Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46614 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #200 Gepost op: 3-04-2023, 23:59:18 »

Leïla, Comfort of Thomas, denk ik nu.  ::jaja::

Lancelot is ook een optie.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #201 Gepost op: 4-04-2023, 03:37:50 »
Als ik niet oppas stort ik zo in een enorm diepe Thomas tunnel  ::vergroot::
Is niet erg, ik zit er ook al erg in ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #202 Gepost op: 4-04-2023, 10:30:30 »
Toch maar Ruben. Met Thomas, Toos en Lance in het achterhoofd.

Leïla en Comfort een kruis door na de laatste aflevering. Lieselot al langer afgestreept.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #203 Gepost op: 4-04-2023, 11:03:59 »
Toch maar Ruben. Met Thomas, Toos en Lance in het achterhoofd.

Leïla en Comfort een kruis door na de laatste aflevering. Lieselot al langer afgestreept.

Comfort had ik op basis van aflevering 2 quasi afgestreept, terwijl ze na aflevering 1 nog wel hoog op mijn verdachtenlijst stond.
Na aflevering 3 komt ze net weer in mijn top 3: Ze raapt een "omgevallen" hoefijzer op waardoor Skeeter de arena instuift, ze helpt Lucky Luke te vinden wanneer ze als mol weet dat dit fout is en daarmee 1000€ buitenspel zet, stuurt aan om verder te gaan in het eieren gooien, ondanks dat het haar nog niet is gelukt om een ei verder dan 20 te vangen en terwijl ze in tijdsnood zitten (dit samen met Thomas overigens), ze breekt in de auto haar rode ei, en de motelkamer...tsja, daar hoeft een mol niet echt veel te doen normaal. Ik kan geen onmolse acties bespeuren (heb de aflevering wel nog maar 1 x gezien)
I was blind but now I can see

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #204 Gepost op: 4-04-2023, 11:29:33 »
Comfort had ik op basis van aflevering 2 quasi afgestreept, terwijl ze na aflevering 1 nog wel hoog op mijn verdachtenlijst stond.
Na aflevering 3 komt ze net weer in mijn top 3: Ze raapt een "omgevallen" hoefijzer op waardoor Skeeter de arena instuift, ze helpt Lucky Luke te vinden wanneer ze als mol weet dat dit fout is en daarmee 1000€ buitenspel zet, stuurt aan om verder te gaan in het eieren gooien, ondanks dat het haar nog niet is gelukt om een ei verder dan 20 te vangen en terwijl ze in tijdsnood zitten (dit samen met Thomas overigens), ze breekt in de auto haar rode ei, en de motelkamer...tsja, daar hoeft een mol niet echt veel te doen normaal. Ik kan geen onmolse acties bespeuren (heb de aflevering wel nog maar 1 x gezien)

Lucky Luke was Lancelot die de aanzet gaf tot fout. Door het hoefijzer aan te raken zet ze zich vroegtijdig uit het spel en verliest alle invloed. Ze verbetert Pipi Langkaus en redt 1000 euro. Opdracht 3 doet ze ge geen enkele moeite om Lancelot te beletten zoveel te drukken. Het wordt gewoon te veel.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #205 Gepost op: 4-04-2023, 14:05:45 »
Mijn, falende  ::schaam::, scoresysteem geeft nu Lancelot aan. Als tweede Ruben en op drie Toos (kreeg puntjes door de motelkamer, maar ik geloof meer dat hij daar getest werd en als mol niet Lieselot als kamergenoot had gekozen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #206 Gepost op: 4-04-2023, 15:16:32 »
Lucky Luke was Lancelot die de aanzet gaf tot fout.

...want het zou de eerste keer zijn dat een mol misbruik maakt van een fout van een andere kandidaat? Dat is toch wat een mol doet?
Stel zij weet dat het rode hoefijzer Jolly Jumper is, en Lancelot roept 'Jolly Jumping, dat hoort bij Lucky Luke', dan zou ze als mol toch wel proberen zo snel mogelijk Lucky Luke te vinden. Lancelot riep het, zij voerde enkel uit, dus ze blijft onverdacht.

Citaat
Door het hoefijzer aan te raken zet ze zich vroegtijdig uit het spel en verliest alle invloed.

waar. Kan ook echt een accidentje geweest zijn natuurlijk.

