Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50330 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #700 Gepost op: 11-05-2023, 12:16:32 »
Mooie vondst, Fay!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #701 Gepost op: 12-05-2023, 08:58:44 »
Ik heb nog meer gevonden dat past in mijn theorie: 'iemand uitkiezen tot geboorte.' Het moet zijn: 'van geboorte tot geboorte'!

Lieselot bevrijd uit bunker: geboorte van buitenaf, aan het einde biosphere: geboorte van binnenuit beleefd. Na de geboorte uit de bunker begint de zandloper te lopen tot aan de eerste menstruatie. De eerste menstruatie is de vallende lamp. Klok met maan, maandstonden zijn begonnen. De treinreis, is bekend thema in de Amerikaanse folkmuziek; de reis door het leven. Man-vrouwpatronen: mannen in het leger, vrouwen aardappelen schillen.
De lasso opdracht, die staat niet voor uitkiezen van iemand in het algemeen, wat ik eerst dacht maar voor de kalverliefde tijdens de puberteit, zie ook Lucky Luck en waren er niet meer jeugdfiguren, Pippi Langkous? (Ik kan de afleveringen niet terugzien om te checken.) Kalveren werden in Amerika met een lasso gevangen, wat mooi aansluit bij kalverliefde. Aflevering 4, 'Ontploffing', staat wellicht voor het hoogtepunt tijdens seks.
Bij het kaartspel gaat het om het serieuze versieren, partner zoeken, strijd tussen concurrenten. Ik denk dat de handpop staat voor zelfbevrediging. Tijdreizen: eerst zelf geboren worden en dan zwanger worden en een kind baren, wat je kan zien als tijdreizen.
Zie eerder in dit draadje voor de rest.
Nu maar hopen dat Gilles dit allemaal mooi gaat vertellen.  :D
« Laatst bewerkt op: 12-05-2023, 10:22:30 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #702 Gepost op: 12-05-2023, 10:34:38 »
De babyfoto-opdracht, "eierstokken", en het gezongen zinnetje "baby's crying for their mama" zou ik zeker een leuke knipoog vinden naar het beroep van Comfort.
Maar Run, ik denk dat veel van wat je ziet wat te ver gezocht gaat zijn. Liefde en geboorte zijn natuurlijk themas die 'gewoon' bij het leven horen, en zich makkelijk laten associeren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #703 Gepost op: 12-05-2023, 11:50:04 »
En de opdrachten zijn al bedacht voordat de Mol geselecteerd wordt.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #704 Gepost op: 12-05-2023, 13:19:37 »
Ik heb nog meer gevonden dat past in mijn theorie: 'iemand uitkiezen tot geboorte.' Het moet zijn: 'van geboorte tot geboorte'!

Lieselot bevrijd uit bunker: geboorte van buitenaf, aan het einde biosphere: geboorte van binnenuit beleefd. Na de geboorte uit de bunker begint de zandloper te lopen tot aan de eerste menstruatie. De eerste menstruatie is de vallende lamp. Klok met maan, maandstonden zijn begonnen. De treinreis, is bekend thema in de Amerikaanse folkmuziek; de reis door het leven. Man-vrouwpatronen: mannen in het leger, vrouwen aardappelen schillen.
De lasso opdracht, die staat niet voor uitkiezen van iemand in het algemeen, wat ik eerst dacht maar voor de kalverliefde tijdens de puberteit, zie ook Lucky Luck en waren er niet meer jeugdfiguren, Pippi Langkous? (Ik kan de afleveringen niet terugzien om te checken.) Kalveren werden in Amerika met een lasso gevangen, wat mooi aansluit bij kalverliefde. Aflevering 4, 'Ontploffing', staat wellicht voor het hoogtepunt tijdens seks.
Bij het kaartspel gaat het om het serieuze versieren, partner zoeken, strijd tussen concurrenten. Ik denk dat de handpop staat voor zelfbevrediging. Tijdreizen: eerst zelf geboren worden en dan zwanger worden en een kind baren, wat je kan zien als tijdreizen.
Zie eerder in dit draadje voor de rest.
Nu maar hopen dat Gilles dit allemaal mooi gaat vertellen.  :D

