Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46653 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 10-04-2023, 19:13:58 »
Dat was Comfort ;)

Allemaal noemen hoeft niet, maar geen enkele is ook wel wat weinig.
Ja ik bedoelde de aangooier die alle eitjes kapot liet vallen. Dat was Thomas  ;D 8)

Voor de rest, net als Miem: I rest my case.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 10-04-2023, 21:49:14 »
Voor mij zijn Lieselot, Lancelot en Comfort afgeschreven. Lieselot zorgt er nu al twee keer voor dat een groot bedrag in de pot komt. Dat zou een mol niet doen. Lancelot schrijf ik om dezelfde reden af. Comfort kan theoretisch gezien nog de mol zijn, maar ik vertrouw op de makers dat Comfort eigenlijk afgevallen zou zijn en dat dit geen groot toneelstuk is.

Blijven over:
Thomas, zeer bepalend in het spel, wie op welke positie komt, doet nooit echt iets goeds
Ruben, zeer opvallende speler, fanatiek, lijkt hard te werken voor geld
Toos, kan ik niet goed inschatten, zit niet altijd op goede plekken

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 10-04-2023, 22:21:31 »
Ruben geloof ik niet omdat hij aflevering 4 te verdacht in beeld is gekomen.

Ik zat tussen Comfort of Thomas, maar denk dat ik sowieso voor een aflevering moet gaan switchen van Comfort naar Thomas. Ik geloof niet echt dat de mol een rood scherm kreeg. Ook Toos hou ik nu sterk in mijn achterhoofd.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 22:58:11 door Reflektor »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 10-04-2023, 22:50:24 »
Ik ben totaal in de war ::rofl::

Ik zat vanaf aflevering 1 volledig in de Comfort tunnel, was echt volledig overtuigd. Maar denk nu dat dat echt niet meer kan. De enige die ik nog als alternatief was degene die uiteindelijk het rode scherm kreeg ......

Ik stem nog niet want ik weet het niet meer. Zal alles eens opnieuw langsgaan.  ???

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 10-04-2023, 23:52:03 »
Toos of Ruben momenteel.
Ma how, zeg!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 11-04-2023, 08:19:07 »
Ik ben, zit en blijf op Thomas  ::rofl::
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 11-04-2023, 10:40:51 »
Ik zat vanaf aflevering 1 volledig in de Comfort tunnel, was echt volledig overtuigd. Maar denk nu dat dat echt niet meer kan. De enige die ik nog als alternatief was degene die uiteindelijk het rode scherm kreeg ......

Ik stem nog niet want ik weet het niet meer. Zal alles eens opnieuw langsgaan.  ???

Dat is ook mijn reactie en gedachte. Doen ze goed  ::rofl:: Het is geen straf om opnieuw elke aflevering te moeten zien.  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 11-04-2023, 10:44:47 »
De groep is enorm fanatiek, en dan zie ik enkel Ruben en Thomas er toch wat tegenin gaan en dan gaat het meer opvallen. Dat is niet helemaal hun fout. Waarschijnlijk hebben ze elkaar door. Dit betekent elkaar continu testen en fouten tolereren, wat het voor ons niet makkelijker gaat maken.

De mol van vorig jaar was bij deze groep helemaal ten onder gegaan, nog sneller.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 11-04-2023, 10:53:16 »
Lieselot: volledig afgeschreven uiteraard
Lancelot: zelfde als Lieselot, geen enkele mol pakt 5000 euro op die manier
Comfort: theoretisch kan ze vast de mol nog zijn, maar als ze dit kan acteren dan kan ze direct door naar Hollywood. Die valt af.
Ruben: niet uitgesloten, maar ik verdenk hem niet. Speelt het spel wel heel erg hard voor een mol. Wordt ook verdacht in beeld gebracht. Ik zie het gewoon niet.
Toos: was erg verdacht door de vrijstelling te laten liggen. Absurd eigenlijk. Maar verder oogt hij helemaal niet verdacht. Doet veel goed. Qua posities wil de mol in aflevering 1 niet buiten de aflevering worden gehouden. In de vorige aflevering zou de mol nooit bij de bingo willen. Daar viel helemaal niks te mollen. Ik zie hem ook niet als mol.