Citaat
Ze verbetert Pipi Langkaus en redt 1000 euro.


Waar. Maar Conny verbeterde het ook. Het kan zijn dat er daarvoor al meermaals gezegd is dat Sinterklaas en Goedweervandaag bij elkaar hoorde (wat overigens fout was). Hierdoor ging sowieso wel iemand Lancelot verbeteren. Dan kan je het als mol maar beter zelf doen.

 
Citaat
Opdracht 3 doet ze ge geen enkele moeite om Lancelot te beletten zoveel te drukken. Het wordt gewoon te veel.
Waarom zou je als mol per sé in kamer 210 willen terechtkomen? Denk je dat je enorm veel overredingskracht moet inzetten om twee kandidaten te laten kiezen voor een vrijstelling? Ik zou er als mol vanuit gaan dat er twee vrijstellingen genomen worden. Speel dit spel over alle seizoenen sinds Argentinië, met eender welk duo dat je kan samenstellen, en die twee vrijstellingen zouden quasi zeker altijd worden genomen.
En stel dat Toos de mol is, die even denkt om heel eenvoudig Lieselot te manipuleren om twee vrijstellingen te nemen, en het loopt mis, dan geraak je er ook niet meer vanonderuit. Dus of er worden 2 vrijstellingen genomen wat in de meeste gevallen sowieso gebeurt, of je staat in een kamer met iemand die je test en dan is er geen weg terug. Dan ben ik liever niet in de kamer als mol.

Overigens staat Comfort bij mij zeker niet bovenaan. Haar reactie bij het filmpje leek mij het meest oprecht. Ze schoot daar ook in een lach, wat heel moeilijk te acteren valt. Maar absoluut afstrepen kan ik haar nog niet.
Thomas, Ruben en Toos staan wel nog hoger op de lijst. In die volgorde.
I was blind but now I can see

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #207 Gepost op: 4-04-2023, 15:27:44 »
Mooie poging om het te weerleggen. Maar als je al zo een lange uitleg nodig hebt telkens, is vaak een teken dat iemand zijn molschap niet meer te verdedigen valt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #208 Gepost op: 4-04-2023, 15:44:57 »
En stel dat Toos de mol is, die even denkt om heel eenvoudig Lieselot te manipuleren om twee vrijstellingen te nemen, en het loopt mis, dan geraak je er ook niet meer vanonderuit. Dus of er worden 2 vrijstellingen genomen wat in de meeste gevallen sowieso gebeurt, of je staat in een kamer met iemand die je test en dan is er geen weg terug. Dan ben ik liever niet in de kamer als mol.

Ja, maar je zegt het zelf ook al: normaliter worden er gewoon vrijstellingen gepakt. Waarschijnlijk wilde Mol Toos in die kamer zijn om zeker te stellen dat het er twee zouden worden en beslist niet één, omdat dit zoveel geld oplevert voor de pot. Als Mol denk je dat je een makkelijk avondje krijgt, totdat blijkt dat slager Lieselot even gehakt van jouw wensdenken maakt...

Als Toos de Mol is, heeft Lieselot het spel werkelijk briljant gespeeld en verdient ze wat mij betreft de glorieuze winnaar te worden. We gaan het zien. Ik geniet weer enorm van De Mol. Elk jaar zeg ik het weer: er is geen beter programma binnen het Nederlands taalgebied. Complimenten aan Gilles en alle ander mensen bij Woestijnvis.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #209 Gepost op: 4-04-2023, 16:39:02 »
Thomas met Comfort op 2

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #210 Gepost op: 4-04-2023, 17:10:48 »
Ja, maar je zegt het zelf ook al: normaliter worden er gewoon vrijstellingen gepakt. Waarschijnlijk wilde Mol Toos in die kamer zijn om zeker te stellen dat het er twee zouden worden en beslist niet één, omdat dit zoveel geld oplevert voor de pot. Als Mol denk je dat je een makkelijk avondje krijgt, totdat blijkt dat slager Lieselot even gehakt van jouw wensdenken maakt...

