Ik heb nog meer gevonden dat past in mijn theorie: 'iemand uitkiezen tot geboorte.' Het moet zijn: 'van geboorte tot geboorte'!
Lieselot bevrijd uit bunker: geboorte van buitenaf, aan het einde biosphere: geboorte van binnenuit beleefd. Na de geboorte uit de bunker begint de zandloper te lopen tot aan de eerste menstruatie. De eerste menstruatie is de vallende lamp. Klok met maan, maandstonden zijn begonnen. De treinreis, is bekend thema in de Amerikaanse folkmuziek; de reis door het leven. Man-vrouwpatronen: mannen in het leger, vrouwen aardappelen schillen.
De lasso opdracht, die staat niet voor uitkiezen van iemand in het algemeen, wat ik eerst dacht maar voor de kalverliefde tijdens de puberteit, zie ook Lucky Luck en waren er niet meer jeugdfiguren, Pippi Langkous? (Ik kan de afleveringen niet terugzien om te checken.) Kalveren werden in Amerika met een lasso gevangen, wat mooi aansluit bij kalverliefde. Aflevering 4, 'Ontploffing', staat wellicht voor het hoogtepunt tijdens seks.
Bij het kaartspel gaat het om het serieuze versieren, partner zoeken, strijd tussen concurrenten. Ik denk dat de handpop staat voor zelfbevrediging. Tijdreizen: eerst zelf geboren worden en dan zwanger worden en een kind baren, wat je kan zien als tijdreizen.
Zie eerder in dit draadje voor de rest.
Nu maar hopen dat Gilles dit allemaal mooi gaat vertellen.