Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50002 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #440 Gepost op: 27-04-2023, 22:43:20 »
Had ik al uitgezocht:

Ik heb alle websites geprobeerd en geen van allen bestaat, op eentje na. http://www.ifixyourhome.com blijkt recent geregistreerd te zijn bij Namecheap. Op wie lijkt Ernesto Tambiru het meest?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #441 Gepost op: 27-04-2023, 22:50:55 »
Zit ik wel in het topis 'mogelijke hints' ? of is dit inmiddels samengevoegd met 'nutteloze hints' ? Er wordt veel moeite gedaan kandidatenfoto's aan de AI-rendered foto's te koppelen, verspilde moeite vrees ik. John Dykstra, de link met de filmindustrie, en Walter Wu mogelijk enige niet-ai foto, zouden aanknopingspunten kunnen zijn... 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #442 Gepost op: 27-04-2023, 23:20:52 »
Ik denk voorlopig dit:
-   Reclame1: John Ramsey: Matteo
-   Reclame2: Ernesto Tambiru: Leïla
-   Reclame3: Walter Dennis: Ruben en baby Lieselot
-   Reclame4: Ward Lambert: Lancelot
-   Reclame5: Tim Meek: Thomas
-   Reclame6: Walter Wu: Samya
-   Reclame7: John Dykstra: Conny
-   Reclame8: Dean Carroll: ?
Ik ben blij dat je Matteo in John Ramsey ziet. Daarom heb ik in mijn eerdere collage een niet lachende foto van Matteo genomen en dan lijkt hij echt wel. Het helpt echt als je ongeveer dezelfde gezichtsuitdrukking hebt als in de reclamefoto's. Met Walter Wu zit ik een beetje in mijn maag. Wat de vorm van het gezicht betreft komt hij wel overeen met Samya, maar de mond lijkt totaal niet. De mond van Samya vind ik eigenlijk alleen passen bij Ernesto.
Walter Dennis vinden sommigen hier op Leila lijken en daar bij ik het wel mee eens.
Dean Carroll wordt ook gekoppeld aan Ruben en daar ben ik het ook wel mee eens. Die laatste 2 zou je misschien ook kunnen omkeren.
Voor de rest is er volgens mij aardig overeenstemming.
Dan kom ik op het volgende plaatje en ik vind de gelijkenissen toch best wel aardig. Als je foto's zou kunnen vinden van kandidaten met precies dezelfde gezichtsuitdrukking als die in de reclamefoto's dan zou het nog meer lijken is mijn overtuiging. Die reclamefoto's zijn per slot van rekening gegenereerd en dan probeer je natuurlijk geen exacte kopie te maken.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #443 Gepost op: 27-04-2023, 23:32:23 »
Had ik al uitgezocht:
Maar mocemole heeft het over de domeinnaamextensie .com(fort). Wat ik een leuk hintje zou vinden, ware het niet dat .com in de VS veruit de meest gebruikte extensie is. Voor zover ik weer wordt .us sowieso amper gebruikt?
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #444 Gepost op: 28-04-2023, 00:15:41 »
Mocht iemand tijd en zin hebben om te speuren naar programma fragmenten waar een kandidaat precies zo in beeld komt als bij de meest gelijkende reclamefoto dan maak ik hier wel een screenshot van, schaal de foto en vervang deze in de collage als ik deze beter vind. Naam van kandidaat, aflevering nummer en tijdstip is genoeg.
Het zou leuk zijn als we van alle kandidaten een identieke gezichtsuitdrukking zouden krijgen. Hoeft natuurlijk niet voor alle kandidaten tegelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #445 Gepost op: 28-04-2023, 00:39:53 »
Maar mocemole heeft het over de domeinnaamextensie .com(fort). Wat ik een leuk hintje zou vinden, ware het niet dat .com in de VS veruit de meest gebruikte extensie is. Voor zover ik weer wordt .us sowieso amper gebruikt?

Com is gewoon de standaard in de VS.


Zit ik wel in het topis 'mogelijke hints' ? of is dit inmiddels samengevoegd met 'nutteloze hints' ? Er wordt veel moeite gedaan kandidatenfoto's aan de AI-rendered foto's te koppelen, verspilde moeite vrees ik.

Dat jij het niet ziet, maakt het nog geen onzin of verspilde moeite. Anderen zien het duidelijk wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #446 Gepost op: 28-04-2023, 11:46:50 »
Er wordt hier flink gezocht naar gelijkenissen tussen de foto's van de bommenleggers en kandidaten van De Mol. Ik heb me daar ook eens mee bezig gehouden, maar ik gooi het over een andere boeg. Die bommenleggers lijken inderdaad op deelnemers van De Mol, maar niet uit dit seizoen.