Maar dan mis je het punt. Als je denkt als mol dat in 99% van de gevallen er 2 vrijstellingen worden genomen, dan zou ik als mol de gok wel wagen om NIET in de kamer aanwezig te zijn. Die 1% kan dat ze naar buiten gaan met 1 vrijstelling wil ik dan wel nemen. In 99% van de gevallen blijf ik dan in de schaduw. En in 1% van de gevallen ga ik als mol met mijn mond vol tanden staan als mijn medekandidaat zegt geen vrijstelling te willen. Het is ook niet dat Toos Lieselot toch probeerde te overhalen om te gaan voor een vrijstelling hé.
Eigenlijk redeneer ik hier hetzelfde als bij Laïla tijdens de "Omgekeerde Race". Wat je ook doet als mol in die kamer, je wordt altijd verdacht bevonden. Overtuig je je medekandidaat om te gaan voor 2 vrijstellingen: verdacht. Ga je voor geen vrijstellingen? Nog verdachter. Ga je voor één vrijstelling: onverdacht, maar dan faal je wel in je taak als mol. Dus waarom zou je dan als mol per sé in die kamer willen zitten, wanneer, ik herhaal, in quasi alle gevallen de kandidaten zelf wel met 2 vrijstellingen naar buiten zullen komen.

Citaat
Als Toos de Mol is, heeft Lieselot het spel werkelijk briljant gespeeld en verdient ze wat mij betreft de glorieuze winnaar te worden. We gaan het zien. Ik geniet weer enorm van De Mol. Elk jaar zeg ik het weer: er is geen beter programma binnen het Nederlands taalgebied. Complimenten aan Gilles en alle ander mensen bij Woestijnvis.

Gho...slim. Ok. Ze zou dan de mol ontmaskerd hebben op een slimme manier.
Briljant...neen. Want ze is er zelf geen stap mee vooruit. Zij weet wie de mol is, maar alle medekandidaten weten het een paar uur later ook. Haar voordeel ten opzichte van de groep is binnen de paar uur herleid tot een status quo. Voor Lieselot ziet het er nu zo uit:

1) Lieselot heeft geen vrijstelling
2) Lieselot wordt nooit nog verdacht binnen de groep
3) Lieselot heeft dezelfde informatie die de hele groep heeft


Briljant zou zijn: Lieselot zegt 'ik wil geen vrijstelling', wacht dan Toos zijn reactie af. Toos zegt ook geen vrijstelling te willen, wat dus in zijn nadeel is én in het nadeel van de groepspot. Lieselot kan dan concluderen: grote kans dat Toos de mol is.
Dan kan Lieselot zeggen, vlak voor het naar buiten gaan: 'Ofnee wacht, ik heb me net bedacht: Ik ga toch een vrijstelling nemen, want ik wil niet naar huis.' Als Toos dan ook van gedacht verandert dan heeft ze bevestiging: Toos kiest de slechtste optie voor de groepspot. Zij weet dan wat er zich in de kamer heeft afgespeeld: Toos keert met de wind, altijd in het nadeel van de groepspot.
De andere kandidaten weten alleen dat Toos en Lieselot 2 vrijstellingen hebben genomen.

1) Lieselot heeft een vrijstelling
2) Lieselot blijft verdacht binnen de groep
3) Lieselot heeft info die alle andere kandidaten niet hebben


Als Toos dan de mol blijkt te zijn, dán heb je het briljant gespeeld  ::tandpastasmiley::



« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 17:13:37 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #211 Gepost op: 4-04-2023, 18:28:19 »
Maar dan mis je het punt. Als je denkt als mol dat in 99% van de gevallen er 2 vrijstellingen worden genomen, dan zou ik als mol de gok wel wagen om NIET in de kamer aanwezig te zijn. Die 1% kan dat ze naar buiten gaan met 1 vrijstelling wil ik dan wel nemen. In 99% van de gevallen blijf ik dan in de schaduw. En in 1% van de gevallen ga ik als mol met mijn mond vol tanden staan als mijn medekandidaat zegt geen vrijstelling te willen. Het is ook niet dat Toos Lieselot toch probeerde te overhalen om te gaan voor een vrijstelling hé.
Eigenlijk redeneer ik hier hetzelfde als bij Laïla tijdens de "Omgekeerde Race". Wat je ook doet als mol in die kamer, je wordt altijd verdacht bevonden. Overtuig je je medekandidaat om te gaan voor 2 vrijstellingen: verdacht. Ga je voor geen vrijstellingen? Nog verdachter. Ga je voor één vrijstelling: onverdacht, maar dan faal je wel in je taak als mol. Dus waarom zou je dan als mol per sé in die kamer willen zitten, wanneer, ik herhaal, in quasi alle gevallen de kandidaten zelf wel met 2 vrijstellingen naar buiten zullen komen.