Welk spul gebruik jij? Dat moet ik ook hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #705 Gepost op: 12-05-2023, 16:20:49 »
De babyfoto-opdracht, "eierstokken", en het gezongen zinnetje "baby's crying for their mama" zou ik zeker een leuke knipoog vinden naar het beroep van Comfort.
Maar Run, ik denk dat veel van wat je ziet wat te ver gezocht gaat zijn. Liefde en geboorte zijn natuurlijk themas die 'gewoon' bij het leven horen, en zich makkelijk laten associeren.
Wat ik een aantal posts geleden ook al zei.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #706 Gepost op: 13-05-2023, 00:02:08 »
Ik heb de opdracht in de Biosphere nog eens bekeken, maar mijn beeld is bevestigd: op de tekening zie je dat ze beginnen in een grote ruimte en dan langs een smal stuk naar buiten moeten. Tijdens de opdracht zitten ze voortdurend door water te waden. En aan het eind moet er geperst worden, wordt herhaaldelijk gezegd! Er wordt gesproken over een vacuum maken, nu is de vacuumpomp een instrument dat gebruikt wordt bij bevallingen. Als ze buiten zijn, zegt Lancelot`; ‘ goed gedaan, kindjes.’ Inderdaad, drie kindjes zijn naar buiten gekomen. ‘Eindelijk kunnen we ademhalen’, vlak na de geboorte gaat een baby ademhalen. Ik snap niet dat jullie het niet willen zien. En dan die vagina- en fallussymbolen de hele tijd, zoals de netten waarin dingen gegooid moesten worden vanuit de trein, en de cactussen op het eind, niemand daar een beeld bij gehad? Ben ik de enige?
« Laatst bewerkt op: 13-05-2023, 12:36:44 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #707 Gepost op: 14-05-2023, 21:00:09 »
Wat leuk dat Paracetamol (lettertype) een aanwijzing was.

Maar wat mij vooral opviel is dat Commy bij de Delorean steeds C als foute antwoord gaf, 4x op een rij. C =Commy. Kan toch geen toeval zijn aangezien Conny reeds naar huis was ??? ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #708 Gepost op: 14-05-2023, 21:14:14 »
Leuk dat mijn hint naar Lancelot wat geen hint was in beeld kwam  ::rofl::


Maar geen “mol op het spoor”,  niet de hoedenhint van Heinz en heel veel niet

We zien spoken met zn allen  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #709 Gepost op: 14-05-2023, 21:17:31 »
Hoedenhint denk ik wel hoor. "De hoed en de rand" was al een hint, de hoed op tafel vast een extra verwijzing ernaar.

Maar misschien ook niet. :P

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #710 Gepost op: 14-05-2023, 21:17:53 »
Veel van de hints zijn gevonden. Dat de naam Comfort op het bord een echte hint was, net als het vasthouden van de hoed, zijn wel echt brutale hints. Die baby was niet gevonden volgens mij?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #711 Gepost op: 14-05-2023, 21:18:27 »
Als Run 'm niet gevonden heeft dan is ie niet gevonden. ;)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #712 Gepost op: 14-05-2023, 21:23:06 »
Tequila Sunrise toch een hint  ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #713 Gepost op: 14-05-2023, 21:23:17 »
Tja, het is me wel eens opgevallen van de 'baby'-liedjes. Maarja, om dan te onthouden dat er iemand Gynaecoloog is...  ::schaam::

Lettertype vond ik wel een leuke.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #714 Gepost op: 15-05-2023, 02:33:18 »
Hoedenhint denk ik wel hoor. "De hoed en de rand" was al een hint, de hoed op tafel vast een extra verwijzing ernaar.

Maar misschien ook niet. :P

Ik kies voor Comfort, vanwege Hand aan de hoed als saluut/groet van de mol.

