Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46631 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 2-04-2023, 23:27:22 »
Mijn lijstje kent toch wel wat verschuivingen na deze aflevering...

Meest verdacht blijft: Lancelot

Daarna: Thomas en Ruben
Op de voet gevolgd door: Comfort, Leila, Toos

Niet de mol: Lieselot

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 2-04-2023, 23:30:17 »
Comfort stijgt iets.. Thomas zakt iets.. Toos raar .. geen idee wat ik van hem moet vinden en zn vrijstellingactie.
Lancelot staat ergens in t midden.
De rest verdenk ik (nog steeds) niet

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 2-04-2023, 23:56:44 »
Comfort 100%.

 Toos nee, zoiets zou je als mol nooit doen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 2-04-2023, 23:58:12 »
Ik ga voor Toos = de mol. Comfort op 2, ook verdacht en zij wordt een stuk meer uit de wind gehouden
(Wensmol Thomas)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 00:00:52 door Nat007 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 3-04-2023, 02:59:16 »
Mijn hoofdverdachte is er helaas uit. Dus toch een gelijkenis met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Na mijn analyse van aflevering 1, is dit mijn verdachtenlijstje:

1. Conny
2. Ruben
3. Lancelot
4. Comfort

ad 1: Heb wel met een flinke dosis twijfel, want heb
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vibes bij Conny. Daar ging ik vorig jaar de mist mee in. Maar knoeien met afrondingsverschillen, waardoor je al onmogelijk op de goede tijd komt, is voor een lerares wiskunde toch wel erg verdacht.
ad 2: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Later in de klifopdracht ook verdacht, hij had als laatste moeten gaan, met zijn lengte.
ad 3: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Hij maakt in het linedancen een fout in een dans.
ad 4: Haar actie met het varkentje was wel erg kostbaar. En het leek toch even dat ze het touw goed vast had, en er toch wel bij kon, al suggereerde ze dat er niet goed bij kon. En het leek alsof ze glimlachend hing, toen ze van het touw was gevallen. Wel maar 1 actie, dus goed bekijken in aflevering 2.


Stand na aflevering 2:

1. Conny
2. Ruben
3. Thomas
4. Lancelot

ad 1: Conny zegt bij het bevrijden van Harry "leg maar gewoon iets neer". Zo duurt het langer. Ook is zij en Thomas betrokken bij een onstevig bouwwerk. Met de pushups komt ze ook niet ver. Ze verdient steeds molpunten.
ad 2: Het testen van de bouwwerken is op zich slim, maar kan je ook gebruiken om tijd te verliezen met goed bouwen.
ad 3: Thomas discussieert veel over de pijpsleutel, die goed lag. En verspilde kostbare tijd. Ook is hij en Conny betrokken bij een onstevig bouwwerk.
ad 4: Hij was in aflevering 2 een beetje afzijdig. Hij wilde wel na de waarschuwing van Samya en Lieselot toch geschilde aardappels gaan schieten. Maar veel meer zag ik niet.

Stand na aflevering 3:

1. Lancelot
2. Ruben
3. Commy
4. Toos

Thomas zie ik soms onmolse dingen doen, zoals goede acties bij de hoefijzers (Amika en Merel de Ridder, en het blauwe hoefijzer, wel beiden samen met Toos). En geen echte molse dingen.

In Leïla en Lieselot zie ik geen mol, hoewel ik Leïla als schot voor de boeg had, maar in de afleveringen zie ik haar niks mols doen. En in Lieselot heb ik het nooit gezien. Plus in aflevering 1 buiten spel gestaan.

Ad 1: Alles wat al genoemd is in de eerste 2 afleveringen. Daar komt bij: betrokken bij het kiezen voor Jolly Jumping, Goedweervandaag fout koppelen aan Pipi, zijn rode ei kwijt (misschien zelf gedaan?) en het rode ei van Ruben saboteren. Best een aardig lijstje acties inmiddels.
Ad 2: Alles wat al genoemd is in de eerste 2 afleveringen. Daar komt bij: mogelijk te onduidelijk witje gezegd (al zou de fout ook bij Toos kunnen liggen), het kan ook dat hij te dicht op Lancelot is gaan staan, en dat daardoor zijn rode ei werd geraakt. Hij scoort net iets minder punten dan Lancelot.
Ad 3: Vooral het spaarvarken vond ik verdacht bij haar. Daar komt bij: betrokken bij het kiezen voor Jolly Jumping, te vroeg een hoefijzer aanraken, zodat de cowboy in actie komt, waardoor ze gevangen wordt en haar rode ei gaat onderweg kapot, zonder dat we zien hoe dat gegaan is. Als ze de mol is, kiest ze wel haar momenten. In andere momenten is ze wat onzichtbaar.
Ad 4: Toos komt een beetje bovendrijven nu. Wat Heinz zegt, een beetje de Toos show deze aflevering. Feit blijft dat het kiezen voor geen vrijstelling wel erg vreemd is, en dus ook verdacht.