Dean Carroll: lijkt toch heel veel op Bruno uit het seizoen 2020 in Griekenland, vindt u ook niet?
Walter Dennis: daar zie ik veel terug van kandidaat Bert uit het seizoen 2022 op de Canarische Eilanden.
Ward Lambert: die kale kop lijkt toch veel op die van de Bruno uit seizoen 2016 Argentinië; je zou er ook Pieter uit seizoen 2018 in Mexico in kunnen zien (of Brian Riemer, de coach van RSC Anderlecht, maar dit terzijde)

John Dykstra: heeft toch veel weg van Hugo (de Mol) uit het tweede seizoen in Spanje (was dat niet 1999?); al heeft hij ook veel weg van Marijn Devalck, aka Balthazar Boma...
Ernest Tambiru: die snor doet me denken aan kandidaat Reggy Samyn, uit het allereerste seizoen (1998?) van De Mol
Tim Meek en Wu: heb ik nog niks voor gevonden

Maar om aan te tonen dat heel veel mensen op elkaar gelijken: zowat ALLE deelnemers aan dit seizoen van De Mol in Arizona lijken zelf heel veel op Bekende Mensen:
Ruben: lijkt sprekend op de acteur Jim Carrey
Toos: is bijna een tweelingsbroer van Remco Evenepoel (wereldkampioen wielrennen)
Thomas: is een lookalike van stand-up comedian Henk Rijckaert
Comfort: heeft veel weg van Elodie Ouedraogo; Elodies man werkt trouwens ook voor Woestijnvis! (en Commy's ex lijkt wel de jongere broer van acteur Kevin Janssens)
Leïla: lijkt op Dominique Monami (tennis-ster die overigens met een identiek schattig Waals accent Nederlands spreekt)
Lieselot: is Barbara Dex (zangeres), maar dan de versie van 30 jaar geleden
Conny: dat is toch sprekend Anna Wintour (de hoofdredactrice van Vogue), niet?
Samya: lijkt op Nura Afia (ambassadrice voor het cosmeticamerk CoverGirl
Mateo: tja, die komt me verdorie bekend voor, hij lijkt als twee druppels water op die Limburgse acteur uit Callboys, Safety First en Zillion, maar ik kan even niet op zijn achternaam komen (zoek ik seffens wel nog even op)
Lancelot: ik vind geen Bekende Persoon op wie hij lijkt, maar hij is wel de 'spitting image' van de directeur van mijn bank. Dus hij zal wel de Mol zijn, want mijn bankdirecteur slaagt er ook in om veel geld in rook te doen opgaan.

Ik zou van al deze mensen hier foto's kunnen zetten, maar die zijn uiteraard allemaal copyright protected. Ik wil geen inbreuken plegen tegen het auteursrecht en zware boetes ophoesten. Dat is de speurtocht naar de Mol mij niet waard. :)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 11:49:35 door Klaartje76 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #447 Gepost op: 28-04-2023, 11:57:48 »
Het een sluit het ander niet uit.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #448 Gepost op: 28-04-2023, 14:36:18 »
In de promo voor volgende week is het nummer Knights of Cydonia van Muse te horen. Knight kan een verwijzing zijn naar ridder Lancelot.

Daarnaast hoor je Lancelot zeggen in het laatste beeld van de aflevering: 'Maar gij z'n he, Koning'. In de legende is Lancelot uiteindelijk de persoon die Koning Arthur verraadt, wat leidt tot het uiteenvallen van het koninkrijk.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 14:41:28 door Reflektor »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #449 Gepost op: 28-04-2023, 15:15:44 »
In de promo voor volgende week is het nummer Knights of Cydonia van Muse te horen. Knight kan een verwijzing zijn naar ridder Lancelot.

Daarnaast hoor je Lancelot zeggen in het laatste beeld van de aflevering: 'Maar gij z'n he, Koning'. In de legende is Lancelot uiteindelijk de persoon die Koning Arthur verraadt, wat leidt tot het uiteenvallen van het koninkrijk.
Inderdaad, ondermeer dit werd al door iemand op een ander Belgisch forum gevonden.
Als je goed zoekt, vind je trouwens tot nog toe in alle afleveringen verwijzingen naar ridders, zo vond datzelfde forumlid.
Ik zou al die verwijzingen naar ridders hier kunnen zetten, maar dat laat ik beter over aan de man die deze verborgen hint heeft ontdekt. Hij is trouwens ook lid van dit forum. Dus is het aan hem om hiermee uit te pakken. Ik ben iemand die niet graag met de pluimen van een ander gaat lopen door hier iets te komen posten alsof ik het allemaal zelf gevonden heb. In tegenstelling tot ridder Lancelot verraad ik mijn vriend niet. ;)

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #450 Gepost op: 28-04-2023, 16:24:47 »
Hier werd eerder gezegd dat rood een rode draad is doorheen afleveringen. In de laatste speelt de mol met rode kaarten. Heb ook net begrepen dat ridder een hint zou zijn (ridder Lancelot). Ik zoek dus op de rode ridder en ja hoor, deze is Lancelot...kan wel tellen als hint. Weet wel niet waar overal rood is te vinden doorheen de afleveringen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #451 Gepost op: 28-04-2023, 16:29:42 »
Er wordt hier flink gezocht naar gelijkenissen tussen de foto's van de bommenleggers en kandidaten van De Mol. Ik heb me daar ook eens mee bezig gehouden, maar ik gooi het over een andere boeg. Die bommenleggers lijken inderdaad op deelnemers van De Mol, maar niet uit dit seizoen.
...
Als je die 9 reclamefoto's vergelijkt met 100 willekeurige mensen, dan vindt je ongetwijfeld voor elke reclamefoto wel iemand die hier op lijkt. Dat geldt ook voor de meer dan 100 mensen die ooit hebben meegedaan met De Mol.