Blijft over Thomas. Ik heb geen waterdichte argumenten waarom hij de mol wel is, maar je kan hem niet afschrijven. Hij lijkt veel op de achtergrond te zijn, maar als er posities worden verdeeld staat hij altijd vooraan. En hij weet toch altijd net op belangrijke posities te komen. Hij doet wel eens iets goed, maar niks wat veel geld oplevert. Sowieso zijn zijn goede acties altijd wel logisch passend in de opdracht. De mol moet natuurlijk wel iets bijdragen, anders wordt hij zo ontdekt. Maar ik kan me van hem geen enkele acties herinneren waarvan ik dacht "dat zou de mol nooit doen".

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 11-04-2023, 11:18:21 »
Lieselot: volledig afgeschreven uiteraard
Lancelot: zelfde als Lieselot, geen enkele mol pakt 5000 euro op die manier
Comfort: theoretisch kan ze vast de mol nog zijn, maar als ze dit kan acteren dan kan ze direct door naar Hollywood. Die valt af.
Ruben: niet uitgesloten, maar ik verdenk hem niet. Speelt het spel wel heel erg hard voor een mol. Wordt ook verdacht in beeld gebracht. Ik zie het gewoon niet.
Toos: was erg verdacht door de vrijstelling te laten liggen. Absurd eigenlijk. Maar verder oogt hij helemaal niet verdacht. Doet veel goed. Qua posities wil de mol in aflevering 1 niet buiten de aflevering worden gehouden. In de vorige aflevering zou de mol nooit bij de bingo willen. Daar viel helemaal niks te mollen. Ik zie hem ook niet als mol.

Blijft over Thomas. Ik heb geen waterdichte argumenten waarom hij de mol wel is, maar je kan hem niet afschrijven. Hij lijkt veel op de achtergrond te zijn, maar als er posities worden verdeeld staat hij altijd vooraan. En hij weet toch altijd net op belangrijke posities te komen. Hij doet wel eens iets goed, maar niks wat veel geld oplevert. Sowieso zijn zijn goede acties altijd wel logisch passend in de opdracht. De mol moet natuurlijk wel iets bijdragen, anders wordt hij zo ontdekt. Maar ik kan me van hem geen enkele acties herinneren waarvan ik dacht "dat zou de mol nooit doen".

Hier kan ik me helemaal in vinden. ::ok::
Voor mij blijft ook Thomas over, maar Ruben sluit ik inderdaad ook nog niet helemaal uit. 

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 11-04-2023, 12:15:23 »
Ruben of Comfort houd ik over.
Misschien Toos, maar dan was zijn positionering bij zowel Bingo als bomtimer helemaal verkeerd om invloed te hebben.
Thomas is wat verdachter geworden maar ik blijf hem heel kandidaats spelen/reageren op alles.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 11-04-2023, 12:16:39 »
Thomas.

Ik heb hier al eens een opsomming gemaakt waarom ik hem verdenk.
Kort samengevat:
Aflevering 1: verraadt Matteo Simoni zonder zijn naam te noemen, maakt fout bij het linedancen, wanneer de groep besluit Lieselot te gaan redden vraagt hij toch nog eens of ze dit wel willen. Gaat dan wel mee Lieselot bevrijden om goede indruk te geven aan de groep.