Edit: En toch denk ik dat Ruben minder obvious is dan Lancelot. Dus in de poll ga ik voor Ruben.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 04:04:49 door Contraspion »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 3-04-2023, 08:18:04 »
Het was wel de grote Toos-show en dat is toch vaak een rode vlag, molsgewijs.

De 'Witsje' werd voor mijn gevoel wel weer meer naar Ruben geschoven

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 3-04-2023, 08:20:19 »
Ja, dat was Ruben. Het klonk ook in mijn oren zo toen Ruben het achteraf herhaalde dus ik begreep Toos wel. ::rofl::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 3-04-2023, 10:17:18 »
Een mol doet doorgaans onlogische dingen (zeker onder tijdsdruk) of is weinig betrokken bij multi gelaagde psychologische opdrachten. Als ik overheen drie afleveringen bekijk vind ik de 3 L-kandidaten het meest naar voor komen:

Lancelot: het meest opzichtig saboterend
Lieselot: het meest communicatief verstorend, soms ongeleide of vreemde beslissingen
Leïla: afzijdig of op de achtergrond actief

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 3-04-2023, 10:25:22 »

Edit: En toch denk ik dat Ruben minder obvious is dan Lancelot. Dus in de poll ga ik voor Ruben.

Ik blijf ook nog bij Ruben. Ga wel opdrachten kritisch terugkijken. Deed Ruben nu weer een voorspelling? Deze keer over stront scheppen  ::rofl::
Bij Lancelot heb ik vanaf het begin het idee dat hij verdacht in beeld gebracht wordt. Als Ruben de mol is verdenkt Lancelot hem denk ik. Hoe hij Ruben in de gaten houdt en de blik van Lancelot als Ruben zijn scherm heeft gezien. ;D

Soms moet ik aan het duo Lloyd en Baha denken  bij deze 2. Die draaiden ook om elkaar heen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 3-04-2023, 11:58:04 »
Lieselot: kunnen we uitsluiten. Op het moment dat jij geen vrijstelling pakt wordt er sowieso 2000 euro verdiend. Een mol zou dat nooit zo spelen.
Ruben: ik denk niet dat je graag als mol stalmeester bent. Voorstellen om een briefje weg te laten vind ik ook wel erg heftig voor een mol, kan dat me eigenlijk niet voorstellen. Fanatieke kandidaat wat mij betreft.
Thomas: doet soms wat onmolse dingen en bevindt zich veel op de achtergrond. Lastig. Drukt samen met Conny wel erg veel op de knop.
Lancelot: brengt iets bij wat redelijk obscuur is (Bucephalus). Dat hij z'n rode eitje kwijtraakt lijkt me ook niet de manier hoe een mol dit zou spelen. Drukte veel op de rode knop, wat een mol niet wil.
Toos: vond ik erg onmols, maar de vrijstelling en 5000 euro laten liggen is extreem verdacht, daar kunnen we niet omheen. Hij pakt dan wel het juiste hoefijzer voor de 1000 euro.
Leila: deed in aflevering 1 heel veel goed. Niet logisch om als mol die langzaam rijden opdracht te winnen, je valt zo wel erg op, terwijl er toch geen geld verdiend wordt. Drukt samen met Ruben weinig op de knop, terwijl er niet in beeld komt waarom (in tegenstelling tot Toos). Dat vind ik best verdacht.
Comfort: ik vind haar een typische mol, maar in die loopopdracht vorige aflevering pakt ze veel geld. Het lijkt Lancelot te zijn die heel veel op de knop drukt, en niet zij.

Ik vind het echt een lastig seizoen. Alleen Lieselot valt echt uit te sluiten. Als ik het nu moest zeggen, dan Comfort.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 3-04-2023, 13:13:47 »
Ai, hoofdverdachte Conny eruit. En ik dacht juist: wat is ze ook deze aflevering heerlijk brutaal aan het mollen.

Tweede verdachte Thomas is iets gezakt. Ik ben nog een zwevende kiezer maar Lancelot is met stip gestegen en ook Ruben. Ik denk dat ik voorlopig voor Lancelot ga.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 3-04-2023, 13:59:37 »
Over alle afleveringen heen blijven Thomas en Comfort mijn hoofdverdachten.