Ik denk dat jij het punt mist. Een Mol die graag kandidaats wil overkomen omdat er al wat verdenkingen tegen hem zijn, gaat maar al te graag Room 101 binnen. En dan wil hij natuurlijk met twee vrijstellingen naar buiten lopen. Dan gaat er immers geen euro in de pot én zal men hem als kandidaat zien die graag een vrijstelling wilde. Maar voor dat scenario is dus nodig dat de ander óók de vrijstelling pakt. En daar gaat het spaak in dit geval, dankzij de slimme Lieselot.


Briljant zou zijn: Lieselot zegt 'ik wil geen vrijstelling', wacht dan Toos zijn reactie af. Toos zegt ook geen vrijstelling te willen, wat dus in zijn nadeel is én in het nadeel van de groepspot. Lieselot kan dan concluderen: grote kans dat Toos de mol is.

Dat is precies wat er gebeurde: Lieselot zegt als eerste dat ze geen vrijstelling wil en dan besluit Toos dat hij er ook geen wil. Lees hieronder maar na, dan zie je dat Lieselot als eerste zei geen vrijstelling te nemen.

Hieronder een transcriptie van wat er in Room 101 is gezegd:

L: Oh my God (T lacht alleen maar)
T: What the fuck. Het zijn allemaal vrijstellingen.
L: Als we alle twee met een vrijstelling naar buiten gaan, nul euro.
T: Als we zonder vrijstelling naar buiten gaan, 2000 euro. Als een van ons twee met een vrijstelling naar buiten gaat, 5000 euro. (L knikt)
T: Het is meer dan het dubbele als één iemand naar buiten gaat.

L: En wie?
T: Ik snap je redenering direct omdat je zegt dat ik al een vrijstelling heb gehad.
L: (Onderbreekt T min of meer) Nee, ik ben dat niet aan het zeggen!
T: Daar ga ik niet mee akkoord.
T: Ik ga wel zeggen, ik ga er geen meepakken achter je rug. Er liggen er wel veel. Ik hoop dat jij dat ook niet doet.

L: (Resoluut) Ik heb niks! (Heft haar lege handen in de lucht)
L: Als we iets doen, gaan we eerlijk zijn. Ik ga niet achterbaks een vrijstelling wegstoppen.
L: Ik weet niet of ik een vrijstelling wil hebben. Ik wil die test ook doen. Een vrijstelling is uitstel van executie. En je leert ook veel uit de test.
T: Ik denk, als we nu niet voor die 5.000 euro gaan, dat ze het ons sowieso kwalijk nemen.
L: Ik ben aan het denken.
L: Ik moet er geen hebben.
T: (Zucht)
L: Van mij mag je de vrijstelling pakken.
T: Ze gaan niks meer delen met mij. Ze gaan denken: Fuck you, gast, je hebt al twee vrijstellingen gehad.
L: Ik ga nog wel delen met jou.
T: FUCK!

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #212 Gepost op: 4-04-2023, 18:48:00 »

 zal men hem als kandidaat zien die graag een vrijstelling wilde. Maar voor dat scenario is dus nodig dat de ander óók de vrijstelling pakt.

Waarom zouden de kandidaten Toos minder verdacht vinden wanneer hij wél in de kamer aanwezig is en wél zorgt dat er twee vrijstellingen worden genomen dan wanneer hij als mol NIET in de kamer aanwezig zou zijn? Stel Toos is de mol.
Wat is dan volgens jou het verdachtste voor de medekandidaten: Toos die niet in kamer 110 aanwezig is, maar de andere kandidaten 2 vrijstellingen laat pakken. Of Toos die wel in de kamer aanwezig is en zorgt dat er 2 vrijstellingen worden gepakt?
De schijnwerpers staan toch altijd op diegene die wél in de kamer aanwezig zijn en die invloed hebben op het bedrag dat daar te verdienen valt?


