huis.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #427 Gepost op: 27-04-2023, 08:47:52 »
Om de foto's makkelijker te kunnen vergelijken heb ik ze maar even in een collage gezet.
Ik heb ze voor het gemak alvast een beetje geordend. Ik ben een beetje uitgegaan van wat hier zoal wordt genoemd. Ruben vind ik het meest lijken op John Ramsey.
Ik zie in Walter Dennis eerder een Matteo dan een Ruben.
Ik zie wel wat jullie ervan vinden, dan pas ik het eventueel wel aan.
Zou inderdaad logisch zijn dat Comfort er niet bijstaat rekening houdend met de huidskleur. Dus dan zou zij de ontbrekende 'kandidaat' moeten zijn. Dus misschien dan ook de mol? Ik begin mij steeds meer en meer af te vragen of de mol effectief een rood scherm kan krijgen... ::vergroot::

Goed werk gasten!!! ::bravo::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #428 Gepost op: 27-04-2023, 09:20:14 »
Wat goed allemaal!
Het zijn hun monden en kinnen

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #429 Gepost op: 27-04-2023, 09:58:38 »
Ik zie eerlijk gezegd geen één op één vergelijking voor elke kandidaat. Bijvoorbeeld Ruben heeft geen blauwe ogen, Lancelot ook niet en kan niet goed zien heeft Conny bruine ogen? De monden zijn precies ook wel gelijkend op sommige kandidaten... Wat me wel opvalt is dat de foto die de kandidaten zochten (de bommenlegger) een afwijking heeft. Die zijn bril gaat links heel raar, die bolt een beetje naar boven, lijkt zowat de bolling van Lancelot zijn bril. Gezien ik geen goede één op één relatie zie tussen kandidaten en foto's, kan het dan niet zijn dat we enkel naar de foto hoeven te kijken van de bommenlegger? En dat de andere foto's gewoon afleiding zijn voor speurneuzen? Het is maar een idee...
Edit: Heb ook even de namen opgezocht van al de reclamefoto's en voorlopig heeft enkel de naam John Dykstra iets te maken met de mol
https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Dykstra
Dit verwijst toch naar het thema: films.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 10:04:33 door Evake »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #430 Gepost op: 27-04-2023, 10:22:50 »
Misschien is er een rode draad met verschillende verwijzingen naar 'rood', de kleur van het scherm van de mol in afl. 4.

Heinz kwam al met de rode telefoon, een heel leuke, vind ik. Dan hadden we ook nog Ruby Rose in de zoo. En nu zien we alleen bij John Dykstra, de bommenlegger, een rode achtergrond.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #431 Gepost op: 27-04-2023, 10:34:06 »
Allemaal heel leuk en fantasierijk gevonden en gegokt. Maar ik zie helemaal niet de overeenkomsten tussen de kandidaten en de foto's van de "bommenleggers" die hier worden aangehaald. Het enige wat ik zie is dat het allemaal mensen zijn en dat de bommenleggers allemaal mannen zijn. Alle andere overeenkomsten zijn toevalligheden en dingen die je er in wil zien. Puur giswerk en fantasie. Het staat hier allemaal in het topic van de "mogelijke verborgen aanwijzingen", maar naar mijn gevoel hoort het eerder thuis in de rubriek Totaal nutteloze verborgen hints.

Neen, doe mij dan maar iets dat overgoten is met een wetenschappelijk sausje. :)

Maar doe gerust voort, ik lach me kapot. Ook met de teksten op die affiches. Hilarisch! Snappen jullie Nederlanders eigenlijk wel de clue achter de uitspraak bij John Ramsey? "I make beds as if they were for my self". Ik denk niet dat jullie in Nederland de typische reclamespotjes van Donald Muyle (een keukenmaker uit West-Vlaanderen) kennen of toch? Die uitspraak bij John Ramsey's poster verwijst daarnaar.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #432 Gepost op: 27-04-2023, 10:34:23 »
Het zijn AI gegenereerde gezichten, hier zit geen hint achter hoor.

Probeer het zelf maar eens:
https://this-person-does-not-exist.com/en

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #433 Gepost op: 27-04-2023, 10:34:57 »
Traditioneel is aflevering 7 de aflevering met een eenduidige en moeilijk zichtbare hint, dus voor dé hint denk ik dat we nog een aflevering moeten wachten. De hintzoekers zijn alvast goed warmgelopen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #434 Gepost op: 27-04-2023, 11:38:57 »
Dit komt uit de Trust Nobody podcast of was het widm tv youtube

Anyway
Persoonlijk zie ik t niet

En we hebben toch n babyfoto van Lieselot. Lijkt er niks op
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 11:46:49 door FS »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #435 Gepost op: 27-04-2023, 12:27:59 »
Omdat Dean Carroll en Walter Dennis lachend op de foto staan heb ik snapshots van lachende kandidaten toegevoegd die op deze twee lijken, volgens reacties in dit topic.
Dit zijn dus alternatieven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #436 Gepost op: 27-04-2023, 15:04:08 »
Volgens mij is Walter Wu de enige 'echte' foto van het stel. Veel beter kloppend in de details en ook de enige met een echte achtergrond. Of je er iets mee kan? Ik denk het niet.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #437 Gepost op: 27-04-2023, 15:35:22 »
Uit de naam Ernesto Tambiru kan je zowel de naam Ruben halen en het woord saboteur by the way

Je houdt dan letters over dus slaat nergens op denk  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #438 Gepost op: 27-04-2023, 16:52:24 »
Heb de foto van Toos vervangen. Als hij wat vrolijker kijkt (wat hij ook vaak doet) lijkt hij meer op Dean Carroll waar ik hem ook mee had vergeleken in de eerste collage. Frontaal shot is ook stuk duidelijker.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #439 Gepost op: 27-04-2023, 21:15:19 »