Die hoedenhint was al vroeg gevonden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #715 Gepost op: 15-05-2023, 23:19:35 »
Lettertype vond ik wel een leuke.  ::ok::
Ja die was wel aardig, alleen niet zo makkelijk te vinden. Dit lettertype zit namelijk niet standaard in Windows of Microsoft Office. Het is volgens mij ook relatief nieuw.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #716 Gepost op: 16-05-2023, 08:28:36 »
Tequila Sunrise toch een hint  ::bravo::

 ::bravo::

Goed gevonden!

Lettertype vind ik ook echt een mooie. Ben stiekum blij dat die niet gevonden is, want het is toch wel een hele directe hint.

De "van de hoed en de rand" hint had ik eerder geintepreteerd als "hat-tip". "Close but no sigar"!

« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 16:34:24 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #717 Gepost op: 16-05-2023, 08:35:05 »
Commy's keuze voor een Tequila Sunrise was een eerste teken aan de wand. Ze triggerde met haar bestelling mijn nostalgische herinneringen van de oude molseizoenen. Tequila Sunrise is rechtstreeks gelinkt met een eerder seizoen.

In haar voorstellingsfilmpje zegt ze dat ze een supergrote fan is van de mol. Ze is mogelijk nog verder teruggereisd in de tijd dan we dachten. In afl. 7 van seizoen 3 was er een soortgelijke proef met een stuntvliegtuig. Iedereen moest plaatsnemen in het vliegtuig en aan Michiel De Vlieger doorgeven welke stunt ze net hadden gemaakt. Elke stunt werd genoemd naar een bekende cocktail. Zo had je Margarita, Tequila Sunrise, Martini, Bloody Mary, Daiquiri, Gin Fizz & Cocktail Maison.

En één keer raden welke stunt het vliegtuig van de mol deed toen? Juist, de Tequila Sunrise.



Kan wel tellen als fan om even te refereren naar een oude mol, nota bene in de aflevering met een soortgelijke proef met stuntvliegers. Doet mij vermoeden dat er een grotere flashback hint is want heb nog zoiets gevonden.



Om in de hogere sferen te blijven. In de andere cocktailgerelateerde proef in de trein zien we tijdens de uitleg eerst een Margarita die ongeserveerd blijft en een Cosmopolitan die in de handen valt van jawel, M(ol) Cosmo Commy. MC = Mol Comfort

De Cocktail O' Clock stond ook al klaar op Bloody Mary en Cosmopolitan.



En om af te sluiten het recept van een stevige duizelingwekkende finalecocktail, met een sterke link naar de vlag van Arizona. Jullie zitten ondertussen zie ik ook op het spoor van de kleuren van die vlag.

The Arizona Molestar finalecocktail:
Mix Geel (finalekleed/molboekje) + Rood (scherm) = Oranje ster
A Star (Comfort) is Born refereert naar de filmquote van die aflevering - De ster van Arizona (Comfort) is geboren, aan het eind van afl. 4 ...
Zo is het gegaan.

Het rode scherm is simpelweg een hint naar de ster van deze serie.

Dit was de juiste versie van de hint. Ik had de Tequila Sunrise benoemd als opvallende afwijking, en FeniXI heeft de juiste hint gegeven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #718 Gepost op: 16-05-2023, 09:03:10 »
Als Run 'm niet gevonden heeft dan is ie niet gevonden. ;)
Alsof gynaecologie alleen om baby's draait. Ik heb 'Baby' vaak voorbij zien komen zoals iedereen, maar 'Baby' komt in een op de drie Amerikaanse liedjes voor. Om er dan een officiële hint van te maken, béétje makkelijk.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2023, 09:04:58 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #719 Gepost op: 16-05-2023, 10:35:39 »
De coördinaten die met veel kunst en vliegwerk naar Kameroen leken te wijzen, maar eigenlijk in Congo uitkwamen, waren dus inderdaad geen hint.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!