Citaat
Dat is precies wat er gebeurde: Lieselot zegt als eerste dat ze geen vrijstelling wil en dan besluit Toos dat hij er ook geen wil. Lees hieronder maar na, dan zie je dat Lieselot als eerste zei geen vrijstelling te nemen.

Neen, mijn beschrijving van wat briljant zou zijn is net iets uitgebreider dan dat ene zinnetje waar jij me nu quote. Het briljante zou hem dan zitten in dat Lieselot Toos 2 x test (ipv nu eenmaal), dat ze zelf ook een vrijstelling heeft én dat ze verdacht blijft in de groep.
Ze komt dan tot dezelfde conclusie, maar haalt er twee extra voordelen uit voor zichzelf (de vrijstelling en het verdacht blijven in de groep). Dat is briljant. Lieselot die de mol ontmaskerd, maar dit meegeeft aan heel de groep waardoor heel de groep 1) ook Toos in het oog gaat houden 2) Lieselot kan afstrepen is niet echt briljant.
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #213 Gepost op: 4-04-2023, 18:57:22 »
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Een Mol die verdenkingen weg wil spelen, gaat Room 101 in en komt samen met een kandidaat naar buiten met twee vrijstellingen en zegt dat hij nog lang niet zeker is van de Mol en echt geen risico wilde lopen nu al naar huis te moeten.

Neen, mijn beschrijving van wat briljant zou zijn is net iets uitgebreider dan dat ene zinnetje waar jij me nu quote. Het briljante zou hem dan zitten in dat Lieselot Toos 2 x test (ipv nu eenmaal), dat ze zelf ook een vrijstelling heeft én dat ze verdacht blijft in de groep.
Ze komt dan tot dezelfde conclusie, maar haalt er twee extra voordelen uit voor zichzelf (de vrijstelling en het verdacht blijven in de groep). Dat is briljant. Lieselot die de mol ontmaskerd, maar dit meegeeft aan heel de groep waardoor heel de groep 1) ook Toos in het oog gaat houden 2) Lieselot kan afstrepen is niet echt briljant.

Dat zou helemaal mooi zijn, maar de vraag is of ze dat allemaal had kunnen bedenken in pakweg een kwartiertje tijd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #214 Gepost op: 5-04-2023, 08:20:44 »
Ik blijf bij Comfort.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #215 Gepost op: 5-04-2023, 08:25:50 »
Ik ook, maar ze is wel als een raket gestegen in de poll van 15 naar nu 28%. Dat verontrust me wat, al is het vaker voorgekomen dat we hier snel goed zaten. (Met Pieter bijvoorbeeld.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #216 Gepost op: 5-04-2023, 08:36:37 »
Er zijn in Café de Mol nu twee mollenjagers (van de zes, plus zes ex-kandidaten) die haar verdenken. Maar bij het grote publiek staat ze helemaal onderaan, met 9%. Na afl. 1 stond ze daar nog derde, na Lancelot en Ruben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #217 Gepost op: 5-04-2023, 08:55:17 »
Dat lijkt er meer op. Toch kan de flinke stijging in deze poll (dit topic dus) er ook op duiden dat Comfort een verdachte edit heeft gekregen in aflevering 3, bijvoorbeeld bij het Jolly Jumping-moment.

Maar ik zou wel gek zijn om nu te switchen. Het voelt allemaal nog heel comfo- eh goed met Comfort als Mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #218 Gepost op: 5-04-2023, 09:13:25 »
Ik blijf nog steeds twijfelen tussen Ruben en Lancelot (beste molposities, minst in de pot gebracht).
Comfort volgt als derde ruim daarachter (toch wat teveel onmolse acties).

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #219 Gepost op: 5-04-2023, 10:47:27 »
Ik ook, maar ze is wel als een raket gestegen in de poll van 15 naar nu 28%. Dat verontrust me wat, al is het vaker voorgekomen dat we hier snel goed zaten. (Met Pieter bijvoorbeeld.)

Ik heb het net even opgezocht en Lennart was in de poll al na aflevering 1 hoofdverdachte hier. Ik was dat zelf vergeten, ik zat pas na aflevering 4 op hem.