Aflevering 2: Vertraagt de opstart van de bouwwerken: Toos legde direct 9 van de 12 voorwerpen juist, Thomas gaat in discussie (oa met de pijpsleutel) en legt dingen die juist lagen weer fout. De trein was al voorbij halfweg toen ze konden beginnen bouwen.
Bij het bouwen is zijn constructie instabiel. Nadat Ruben het had verstevigd ging hij zijn constructie weer verzetten, waarbij zijn constructie terug gans om zeep werd geholpen en er geen tijd meer was om het terug te verstevigen. Weigerde de hulp van Harry, ondanks dat hier geen goede reden voor werd gegeven.
Bij de rekruten botste hij tegen een sterke Comfort en wissels die voor hem wat onhandig waren: Het eerste deel was sit-ups en pompen. De sit-ups deed hij goed, allicht dacht hij bij het pompen zijn slag te slaan. Maar door een trage wissel had Comfort al meer dan 30 x gepompt binnen de minuut...dan wordt het moeilijk om te doen alsof je geen 20 x kan pompen.
Bij het lopen werd hij buitenspel gezet door Lieselot, waardoor Comfort 4km moest lopen en hij maar 1km.
Bij het aardappelschieten...tsja, dat doet hij dan wel goed, maar misschien was het helemaal zijn bedoeling niet om daar raak te schieten. Echt goed mikken kan je niet met zo'n kanon en als hij duidelijk de andere kant opschiet valt het ook wat op.

Aflevering 3: de rodeo: hiervan zei iedereen dat Thomas de mol niet kon zijn, want hij doet teveel zaken goed...Ik zie enkel een Thomas hoefijzers halen waarvan de anderen al de goede combinatie hadden doorgegeven en die dus toch sowieso wel gehaald gingen worden. Molactie? Niet echt, maar je lijkt wel de fanatieke kandidaat. Bij het halen van Tornado werd hij bijna gevat door Skeeter. Ik heb dat moment meermaals bekeken, en hij denkt zelfs gepakt te zijn. Misschien was dat zijn bedoeling. Zo zou de combo Tornado - Zorro misschien net buiten de tijd worden binnengebracht. Geen grote molacties...geen superkandidaat ook, want hij maakt zelf geen enkele winnende combo
Eieren: hier is het meeste al over gezegd en vrij duidelijk

Aflevering 4: Kan een foute combo van Toos' rug opgeven. Niemand, zelfs Toos niet, kan het controleren.
Hij leek plots ook wel heel gemakkelijk over te geraken om zich van een badge te vrijwaren. Bijna alsof hij het op voorhand had ingestudeerd.
In de zoo geeft hij geen enkel juist antwoord. Vooral bij de alligator was dit opvallend. Gaat heel snel voor een fout antwoord wanneer Commy en Leïla de Camelius doorgeven. Ruben zei op voorhand al dat dit 'te voordehand liggend was', maar Thomas ging er wel snel voor.
Back to the future: de groep bespelen

Ik blijf dus voor Thomas.
Ruben valt na deze aflevering af
Toos op basis van positie ook
Lancelot viel al veel langer af, maar dat wordt in afl 4 nog eens bekrachtigd

Alleen Comfort blijft, ver onder Thomas, nog een optie.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 11-04-2023, 12:28:12 »
Helemaal eens 👆🏻

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 11-04-2023, 12:34:59 »
Back to the future: de groep bespelen

Dat doet Thomas heel leep. Zoals Conny al opmerkte: hij kan wel manipuleren. Thomas neemt meteen de leiding en zegt niet te weten wat te moeten doen. Toos: "Je zou daarvoor 3000 euro riskeren?" Thomas herhaalt dat hij alleen maar zegt niet te weten wat te doen maar komt daarna wel met het argument dat als Commy terugkomt ze een van haar verdachten kan schrappen. En dat hij vindt dat ze allemaal hetzelfde moeten doen. Thomas weet precies wat hij wil en krijgt de groep ook grotendeels mee: Commy niet helpen.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 11-04-2023, 14:07:25 »
Thomas molt inderdaad heel subtiel en zit ook altijd in de juiste groep. De tranen om Conny waren echt - zeker als je het mad about math filmpje bekijkt begrijp je dat.
En het geklungel rond de gereedschappen bij de treinen opdracht vind ik ook zo'n typisch mollerige actie. En in aflevering 4 ook de beats 2x voorlezen... Ruben reageert niet? Mooi.. dan lees ik verder..