Maar daar gaat het niet om. Het punt is dat als alle 9 reclamefoto's gematcht kunnen worden met 9 (niet willekeurig gekozen!) kandidaten van dit seizoen, dan is dat opmerkelijk omdat de kans hierop niet zo groot is. Tenminste dat is mijn inschatting.

Als je het tegendeel wil bewijzen dan daag ik je uit om voor elke reclamefoto iemand van het vorige seizoen te vinden die hier erg op lijkt. Als dat ook lukt, dan heb je een punt.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #452 Gepost op: 28-04-2023, 17:42:09 »
Ik heb er geen tijd voor helaas. Ik heb ook niet beweerd dat de foto's op de affiches moeten gelijken op kandidaten van vorig seizoen, dat maak jij ervan.
Maar waar gaat dit hier eigenlijk over? Het is toch duidelijk, in welke bocht je jezelf ook wringt, dat er bij de foto's van op de affiches geen enkel Afrikaans type bijzit zoals Commy. Haar huidskleur matcht met geen enkele foto. Hoe moeilijk kan het zijn! Commy is (en nu moet ik heel goed oppassen wat ik zeg in deze woke tijden) de enige niet-witte persoon die zich als vrouw identificeert.

Maar ja, lees mijn post volledig en oordeel dan zelf of ik het hier misschien niet allemaal ironisch bedoel. Een prettig verlengd weekend verder. Of neen, wacht eens, hebben jullie in Nederland maandag 1 mei ook vrij? ::zwaai::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #453 Gepost op: 28-04-2023, 18:01:29 »
Of het foto's zijn waarin een deel van de kandidaten gefotoshopt is weet ik niet. Het zou kunnen maar ook niet.

Maar een huidskleur is makkelijk te fotoshoppen lijkt mij toch.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #454 Gepost op: 28-04-2023, 19:27:17 »
Lancelot: ik vind geen Bekende Persoon op wie hij lijkt, maar hij is wel de 'spitting image' van de directeur van mijn bank. Dus hij zal wel de Mol zijn.

Ik hoop voor hem dat hij het toch niet is, want als hij het wel is, zal hem voor eeuwig worden nagedragen dat hij een vrijstelling had moeten pakken in de raketbunker. Het stempel 'matige Mol' gun je niemand.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #455 Gepost op: 28-04-2023, 20:22:12 »
elot.
[...]
Daarnaast hoor je Lancelot zeggen in het laatste beeld van de aflevering: 'Maar gij z'n he, Koning'. [...]

Ik meende Toos te horen..?

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #456 Gepost op: 28-04-2023, 20:26:36 »
Shirley Ellis Songs
has 7 songs in the following movies and tv shows.
The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap) - Shirley Ellis | Song Album Cover Artwork
The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap)
4 MOVIES
1 EPISODES
WHERE YOU'VE HEARD IT

Date
All Together Now
All Together Now2020

51

Poms
Poms2019

3.5K

Stuber
Stuber2019

941

Private Life
Private Life2018

Ik vond dit.. even opletten of dit voor gaat komen dus..

Als t al gevraagd is sorry maar van deze post snap ik echt niet veel. Wie helpt?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #457 Gepost op: 28-04-2023, 20:39:42 »
De Clap song komt voor in de genoemde films, heel misschien komen die nog aan bod en dan wellicht een hint.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #458 Gepost op: 28-04-2023, 21:40:12 »
Ik meende Toos te horen..?
Haha nu je het zegt begin ik te twijfelen... Het eerste gedeelte lijkt erg op Toos inderdaad, maar de uitspraak van 'Koning' klinkt weer als Lancelot. We zullen er aankomende zondag wel achterkomen  ;)

Offline Eenhoorntje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #459 Gepost op: 28-04-2023, 21:57:32 »
De mogelijkse molactie van Comfort bij de foutieve titelkeuze van het schilderij zou ook een hint naar haar kunnen zijn. Het schilderij La Grande Guerre zou kunnen wijzen op een vrouwelijke mol?

(Om mezelf even tegen te spreken, Magritte schilderde beide werken in dezelfde periode dus is het niet onmogelijk dat de titels van de schilderijen elkaar opvolgen en makkelijk te verwarren waren. Als er iemand in de bib van Pima Community College even kan kijken of dit het geval is, laat het weten!  ::tandpastasmiley:: Mijn bibliotheek heeft het boek in elk geval niet.)