Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50305 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #660 Gepost op: 9-05-2023, 18:36:48 »
25 naar celcius = -3.88888889

53 naar celcius= 11.6666667

Als je dat invoert op

https://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl&page=coordinateNotation

Kom je in Kameroen uit

Dit is waarschijnlijk ook waarom in de naam Gilles 2x de L mist.
Longitude/latitude

Dus wat jij verder uit te leggen had maakt mij niet zoveel uit  :P

Geweldig gevonden gewoon  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #661 Gepost op: 9-05-2023, 18:52:34 »
Volgens de website waar je zelf naar linkt, is het als volgt: "Als de N, S, E en W weggelaten worden, dan is N en E positief en S en W negatief aangeduid."

-3.88888889 is negatief en dus Zuiderbreedte en dan kom je in Congo uit.
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #662 Gepost op: 9-05-2023, 18:53:54 »
We zullen zien zondag of het een hint is. Ik vond m iig knap gevonden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #663 Gepost op: 9-05-2023, 19:01:33 »
En ook grappig dat Conny en Thomas al zo met Fahrenheit en Celsius aan het stoeien waren. Als het een hint is, komt hij niet helemaal uit de lucht vallen.

https://www.goplay.be/video/de-mol/niet-op-tv-welkom-bij-mad-about-math-met-conny-en-thomas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #664 Gepost op: 9-05-2023, 19:20:19 »
We zullen zien zondag of het een hint is. Ik vond m iig knap gevonden

Maar dat ben ik wel met je eens hoor. Ik vind het sowieso van creativiteit getuigen dat iemand op het idee kwam om die temparaturen om te rekenen en er dan coördinaten in te zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #665 Gepost op: 9-05-2023, 22:08:46 »
De hint in de Tuscon Today:
Misschien is de hint het tijdstip dat de ontploffing zou gebeuren.
Dit was stipt 5 pm !

In de zin onder de foto staat “De Mol” op de 5e plek in de zin en wie staat er op de 5e plek op de foto.. Comfort

Giles met 1 L telt trouwens 5 letters

« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 22:10:49 door FS »

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #666 Gepost op: 9-05-2023, 23:16:11 »
Was Comfort ook niet de 5de om de rode telefoon op te nemen?
Haar dochtertje noemt ook “Ollie” = 5 letters met LL (2 x L), misspelling Giles met 1 L  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 23:26:13 door Fay111 »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #667 Gepost op: 9-05-2023, 23:26:33 »
Giles is een jongensnaam die ‘jonge geit’ betekent. Het jaar 1991 was het jaar van de geit volgens de Chinese astrologie. Comfort is 32 jaar.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #668 Gepost op: 10-05-2023, 08:56:12 »
Ik heb nog iets gevonden dat toegevoegd kan worden aan de reeks 'iemand uitkiezen tot geboorte kind', namelijk in aflevering 5, het vliegen staat voor seks (die had ik al) en de dronegroep, let op, kan staan voor de zaadcel (drone) die op weg is naar de eicel.

 ::joehoe::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #669 Gepost op: 10-05-2023, 09:07:11 »
Eh... Laat ik het erop houden dat ik benieuwd ben of Gilles zijn gezicht in de plooi kan houden wanneer hij deze hints uit de doeken doet. ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #670 Gepost op: 10-05-2023, 09:09:05 »
Eh... Laat ik het erop houden dat ik benieuwd ben of Gilles zijn gezicht in de plooi kan houden wanneer hij deze hints uit de doeken doet. ::rofl::
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, zal een zware opgave voor hem zijn.  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #671 Gepost op: 10-05-2023, 09:11:15 »
En nu weet ik serieus niet meer wat nog serieus is en wat niet.

Nou ja, we zijn er bijna. ::zweet:: ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #672 Gepost op: 10-05-2023, 09:13:34 »
En nu weet ik serieus niet meer wat nog serieus is en wat niet.

Nou ja, we zijn er bijna. ::zweet:: ;D
Ik ben heel serieus!
Nog een kleine hint daarbij uit afl. 5: In de films kwamen een paar dokters voorbij, nl. dr. Hook en dr. Doolittle.