Ik sluit Comfort nog niet helemaal uit, maar kies nu voor Thomas.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 11-04-2023, 16:24:04 »
Terug naar Thomas.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 11-04-2023, 18:12:19 »
Ik vind sommigen Ruben te makkelijk afschrijven. Omdat hij te verdacht in beeld komt. Thomas komt ook verdacht in beeld: leest 2 keer beats voor. Dat is verdacht en komt in beeld. Wat mij betreft komen ze zo allebei verdacht in beeld.

De groep is enorm fanatiek, en dan zie ik enkel Ruben en Thomas er toch wat tegenin gaan en dan gaat het meer opvallen. Dat is niet helemaal hun fout. Waarschijnlijk hebben ze elkaar door. Dit betekent elkaar continu testen en fouten tolereren, wat het voor ons niet makkelijker gaat maken.

Hier kan ik het wel mee eens zijn.

Voor mij geeft de doorslag aflevering 1 opdracht 1, waar Ruben (en Lancelot, maar die heeft enkele grote onmolse dingen) duidelijk te vroeg op de knop drukken.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 11-04-2023, 18:35:33 »
Ruben heb ik eerder afgestreept door aflevering 3, waar hij oppert om het blad weg te halen. Ik denk echt niet dat je dat wil doen als mol. Ok, je speelt 1500€ weg uit de pot als de 6 anderen hun ei breken en een nieuw moeten kopen. Tot daar perfect als mol.
Maar wat ga je daarna zeggen? Direct ben je hoofdverdachte nummer 1 voor heel de groep als Thomas de informatie deelt met de groep. En als Thomas die informatie voor zich houdt heb je daar Thomas een ticket voor de finale gegeven.

In aflevering 4 is hij inderdaad verdacht bezig door zijn code niet te willen tonen. Maar is dat vernuftig en subtiel? Ik zie eerder een kandidaat die inderdaad denkt dat de andere 2 hun code nodig hebben om de vrijstellingen te bemachtigen. Maar goed, dat wil ik dan nog als een molactie zien.
Maar in de zoo...ok, bij de jaguar kan je nog denken "hij geeft eerst D door en verandert dan naar C, dat is een psychologisch spel". Maar bij de alligator geeft hij een correct antwoord en blijft ook bij dat antwoord, zelfs als Thomas toch D blijft zeggen. Bij de Camelus zegt hij zelf dat Dromedaris te voordehandliggend is. Eigenlijk doet hij daar alles goed.
En het is niet dat hij daar alles goed doet omdat de productie hem heeft verteld dat hij nog eens wat geld mag binnenbrengen hé. Ze hebben net onverwacht 5000€ verdiend :-)
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 11-04-2023, 18:48:23 »
Ruben en Thomas werden beiden om beurt deze aflevering verdacht in beeld gebracht. Zij kunnen beiden manipuleren en hebben tot nu toe het minst in de pot gebracht.

De reden waarom ik voor Ruben ga is de allereerste opdracht waar hij (samen met Lancelot) ruim 6 min. te vroeg drukte waardoor er geen geld in de pot kwam. Ook drukte hij voordien niet voor een ticket naar de volgende ronde. Nog een andere reden is de bootcamp waar Ruben lang deed om raak te schieten (7 min.) en met dikke geschilde aardappelen schoot.

Ruben op 1, Thomas is nog een optie en staat op 2. De andere vier kunnen het niet zijn.

« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 18:52:31 door Luc »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 11-04-2023, 19:46:56 »
Ruben heb ik eerder afgestreept door aflevering 3, waar hij oppert om het blad weg te halen.

Grappig, ik geef hier net zware minpunten aan Thomas voor. Maar ik volg ergens je redenering wel hoor. Alleen is een ei wel echt een bekend rode-draadspel in België. Die van de andere vernielen voor eigen voordeel/gewin is dan het doel. De meest hadden dit wel gekend, dus dan wil je dat de regels niet worden voorgelezen. Hierdoor was er toch minder actie.