Toos stijgt ook wel. Wat hij in dat motel doet is heel raar. Je kan voor én het hoogste bedrag én een vrijstelling gaan. En je besluit dan om de optie te kiezen die het slechtst is voor jou en (qua geld) voor de groep. Bizar. Nu, als hij een slimme kandidaat is neemt hij geen vrijstelling en wordt op die manier heel verdacht bij zijn medekandidaten. Maar dan moet je toch een risico lopen om de eliminatie te overleven.
Of hij is de mol en werd onverwacht in die positie geduwd door Lieselot en heeft dan maar gekozen voor het minst gunstige voor de groepspot.

Dus voor mij is het:

Thomas
Comfort
Toos

Lieselot, Leïla en Lancelot schrijf ik af
Ruben zweeft er ergens tussen
I was blind but now I can see

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 3-04-2023, 14:25:47 »
Comfort ::jaja::, ik duik al een beetje een tunnel in  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 3-04-2023, 15:25:17 »
Een heel vreemde tunnel als je de laatste twee afleveringen hebt gekeken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 3-04-2023, 15:30:22 »
We zullen zien  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 3-04-2023, 17:15:19 »
Ik vind Comfort, die hier het meest verdacht wordt, juist op Lieselot na het minst verdacht. In opdracht 1.1 zit ze bij het groepje wat de tijd goed heeft ingeschat (lijkt me dat de Mol in het andere groepje zat). In opdracht 1.2 gaat het weliswaar mis bij haar, maar ik vond daar Ruben meer verdacht omdat hij Comfort in die positie wilde hebben. Bovendien kreeg ik wel het idee dat ze het echt probeerde, had ik als Mol liever in de andere groep gezeten, en ging het nu voor de groep heel duidelijk bij haar mis. In 2.1 lost ze een raadsel op en pakt ze twee goede voorwerpen. In 2.3 slaagt ze in alle onderdelen, en als Samya zegt dat ze ongeschilde aardappels moeten gebruiken, rent ze als enige meteen weg om die te gaan pakken, terwijl de rest er in eerste instantie een beetje verward bij blijft staan. In 3.3 doet ze totaal geen moeite om Lancelot ervan te weerhouden op de knop te drukken, en gooit ze een balletje op om Conny en Thomas te laten gaan. Alleen bij 2.1 met de rodeo is ze erg verdacht. En bij de eieren, maar ja, daar was eigenlijk iedereen wel verdacht.

Bij mij staan Ruben en Lancelot nog steeds samen bovenaan. Zitten beide vaak in de groepjes of  op posities waar dingen misgaan. Conny was m'n nummer 3, dus blij dat zij nu weg is, haha (ondanks leuke kandidaat). Leïla zou kunnen, maar denk ik niet. Toos wat gestegen na die laatste opdracht. Thomas wat gedaald na aflevering 3. Lieselot afgestreept na laatste opdracht.

Sorry voor lange bericht ::rofl::
Niets is wat het lijkt...

Offline Heyendaal

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 3-04-2023, 17:17:47 »
Streep door Lieselot vanwege 'ik pak geen vrijstelling'. Een mol zou dit niet doen.
Verder vind ik het erg moeilijk, dus dan maar: mijn wensmol deed iets dat een mooie en redelijk subtiele molactie zou kunnen zijn, en ze valt verder niet te veel op.
'Jolly Jumping'-Comfort is m'n mol.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 3-04-2023, 17:18:59 »
1. LEILA ;)
2. Comfort
3. Thomas

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 3-04-2023, 17:19:38 »
Comfort of Toos.
De rest lijkt me momenteel zeer onwaarschijnlijk.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 3-04-2023, 18:33:32 »
Ik twijfel nog steeds tussen Ruben en Lancelot vanwege de eerste opdracht (tijd inschatten) en het schieten van aardappelen waar beiden verdacht zijn. Ook bij de rodeo en eieren waren beiden verdacht.

Lancelot zit vaker op de goede molpositie en treedt meer op de voorgrond dan Ruben. Aan de andere kant vind ik de mogelijke molacties van Ruben (zandloper meermaals te vroeg omdraaien, Comfort op de laatste positie op de koord plaatsen, gammele constructies naast de treinspoor bouwen, dikke geschilde aardappelen voor het schieten kiezen, tijd rekken als stalknecht waardoor ze info over de hoefijzers missen, het ei van Lancelot stelen) subtieler dan die van Lancelot waardoor ik een lichte voorkeur voor Ruben heb.

Comfort en Thomas zitten in de schemerzone (een aantal verdachte acties maar ook onmolse acties), Toos wordt mij te verdacht neergezet (en had afl.1 buitenspel kunnen staan), Leïla is het waarschijnlijk niet, Lieselot zeker niet.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 20:18:26 door Luc »