Ik denk dat afl. 1, dat die draad over het ravijn met het varkentje, de eileider kan verbeelden, waar een ei doorheen gaat, hier is dat een varkentje, misschien kwamen er anders te veel eieren in beeld of het zou te veel opvallen, een ei aan een draad. De vallende lamp kan staan voor het begin van de menstruatie, dat veroorzaakt meestal een schrikreactie. Was er ook niet iets met een zandloper? Die staat dan voor de maandelijkse cyclus. We hebben ook ergens een maan met een klok erin gezien, toch?
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 11:49:31 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #673 Gepost op: 10-05-2023, 09:20:56 »
Ik zeg het vaker: maar zo kan je alles aan elkaar koppelen en een betekenis geven die het niet heeft. Op het eerste gezicht lijkt een mogelijke hint misschien sterker te worden als je alles aan elkaar koppelt, maar vaak zijn echte hints juist eenvoudig.

Ook omdat hints helemaal niet het belangrijkste zijn van het programma, het is slechts een leuk extraatje. Het bedenken van opdrachten, thematiek van de serie, opbouw van de afleveringen wordt vooral beďnvloed door de locaties denk ik. Dat is al ingewikkeld genoeg. Het wordt onmogelijk als je ook nog een hele thematiek in alles wil stoppen die naar de Mol verwijst.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #674 Gepost op: 10-05-2023, 09:29:26 »
Ik zeg het vaker: maar zo kan je alles aan elkaar koppelen en een betekenis geven die het niet heeft. Op het eerste gezicht lijkt een mogelijke hint misschien sterker te worden als je alles aan elkaar koppelt, maar vaak zijn echte hints juist eenvoudig.

Het is best eenvoudig als je het eenmaal ziet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #675 Gepost op: 10-05-2023, 09:32:04 »
Ja, je kan het achteraf allemaal makkelijk aan een thema koppelen. Maar probeer het maar eens met de opdrachten van WIDM, of die van De Mol van vorig jaar. Of kies een ander thema. Ik weet zeker dat je creatief genoeg bent om ook dan "hints" te vinden.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #676 Gepost op: 10-05-2023, 10:35:02 »
Ik heb nog een heel eenvoudige hint, heel rechttoe rechtaan eigenlijk, dus die zal Heinz wel weten te appreciëren. ;)
Weet niet of iemand anders hem hier al ergens heeft vermeld (als dat zo zou zijn, bij voorbaat mijn excuses aan de eerdere vinder, ik ga even niet heel het forum afschuimen daarvoor). Timing is belangrijk, ook dit seizoen, en in het verleden zijn er in De Mol al een paar keer echte hints geweest die af te leiden waren uit de voice-over van Gilles De Coster (GDC). Let eens goed op de voice-over van GDC in aflevering 2, wanneer de kandidaten na de autorit aan slakkengang in dat zaaltje de beelden van de reacties op de vallende lamp te zien krijgen (ergens rond tijdstip 37:30). Koppel GDC's woorden aan de beelden met de juiste timing en je ziet het:

GDC zegt in voice-over: "De groep krijgt zo dadelijk van 4 kandidaten de reacties op de vallende lamp te zien. Acht van de negen reacties zijn oprecht. Maar de reactie van de Mol, die is geacteerd.” En wiens reactie zien we na die laatste quote van GDC onmiddellijk als eerste in beeld? Inderdaad, “de reactie van de Mol”, die reactie van Comfort. GDC zegt het eigenlijk zelf… (cfr. de hint in de woorden van GDC dat "de naam van de Mol te vinden is tussen 4 en 6" (seizoen Griekenland 2020)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 10:40:49 door Klaartje76 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #677 Gepost op: 10-05-2023, 10:40:27 »
Té eenvoudig.

 :P

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #678 Gepost op: 10-05-2023, 11:15:10 »
Té eenvoudig.

 :P
Geniaal in zijn eenvoud!  :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #679 Gepost op: 10-05-2023, 11:50:20 »
Geniaal in zijn eenvoud!  :)
Ik begrijp het niet dus zo eenvoudig is het niet.